آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

لوله کشی گاز تو کار چیست؟

استانداردها و نکات مربوط به لوله گازی توکار
به این مقاله امتیاز دهید

آنچه باید در باره لوله کشی گاز تو کار و استانداردها و نکات مربوط به لوله گازی توکار بدانید.

آیا در مورد لوله‌ های گازی اطلاعاتی دارید؟ آیا در مورد استاندارد هایی که این لوله‌ها باید داشته باشند نکاتی را می ‌دانید؟ به نظر شما بهترین لوله برای گاز کشی توکار چیست و باید چه مشخصاتی داشته باشد؟ آیا عایق ‌بندی در مورد لوله‌ های گاز توکار اهمیت دارد و اگر اهمیت دارد این عایق ‌بندی به چه شکلی انجام می‌ شود؟ این‌ها و برخی موارد که باید در مورد این لوله ‌ها بدانید باعث نگارش این متن شده است. اگر قصد دارید در مورد لوله‌ های api نیز اطلاعاتی دریافت کنید در ادامه این متن با ما همراه باشید.

لوله کشی گاز تو کار چیست

قبل از آنکه به سوالاتی که در قسمت مقدمه اشاره کردیم، پاسخ دهیم لازم می‌دانیم در مورد اینکه لوله کشی گاز تو کار چیست، توضیحاتی را ارائه کنیم. یکی از روش ‌های متداول برای گاز کشی، لوله کشی توکار است. معمولا در پروژه ‌های عمرانی بزرگ و یا برای انتقال گاز شهری از یک شهر به شهر دیگر به سراغ لوله کشی گاز توکار می ‌روند.

لوله‌ هایی که برای این مورد انتخاب می شوند، باید استحکام و دوام بالایی بخوردار باشند. تا در برابر اتفاقاتی مانند وارد آمدن ضربه، فرسایش و رطوبت مقاومت بالایی را باید از خود نشان دهند. نحوه اجرا و نصب لوله‌ های گازی در این روش، حساسیت و اهمیت فوق العاده بالایی دارد. و باید در مورد آن دقت زیادی مبذول داشته شود.

استانداردهای لوله گازی

یکی از مهم‌ ترین مواردی که به هنگام لوله کشی توکار باید مورد توجه قرار میدهند، استانداردهای لوله گازی است. از آنجایی که این لوله ‌ها در شرایط بسیار خاص و حساسی قرار داده می‌شوند. استاندارهای خاصی در حین تولید آنها باید به کار برده شود. از جمله مواردی که در مورد استانداردهای آنها می ‌توان عنوان کرد شامل مواردی همچون وزن. گرید لوله، نوع درز جوش، دامنه عناصر آلیاژی موجود در آن، سایز لوله، سایز اسمی، ضخامت، وزن یک متر و وزن شاخه ۶ متری هستند. استاندارد مرجع برای تولید لوله ‌های گازی، استاندارد api است. و با توجه به روش تولید، آنالیزهای متفاوتی را در نظر میگیرند.

استانداردهای لوله گازی

بهترین لوله برای گاز کشی توکار

بعد از آشنایی با استاندارد های لوله مورد استفاده در لوله کشی توکار، حال نوبت به صحبت در مورد بهترین لوله برای گاز کشی توکار است. معمولا متخصصان گازکشی توکار توصیه می ‌کنند که برای این مورد حتما از لوله ‌های فولادی استفاده شود. این لوله‌ ها با برترین استانداردها وارد بازار میشود. و به همین دلیل، این لوله ‌ها از مزیت ‌هایی که در فوق به آنها اشاره شد، برخوردار هستند. لوله ‌های سیاه شباهت زیادی به لوله گالوانیزه دارند و تنها تفاوتشان تیره‌ تر بودن لوله سیاه است. لوله سیاه سفت، سخت و بسیار محکم است و قطر آن نیز معمولا ۱ اینچ یا کمتر می ‌باشد. خوب است بدانید که مناسب ‌ترین و بهترین لوله گاز توکار، لوله‌های api هستند. این لوله‌ها بدون درز بوده و قابلیت ‌های زیادی دارند.

استانداردهای لوله کشی گاز توکار

رعایت استانداردهای لوله کشی گاز توکار از مهم ‌ترین مواردی است باید به آن توجه کرد. همان طوری که اشاره کردیم، لوله کشی گاز به روش توکار اصلا قابل رویت نیست. و به همین دلیل نمی ‌توان به راحتی به آن دسترسی داشت. به همین دلیل انجام کارهایی مانند عایق کاری، عبور ندادن لوله ‌ها از کنار منابع رطوبت و یا مصالح ساختمانی مانند آهک که خاصیت خوردگی زیادی دارند.از جمله مهم ‌ترین کارهایی که است در این مورد باید مورد توجه قرار داده شود.

