آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه چیز درباره لوازم سوله

قیمت لوازم سوله سازی
به این مقاله امتیاز دهید

 ساخت سوله با توسعه صنعت فولاد پیشرفت چشمگیری داشته است. سوله ها کاربرد بسیاری از جمله ساختمان کارخانه ها ، تولیدی ها ، انبار و گاراژها دارند. در نتیجه افزایش تعداد تولیدی ها و کارخانه ها در داخل کشور، تقاضا نسبت به سوله نیز افزایش پیدا کرده است. در هنگام ساخت این سازه ابتدا باید با توجه به نیاز خود ، ابعاد سوله را انتخاب کنید و سپس به دنبال یک زمین با مساحتی مناسب بگردید. کارشناسان و مهندسان زمین مورد نظر را تحویل گرفته و پس از ارزیابی آن اقدام به احداث سوله با توجه به سلیقه و نیازهای مشتری می کنند. در این میان خرید لوازم سوله سازی استاندارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مستقیما بر کیفیت سوله اثر می گذارد. در این مطلب ما قصد داریم شما را بیشتر با لوازم سوله و قیمت لوازم سوله آشنا کنیم.

ساخت سوله 

اولین قدم در ساخت سوله، تعیین اندازه مناسب است زیرا تا موقعی که اندازه های دقیق از جمله طول ، عرض و ارتفاع سوله را مشخص نکرده باشید نمیتوانید تصمیمات درستی اتخاذ کنید زیرا سایزهای مختلف سوله به تجهیزات و طراحی متفاوتی نیازمند هستند. در واقع از سه روش عمده برای ساخت سوله استفاده میشود.

در شروع باید یک آیتم بسیار مهم را در نظر بگیرید و آن هم دهانه سوله است. دهانه سوله در واقع همان ورودی سازه است که بار و کامیون از آنجا وارد میشود. لازم است دقت کنید که هر چه دهانه سوله عریض تر باشد وزن سوله افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه هزینه ساخت سوله نیز بالاتر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که از طرفی هر چقدر دهانه سوله بزرگ تر باشد ، کاربرد آن بیشتر خواهد بود و ارزش بیشتری خواهد داشت. در واقع بسیاری از سوله ها به علت دهانه کوچک قابلیت استفاده برای مشاغل بسیاری را ندارند.

نکته مهم دیگر ارتفاع سوله است که شامل دو اصطلاح است. اولین اصطلاح ارتفاع کناره سوله است که به معنی ارتفاع مفید سوله میباشد و یعنی از ابتدای زمین تا زیر سقف که میشود ارتفاع دیوار کناری . دومین اصطلاح ارتفاع تاج است که به معنای ارتفاع از زمین تا بلندترین نقطه سقف است.

پس از تعیین فاکتور های دیگری از جمله طول و عمق سوله ، جرثقیل سوله و … نوبت به انجام فونداسیون و اسکلت سازی است که در این هنگام نیاز به تجهیزات خاصی است. تجهیزات مورد نیاز برای ساخت سوله نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه میخواهیم بگوییم که چه تجهیزاتی در ساخت سوله کاربرد دارد. برای اینکه از قیمت روز لوازم سوله مطلع شوید، می توانید به سایت آراد آهن مراجعه کنید.

تجهیزات سوله

هر یک سوله ها با توجه به مشخصات و نیازهای کارفرما با تجهیزات و لوازم متفاوتی ساخته میشوند و در انتخاب تجهیزات مورد نیاز نوع سوله بسیار تاثیر گذار است. با کمی تحقیق در بازار به تنوع محصولات پی می برید و برای خرید لوازم مناسب باید به دنبال یک شرکت معتبر باشید.

لوازم سوله شامل ورق کرکره ، پرو فیل آبرو ، توری مرغی ، عرشه فولادی ، پیچ سرمته و پشم شیشه است که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت تا شما را بیش از پیش با این لوازم آشنا کنیم.

کاربرد توری مرغی در ساخت سوله

به نوعی شبکه فلزی توری مرغی میگویند. این شبکه از سیم های مفتولی تشکیل شده است. کاربرد توری مرغی در ساخت سوله  به این صورت است که از خصوصیات سیم مفتول و ورق فلز بهره مند است. همچنین سیم های این مفتول ها نیز دارای ضخامت ۰.۴ میلی متر است. این توری ها از سوراخ های منظم شش ضلعی ساخته شده اند که به هر کدام آنها ، چشمه میگویند.

