آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

مهمترین اطلاعات در باره ورق سیاه

قیمت ورق سیاه
به این مقاله امتیاز دهید
دانستنیهایی درباره ورق سیاه-مرجع خرید ورق سیاه-فروش ورق سیاه-قیمت ورق سیاه-ورق سیاه فولاد مبارکه

ورق سیاه چیست و چه ضخامت ها و ابعادی دارد. ورق سیاه گیلان، ورق سیاه فولاد مبارکه، ورق سیاه اکسین و… برندهایی از ورق سیاه هستند. که توسط بازرگانی آرادآهن به فروش می‌رسند. ورق سیاه توسط کارخانجات مختلفی در سراسر کشور تولید می‌شود. هر کارخانه ورق سیاه را تحت استانداردهای تعریف شده‌ی خود با کیفیت و ویژگی‌های متفاوتی تولید می‌نماید.در اینجا قصد داریم بعد از این که بگوییم ورق سیاه چیست به معرفی مرجع فروش ورق سیاه وورق فولادی بپردازیم.

کارخانه فولاد گیلان، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و کارخانه اکسین اهواز و… از کارخانجات مطرح داخلی به شمار می‌روند که محصولاتشان را با کیفیت‌های برتر تولید و به بازار روانه می‌کنند.  در صورتی که قصد خرید و استفاده ورق سیاه در پروژه‌های خود دارید. بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد ورق سیاه و مشخصات ورق هر کارخانه از جمله ورق سیاه گیلان داشته باشید. این مقاله به همین منظور برای شما آماه شده است.

ورق سیاه چیست ؟

یکی از مقاطع فولادی که در بسیاری از صنایع نقش کاربردی را بر عهده دارد، ورق سیاه است. ورق سیاه را به نام ورق نورد گرم نیز می‌شناسند. چرا که این ورق توسط فرایند نوردگرم ساخته می‌شود.

به طور کلی در صنعت فولادی سازی، ورق‌ها به دو روش نورد گرم و یا نورد سرد تولید می‌شوند. در فرایند نورد گرم، شمش‌های فولادی را در کوره‌هایی بسیار داغ و بزرگ قرار می‌دهند. و زمانی که نیمه مذاب و حالت پذیر شوند، از کوره خارج می‌سازند.

سپس این شمش گداخته را از زیر غلتک‌های بزرگ و سنگین عبور می‌دهند تا تحت فشار به شکل ورق‌های با ضخامت کم و عرضی وسیعی تبدیل شوند. سپس این ورق‌ها را با پاشش آب خنک می‌سازند و به صورت رول و یا برش شده در اندازه‌های مشخص بسته بندی می‌کنند.

زمانی که شمش‌های فولادی در کوره قرار می‌گیرند. به دلیل دمای بسیار بالای کوره‌ها از نظر ظاهری سطحی مات پیدا می‌کنند و به همین دلیل به ورق سیاه معروف شده‌اند. بهتر است بدانید که قیمت ورق سیاه از قیمت ورق‌های نورد سرد مناسبتر است. و این امر خود موجب افزایش تقاضای آن در بازار صنعت خواهد شد.

مشخصات ورق سیاه فولادی:

مشخصات مهمی که در خرید ورق سیاه باید به آن توجه کرد. گرید، ضخامت، بسته بندی، ابعاد و وزن ورق سیاه است.

گریدهای ورق سیاه: ورق‌های سیاه بسته به میزان درصد عناصری که در ساخت و آلیاژشان استفاده می‌شود در گریدهای متفاوتی تولید می‌شوند. گرید ST33، ST52، ST44 از مهم‌ترین گریدهای ورق سیاه به شمار می‌روند.

گرید ST52 بیشترین میزان درصد کربن را در آلیاژ خود دارد و در نتیجه مقاومت بیشتر و انعطاف پذیری کمتری نسبت به دو گرید دیگر دارد و به طبع در صنایع سنگینی استفاده می‌شود که نیاز به استحکام بالاتری است. در مقابل از ورق سیاه با گرید ST37 در صنایع سبکی مثل صنعت ساختمان سازی و تولید انواع پروفیل و… استفاده می‌شود که نیاز به شکل دادن و یا انجام عملیات جوشکاری و ماشین کاری بر روی ورق است.

