آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

قیمت میلگرد چطور محاسبه میشود

قیمت میلگرد چگونه محاسبه میشود
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت میلگرد چگونه محاسبه می شود؟

هرشاخه میلگرد ۱۴ چند کیلو است

هر شاخه میلگرد ۱۶ چند کیلو است

میلگرد شاخه یعنی چه

خرید میلگرد با توجه به هزینه ای که برای انواع ساخت و سازهای مختلف دارد. با در نظر گرفتن کیفیت میلگردها انجام می شود. به این ترتیب، هزینه ها برای تهیه میلگردهایی با کیفیت صرف می شود. علاوه بر این، ایمنی و استحکام یک سازه بسیار وابسته به کیفیت میلگردهای به کار رفته در آن خواهد بود. بنابراین علاوه بر توجه به قیمت روز میلگرد، مدنظر قرار دادن کیفیت آن نیز بی نهایت دارای اهمیت است. به همین دلیل، یکی از مهم ترین شاخص هایی که می تواند به خریداران کمک کند تا در زمان خرید میلگرد از کیفیت میلگرد مورد نظر خود اطمینان پیدا کنند، این است که هر شاخه میلگرد چند کیلو است.

وزن میلگرد از شاخص های مهم تعیین کیفیت میلگرد

در زمان فروش میلگرد یکی از شاخص های اصلی و بسیار مهم در تعیین کیفیت و قیمت میلگرد، وزن آن است. کارخانه های معتبر بسیاری در کشور هستند که همه میلگردهای تولیدی خود را بر اساس استانداردهای بین المللی وزنی مصوب برای انواع میلگردها تولید و عرضه می کنند. یعنی قطر سطح مقطع، موادی که در ساخت میلگرد به کار می برند . و نحوه ساخت آن را به گونه ای تنظیم می کنند تا وزن هر سایز میلگرد آن ها مطابق با استاندارد تعیین شده در جدول وزنی میلگردها باشد.

این اندازه دقت در رعایت استانداردها در تولید میلگرد به این دلیل است که بتوانند محصولاتی مطابق با استانداردهای کیفیتی میلگرد تولید کنند. هر اندازه وزن محصولات تولیدی آن ها به وزن های اعلام شده در جدول های استاندارد وزنی نزدیک تر باشد، ابعاد آن میلگرد را دقیق تر انتخاب کرده اند و در نتیجه به استانداردهای جهانی نزدیک تر هستند. به این ترتیب، مشتریان هم با اطمینان بیش تری انواع میلگردها را به صورت شاخه ای و یا کلاف برای پروژه های خود از تأمین کننده میلگرد با به روزترین قیمت میلگرد در بازار خریداری می کنند.

وزن میلگرد از شاخص های مهم تعیین کیفیت میلگرد

میلگرد شاخه یعنی چه؟

در خط تولید کارخانه ها انواع میلگردهای ساده و آجدار به دو شکل قرار دارند؛ میلگرد شاخه و میلگرد کلاف. اما میلگرد شاخه یعنی چه و میلگرد کلاف چگونه است؟ ویژگی های این دو نوع مختلف میلگرد به صورت مختصر شامل موارد زیر می شود:

میلگرد شاخه

میلگرد شاخه میلگردهایی هستند که ضخامت آن ها از ۸ میلی متر بالاتر است. این نوع میلگردها را به دلیل این که دارای ضخامت زیادی هستند، با طول استاندارد ۶ متر و به شکل شاخه تولید می کنند.

میلگرد کلاف

میلگردهایی که دارای ضخامت ۸ میل به پایین هستند را به شکل کلاف هایی در هم پیچیده تولید می کنند. مصرف کنندگان می توانند با مراجعه به یک مرکز پخش میلگرد نظیر آراد آهن، طول درخواستی خود را سفارش دهند و در اسرع وقت محموله درخواستی خود را تحویل بگیرند.

قیمت میلگرد چطور محاسبه می شود؟

سؤالی که در رابطه با قیمت میلگرد مطرح می شود این است که قیمت میلگرد چطور محاسبه می شود؟ آیا فرمول خاصی برای آن وجود دارد؟ چه عامل و یا عواملی در مشخصه های فنی میلگرد تعیین کننده قیمت آن است؟ در پاسخ به این سؤال ها باید گفت با توجه به فرمولی که برای محاسبه وزن میلگرد وجود دارد. تمام مشخصات فنی میلگرد از عوامل تعیین کننده در قیمت آن به شمار می آیند. پس از به دست آوردن وزن میلگرد و تعیین مقدار میلگرد مورد نیاز پروژه می توان وزن میلگرد درخواستی را در به روزترین قیمت میلگرد در بازار ضرب کرد تا قیمت روز میلگرد در خواستی به دست بیاید.