کاربرد ورق کرکره در ساخت سوله

ورق کرکره یک از مهمترین لوازم سوله سازی است. این نوع ورق ها از فولاد ساخته میشوند و جهت افزایش مقاومت در برابر رطوبت و آب آنها را گالوانیزه میکنند. ورق کرکره مقاومت خوبی در برابر رطوبت و خوردگی دارد و از ورق های معمولی ظاهر بهتری دارند. کاربرد ورق کرکره در ساخت سوله  عمدتا در سقف شیروانی سوله ها و یا دیوار هاست.

کاربرد ورق عرشه‌ فولادی در سوله سازی

به نوعی ورق فلزی مواج که در سقف و کامپوزیت استفاده میشود ورق عرشه فولادی میگویند. تیرهایی فولادی این نوع سقف را پشتیبانی میکنند. وزن این نوع سقف بسیار سبک است و در عین حال مقاومت بسیار بالایی دارد و همین ویژگی باعث شده تا محصولی پرفروش باشد. این ورق یک محصول بسیار کاربردی برای ساختمان های چند طبقه است. کاربرد ورق عرشه فولادی در سوله سازی عمدتا در سقف آن است.

کاربرد پشم شیشه در سوله سازی

یکی دیگر از تجهیزات مورد استفاده در سوله ها ، پشم شیشه است. پشم شیشه یک نوع عایق حرارتی بسیار قوی است. کاربرد پشم شیشه در سوله سازی به عنوان یک عایق حرارتی است و ضخامتی در حدود ۲ الی ۷ میکرون دارد. الیاف پشم شیشه ترکیبی از شیشه ، رزین و ماسه است.

نقش پیچ سرمته در ساخت سوله

نقش پیچ سرمته در ساخت سوله اتصال ورق های گالوانیزه و سایر عناصر به یکدیگر است. این پیچ ها در سایز های ۳ الی ۵ تولید و به بازار عرضه میشوند. از ویژگی های مثبت پیچ سرمته میتوان به دوام و طول عمر بالا ، نصب آسان و مقاومت در برابر خوردگی اشاره کرد.

قیمت روز لوازم سوله سازی

همانطور که گفته شد در ساخت سوله از لوازم مختلفی استفاده میشود که ویژگی های منحصر به فردی دارند. قیمت هر یک از این تجهیزات با توجه به نوع و مشخصات فنی هر کدام بسیار متفاوت است. شما میتوانید به سایت آراد آهن مراجعه کنید و قیمت آنلاین لوازم سوله سازی را به خوبی در آن مشاهده کنید. این قیمت ها بر اساس نوع مقطع فولادی و مشخصاتی از جمله ضخامت و طول تقسیم بندی شده اند. آرادآهن مرکز پخش لوازم سوله درایران است و یک خرید مطمئن و تضمین شده را ارائه می دهد. این شرکت یکی از مراکز پخش لوازم سوله در اصفهان است و با بسیاری از سازمانها و شرکت ها در حال همکاری می باشد.

خرید لوازم سوله با بهترین قیمت

قبل از شروع یک پروژه عمرانی برآورد و تخمین هزینه های آن بسیار ضروری است. یکی از مهم ترین فاکتور ها در تعیین هزینه های سوله ، لوازم سوله سازی است. اما با توجه به نوسانات بازار ارز و دلار ارائه یک قیمت مشخص برای این محصولات مقدور نیست و در نتیجه نیاز به قیمت گیری روزانه دارد. شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت روز لوازم سوله به شرکت آراد آهن مراجعه کنید. این شرکت تامین کننده کلیه لوزام سوله در داخل کشور است و بهترین خدمات را ارائه میدهد. شرکت آراد آهن فروش لوازم سوله به صورت آنلاین را فراهم کرده است و در نتیجه باعث سهولت دسترسی و خرید افراد شده است.

جمع بندی

لوازم سوله به یکی از ضروری ترین مصالح ساختمانی در کشور تبدیل شده است. در این مطلب به بررسی ساخت و لوازم مورد نیاز سوله سازی پرداختیم تا شما با این لوازم بیشتر آشنا شوید. همچنین مهم ترین لوازم را ذکر کردیم و ویژگی های هر کدام را نیز نام بردیم. برآورد هزینه های لوازم سوله قبل از انجام پروژه یک امر بسیار حیاتی است. اگر شما قصد ساخت یک سوله را دارید میتوانید به سایت آراد آهن مراجعه کنید و از قیمت روز لوازم سوله سازی مطلع شوید. با عضو شدن در کانال تلگرامی آراد آهن می توانید از قیمت روز انواع مقاطع فولادی مطلع شوید.