عایق‌ بندی لوله گاز توکار

عایق ‌بندی لوله گاز توکار موضوع بسیار مهم دیگری است که در افزایش دوام و استحکام لوله ‌ها تاثیر به سزایی دارد. این فرآیند یک فرآیند مهم برای آماده کردن لوله توکار است. از جمله کارهایی که برای عایق کاری انجام می‌ شود می ‌توان به سنباده‌زنی، پرایمر زنی و چربی‌ زدایی اشاره کرد. از جمله مزیت ‌هایی که عایق ‌بندی لوله گاز دارند، می‌ توان به ایجاد امنیت و جلوگیری از انفجار لوله‌ ها، جلوگیری از به هدر رفتن انرژی، جلوگیری از افت فشار و غیره اشاره کرد. عایق ‌بندی در لوله‌ های توکار به دو روش سرد و گرم انجام می ‌شود.در روش سرد از چسب نواری و در عایق به روش گرم از نوار پشم شیشه و قیر استفاده می ‌کنند. معمولا رنگ ‌های ضد زنگ نیز در این مورد به کار برده می ‌شوند.

نکات مهم در لوله کشی گاز توکار

در این بخش قصد داریم در مورد نکات مهم در لوله کشی گاز توکار صحبت کنیم. از جمله این نکات باید به کیفیت لوله‌ های به کار برده شده در گازکشی اشاره کرد. لوله ‌ها نباید از جنسی باشند که به راحتی و در اثر ایجاد پخ و یا انجام جوشکاری، کیفیت خود را از دست دهند و با کاهش کارایی و عملکرد مواجه شوند. از دیگر نکات مهم در لوله کشی گاز توکار، توجه به سایز لوله‌ ها است. عایق ‌کاری و کنترل استانداردها در تولید لوله نیز در نوع خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

خوردگی سطحی لوله‌های بدون درز توکار

یکی از عواملی که باعث شده لوله ‌های بدون درز به صورت گسترده در صنایع انتقال نفت و گاز مورد استفاده قرار گیرند. عدم خوردگی سطحی در لوله‌های بدون درز توکار است. شاید اطلاع داشته باشید که لوله ‌ها در دو مدل درزدار و بدون درز تولید می ‌شوند. و یکی از عیب ‌هایی که به لوله ‌های درزدار وارد است، ایجاد خوردگی در طول درز می ‌باشد. لوله ‌های درزدار در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند و این بزرگ ترین حُسن آنها محسوب می ‌شود.

هزینه لوله کشی گاز توکار

دو مورد از مهم ‌ترین فاکتورهایی که باعث تغییر، افزایش و یا کاهش هزینه لوله کشی گاز توکار می شود. مقدار لوله به کار برده شده و حجم و وسعت کار است. هر چه وسعتی که قرار است این لوله‌ ها قرار داده شوند، بیشتر باشد، هزینه لوله کشی نیز به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. جنس و کیفیت لوله‌ ها نیز در برآورد هزینه لوله کشی گاز توکار بی تاثیر نخواهند بود؛ لوله‌ های با کیفیت، قیمت بالاتری دارند.

هزینه لوله کشی گاز توکار

قیمت لوله گازی توکار

برای دریافت قیمت لوله گازی توکار، می توانید به سایت آراد آهن مراجعه کنید. بازرگانی آراد آهن سال ‌هاست که در این حوزه مشغول به کار است. و به همین علت می‌ تواند علاوه بر ارائه قیمت به روز و واقعی، لوله ‌هایی که استانداردهای روز دنیا در تولید آنها به کار برده شده است، را وارد بازار کند و در اختیار صنایع نیازمند قرار دهد.

لوله‌ های گازی

لوله‌ های گازی و توجه به استانداردهایی که برای تولید آنها توصیه شده است. بر روند کار و عملکردی که این اجزاء از خود نشان می‌دهند تاثیر بسزایی دارد. یکی از مشکلاتی که عدم توجه به تولید لوله گازی مناسب برای گازکشی توکار ممکن است ایجاد کند. و در ادامه، این مشکلات تنها باعث افزایش هزینه ها خواهند شد، زنگ زدگی است.

اگر لوله ‌های گازی که برای انتقال گاز و یا نفت به کار برده می شوند. به راحتی دچار زنگ زدگی شوند، عملا انتقال این مواد غیر ممکن خواهد بود. به همین دلیل بسیار مهم است که توصیه می شود برای خرید این لوله‌ ها به مراکزی مراجعه کرد که  تضمین دهند محصولی با کیفیت در اختیار مشتری خود قرار بگذارند. از جمله این مراکز مهم می ‌توان به آراد آهن اشاره داشت. قیمت روز و ارائه کالای درجه یک از جمله مزیت ‌های خرید از آراد آهن به شمار می ‌رود.