فرمول محاسبه وزن میلگرد

وزن یک شاخه میلگرد: قطر میلگرد به توان دو، ضربدر، طول میلگرد، عدد حاصل، تقسیم بر ۱۶۲

با در نظر داشتن این فرمول به طور خلاصه قیمت میلگرد با طی شدن مراحل زیر به دست می آید:

  1. نحوه محاسبه وزن یک شاخه میلگرد: برای دانستن وزن هر شاخه میلگرد می توان از جدول اشتال (جدول وزن میلگرد) هم کمک گرفت.
  2. محاسبه وزن همه میلگردهای درخواستی: پس از به دست آمدن وزن یک شاخه میلگرد، با ضرب آن در تعداد شاخه های درخواستی، وزن محموله مورد نظر تعیین می شود.
  3. محاسبه قیمت روز میلگرد: وزن محموله سفارش شده در قیمت تعیین شده برای میلگرد که مخصوص همان روز است، ضرب می شود.

با توجه به مراحل اشاره شده می توان به راحتی به دست آورد که مثلاً هر شاخه میلگرد ۱۴ چند کیلو است؟ و یا هر شاخه میلگرد ۱۶ چند کیلو است؟

فرمول محاسبه وزن میلگرد

هر شاخه میلگرد ۱۴ چند کیلو است؟

با توجه به فرمول به دست آوردن وزن و سپس انجام مراحل گفته شده می توان وزن یک شاخه میلگرد ۱۴ را به دست آورد. نکته ای که در این جا مطرح است، این است. که تولید کنندگان میلگرد ۱۴ باید با در نظر داشته باشند، خط تولید خود را به صورتی مدیریت کنند که وزن این سایز میلگرد با طول ۱۲ متر بین ۱۳ تا ۱۵ کیلوگرم باشد. تنها در این صورت است که محصولات خود را بر اساس استانداردهای تعیین شده تولید کرده اند.

هر شاخه میلگرد ۱۶ چند کیلو است؟

هر شاخه میلگرد ۱۶ با بلندی ۱۲ متر نیز چنانچه با رعایت تمام استانداردهای لازم تولید شده باشد، باید وزنی در محدوده ۱۷ تا ۲۰ کیلوگرم داشته باشد. اگر وزن آن در این محدوده وزنی نباشد. فاقد استانداردهای لازم برای استفاده در پروژه ها بوده، کیفیت مناسب برای تحمل بار مورد نیاز پروژه ها را نخواهد داشت.

قیمت روز میلگرد

قیمت روز میلگرد یکی از معیارهایی است که در انجام محاسبات بسیاری از پروژه های صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. گستره استفاده از انواع میلگرد در شکل های مختلف ساده و آجدار و همچنین به صورت های شاخه ای و کلاف، به قدری بزرگ است که هر تغییری در قیمت آن می تواند هزینه های بخش های مختلف صنعتی و مسکن را تحت تأثیر خود قرار بدهد.

به همین دلیل است که قیمت روز میلگرد باید با توجه به تغییراتی که به صورت روزانه با آن مواجه می شود. به صورت دقیق در اختیار صاحبان پروژه ها قرار گیرد. تنها در این صورت است که آن ها می توانند مدیریت برنامه ریزی های مالی خود را به درستی انجام بدهند. علاوه بر این، مشاوره با متخصصینی مثل کارشناس های فعال در نمایندگی های فروشی نظیر آراد آهن می تواند به آن ها کمک کند تا دقیق ترین انتخاب را داشته باشند. یک انتخاب دقیق به آن ها کمک می کند تا پروژه ای ایمن، با کیفیت و کم هزینه را مدیریت کنند.

به روزترین قیمت میلگرد در بازار

به روزترین قیمت میلگرد در بازار بهتر است از مراجع فروشی گرفته شود که نمایندگی کارخانه های تولید کننده را برعهده دارند. این نمایندگی ها به عنوان یک رابط مستقیم و بدون واسطه بین کارخانه های تولید کننده میلگرد کشور و مصرف کنندگان قرار می گیرند. علاوه بر این، این مراکز دارای فعالیت همیشگی و مستمر در زمینه خرید و فروش انواع میلگرد در بازار آهن آلات هستند. بر همین اساس است که می توانند به روزترین قیمت میلگرد در بازار را با تسلط بر بازار کشور در اختیار داشته باشند.

به این ترتیب، هر تغییری که در بازار نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا، قوانین صادرات و واردات، تعرفه های قانونی، هزینه های سوخت و به طور کلی هر آنچه که بر قیمت ها اثر می گذارد را رصد می کنند. سپس از به روزترین امکانات نظیر طراحی وب سایت های کامل استفاده کرده، قیمت های روز میلگرد را در معرض دید خریداران قرار می دهند.

فروش میلگرد

فروش میلگرد به دلیل کاربرد فراوان انواع میلگردهای ساده و آجدار در سازه های مختلف و همچنین صنایع گوناگون یکی از فعالیت های هر روزه در بازار آهن آلات به شمار می آید. بسیاری از سازه ها برای داشتن استحکام لازم نیازمند به کار بردن انواع میلگرد هستند. در واقع تنها در ساختمان سازی، از پایین ترین بخش ساختمان ها تا بالاترین قسمت های آن ها از میلگرد در شکل های مختلف استفاده می شود. از دیگر کاربردهای میلگرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کار گیری میلگرد در اتصالات ساختمان ها
  • استفاده در قطعات خودروسازی
  • به عنوان اتصالات زیربنایی در بزرگراه ها و جاده ها
  • استفاده برای تولید بتن مسلح

به دلیل فراوانی کاربردهای میلگرد و در نتیجه فروش میلگرد در کشور، فروشگاه های بسیاری در سرتاسر کشور در این زمینه فعالیت می کنند. تا نیاز پروژه های مختلف را برطرف سازند. اما بهترین فروشگاه ها کدام است؟ کدام مراکز فروش هستند که می توانند با کیفیت ترین محصولات را با مناسب ترین قیمت روز موجود در بازار آهن آلات به مصرف کنندگان ارائه بدهند؟ تنها واحدهای فروشی که می توانند این امتیازهای ویژه را در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهند، نمایندگی های فروش محصولات فولادی هستند.

فروش میلگرد

محاسبه قیمت میلگرد

برای محاسبه آنلاین وزن میلگرد کلیک کنید

خرید میلگرد

خرید میلگرد را می توان از فروشگاه های متعددی که در سراسر کشور فعالیت می کنند، انجام داد. اما بهترین گزینه برای این کار، همان طور که به آن اشاره شد. تهیه انواع میلگرد از نمایندگی های فروش میلگرد کارخانه های معتبر سراسر کشور است. نمایندگی هایی نظیر شرکت بازرگانی آراد آهن به دلیل اشراف کامل به بازار محصولات فولادی و در اختیار داشتن وب سایتی کاملاً به روز و دقیق می توانند به روزترین قیمت میلگرد در بازار را به صورت روزانه در اختیار مشتریان قرار دهند. علاوه بر این، این شرکت بازرگانی با تکیه بر تخصص و دانش خود در سه حوزه زیر عملکردی فوق العاده عالی داشته باشد.

تأمین کننده میلگرد 

آراد آهن انواع مختلف میلگردهای مورد نیاز مشتریان را از همه کارخانه های معتبر تولید کننده در سراسر کشور تهیه می کند. به این ترتیب، قادر است به عنوان یک تأمین کننده میلگرد هر نوع سفارشی را طبق نظر مشتریان با بهترین قیمت موجود در بازار آهن آلات تهیه کند.

مرکز پخش میلگرد

خرید میلگرد از تمام نقاط ایران با راحت ترین روش ممکن در آراد آهن برای همه امکان پذیر است. چون این شرکت بازرگانی به عنوان یک مرکز پخش میلگرد به روز، تمام فرایند ثبت سفارشات مشتریان خود را به صورت اینترنتی امکان پذیر کرده است. بنابراین هیچ محدودیتی از لحاظ بعد مسافت برای قبول سفارش و ارسال محموله های درخواستی وجود نخواهد داشت.

صادرات میلگرد

در کنار خرید و فروش میلگرد یکی دیگر از خدماتی که در آراد آهن برای صنعت فولاد کشور انجام می شود، صادرات میلگرد است. این شرکت بازرگانی به پشتوانه سال ها تجربه در حوزه صنعت فولاد و به دلیل داشتن دانش کافی در زمینه شناخت بازار جهانی قادر است. محصولات کارخانه های مختلف را به آن سوی مرزها صادر کند و برای کشور با فروش میلگرد ارزآوری داشته باشد.