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه یکی دیگر از انواع لوله‌ های با کیفیت و مستحکم موجود در بازار می ‌باشد. این لوله نیز به دلیل ساختار خاصی که دارند از توانایی و قدرت بسیار بالایی در مقابل ضربه و خمش از خود نشان می ‌دهند. از خواص شایان توجهی که در مورد این نوع لوله می‌ توان عنوان کرد، مقاومت آن در برابر خوردگی است. برای تولید لوله گالوانیزه، بر روی فلزاتی که در برابر خوردگی مقاومت پایینی دارند، یک پوشش فلزی منحصر به فرد قرار می ‌دهند. به این عمل گالوانیزاسیون گفته می ‌شود و ماده مورد استفاده نیز شامل ترکیبات آهن و فلز روی است. این نوع لوله برای انتقال گاز و یا آب مورد استفاده قرار می ‌گیرد و بهترین گزینه برای انتقال این مواد به شمار می‌ رود.

لوله‌ های api

لوله‌ های api، در صنایعی مانند کشتی‌ سازی کاربرد زیادی دارد. پایه و اساس این نوع لوله ‌ها را لوله‌ های منگنزی و لوله‌ های کربنی تشکیل داده است. و برای افزایش کیفیت و مقاومت فولاد، برخی عناصر آلیاژی را به آن اضافه کرده ‌اند. این نوع لوله بر اساس استاندارد های روز آمریکا وارد بازار شده است و نقش موثری در انتقال نفت و گاز به دیگر جاها بر عهده دارند. از جمله ویژگی‌ هایی که می‌ توان در مورد لوله ‌های api اشاره داشت. بالا بودن استحکام و مقاومت در برابر ترک خوردگی، قابلیت استفاده در سیستم‌ های تراش، امکان انتقال نفت و گاز در مسافت‌ های طولانی و صرفه‌جویی در انرژی است.

قیمت لوله گازی توکار

قیمت لوله گازی توکار و اطلاع از آن یکی از موارد بسیار مهم در برآورد هزینه پروژه‌ های عمرانی بزرگ است. معمولا افرادی که مسئولیت برآورد هزینه‌ها را دارند به دنبال مرجعی هستند که لوله گازی توکار را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار آنها قرار دارد. یکی از مطمئن‌ ترین مراجع فعال در کشور که با بروزرسانی سایت، ارائه قیمت را به صورت لحظه ‌ای امکان‌پذیر کرده، شرکت بازرگانی آراد آهن است. سایت این مجموعه مرتبا در حال آپدیت کردن قیمت‌ هاست. و خریدارانی که به دنبال خرید کالایی با قیمت واقعی و بروز هستند می‌ توانند به این سایت مراجعه نمایند. و در مورد قیمت لوله گازی توکار اطلاعاتی را کسب کنند. این مجموعه به خریداران اطمینان می‌ دهد که لوله گاز توکار را با بهترین و برترین کیفیت و مرغوبیت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. هدف این مجموعه ارائه بهترین محصولات است.

قیمت روز لوله گازی

قیمت روز لوله گازی

توصیه می ‌کنیم برای اطلاع از قیمت روز لوله گازی به سایت آراد آهن مراجعه کنید. این بازرگانی سال‌های طولانی است که در حوزه عرضه و ارائه لوله گاز توکار فعالیت دارد. و به جهت اهمیتی که بالا بودن کیفیت این اجزاء دارند، سعی می‌ کند فعالیتی صادقانه و راهگشا داشته باشد. متاسفانه مشکلی که در حوزه اطلاع پیدا کردن از قیمت وجود دارد، زمان ‌بر بودن آن است. خوشبختانه آراد آهن با راه اندازی سایت خود این مشکل را نیز برطرف کرده است. به محض آنکه قیمت روز لوله گازی تغییر کند، قیمت آن نیز در سایت به روز می شود. و می ‌توان با مراجعه به سایت، قیمت روز را مشاهده کرد. این سایت یکی از مراجع معتبر در حوزه ارائه لوله گازی است. و افراد با خیال راحت و اطمینان خاطر می ‌توانند لوله‌ های مورد نیاز برای گاز کشی توکار را به این مجموعه سفارش دهند.

همه چیز درباره لوله گازی تو کار

در این متن در مورد قیمت روز لوله گازی صحبت کردیم. در مورد بهترین لوله‌ هایی که می ‌توان در لوله کشی گاز توکار استفاده کرد، نکاتی را ارائه کردیم. شما می توانید برای اطلاع از قیمت لوله گازی توکار و همچنین خرید انواع مقاطع فولادی به سایت آراد اهن مراجعه کنید. این مرجع معتبر قادر است محصولی با کیفیت بالا و درجه یک در اختیار شرکت‌ هایی که در  حوزه انتقال نفت و گاز فعالیت می‌کنند، قرار دهد.