ضخامت ورق سیاه:

ورق‌های سیاه در ضخامت‌های مختلفی از ۱.۵ میلیمتر گرفته تا ۱۰۰ میلیمتر در بازار وجود دارند.

جهت اطلاع از قیمت ورق سیاه ضخامت ۱.۵ که یکی از پرکاربردترین سایزهای این ورق به شمار می‌رود به سایت: www.aradahan.com مراجعه نمایید.

نوع عرضه ورق سیاه: ورق‌های سیاه بعد از اینکه در کارخانه تولید شدند با توجه به ضخامت می‌توانند به صورت کلاف‌های پیچیده شوند و یا اینکه به شکل مربع یا مستطیل و در ابعاد مختلفی برش داده شده و به فروش برسند. در صورتی که ورق سیاه ضخامتی کمتر از ۱۵ میلیمتر داشته باشد، کلاف شده عرضه می شوند و به آن ورق سیاه کویل و یا رول فرم گفته خواهد شد.

اما اگر ورق سیاه ضخامتی کمتر از ۱۵ میلیمتر داشته باشد، به صورت برش شده عرضه می‌شود و به آن ورق سیاه فابریک و یا شیت شده می‌گویند.

برای مثال ورق‌های سیاه با ضخامت ۲ میلیمتر به صورت رول شده در بازار عرضه می‌شوند. برای اطلاع از قیمت ورق سیاه  ضخامت ۲ می‌توانید با شماره‌ی ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس حاصل فرمایید.

ابعاد ورق سیاه:

ورق سیاه کویل را می‌توان در عرض‌های ۱۰۰ سانتی متر، ۱۲۵ سانتی متر، ۱۵۰ سانتی متر و ۲۰۰ سانتیمتر در بازار پیدا کرد. طول ورق سیاه کویل بدون محدودیت است و با توجه به سفارش مشتری تعیین می‌شود.

ورق سیاه شیت شده یا فابریک را نیز می‌توان در هر ابعادی سفارش داد اما پرکاربردترین و متداول‌ترین سایز آن که به راحتی در بازار یافت می‌شود عبارتند از: ۲۰۰۰*۱۰۰۰، ۲۵۰۰*۱۲۵۰، ۶۰۰۰*۱۰۰۰، ۶۰۰۰*۱۵۰۰، ۶۰۰۰*۲۰۰۰ و ۱۲۰۰۰*۲۰۰۰ میلیمتر

 وزن ورق سیاه: یکی دیگر از مشخصات ورق سیاه که برای مهندسین و متخصصان اطلاع از آن بسیار مهم است، وزنی است که ورق سیاه دارد. وزن این ورق بسته به ضخامت، گرید و ابعاد آن متفاوت و در جدول‌های مخصوص وزنی به نام جدول اشتال وزنی محاسبه و درج شده است. شما می‌توانید وزن ورق سیاه سه میل را در سایت: www.aradahan.com مشاهده نمایید.

#قیمت ورق سیاه

#خرید ورق سیاه

#کاربرد ورق سیاه

#مرجع خرید ورق سیاه

#خرید آنلاین ورق سیاه

خرید آنلاین آهن در اصفهان

خرید آهن از مرکز پخش اهن آلات

کاربرد ورق سیاه:

  حالا که میدانیم ورق سیاه چیست به توضیح کاربردهای ان می پردازیم. ورق سیاه را به دلیل ویژگی‌های چون مقاومت زیاد و قیمت مناسب در صنایعی مختلفی به کار می‌برند. همچنین از این ورق در صنعت فولاد سازی به عنوان ماده‌ی ساخت دیگر مقاطع فولادی بسیار استفاده می‌شود.و لوله و پروفیل‌های زیادی را از آن تولید می‌کنند.

از جمله کاربردهای ورق سیاه که با توجه به گرید، ضخامت و وزن آن مشخص می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ساخت ساختمان و سازه‌های فلزی
  • ساخت قطعات خودرو مانند رینگ و چرخ
  • ساخت انواع آبگرمکن، مخازن و تانکرها
  • ساخت تجهیزات مورد استفاده در صنعت کشاورزی
  • ساخت مخزن‌‌های مخصوص استفاده در کشتی
  • ساخت انواع پروفیل باز و یا بسته چون ستونی، قوطی، چهارچوب، تیرآهن
  • ساخت گاردیل‌ها

کارخانجات تولید ورق سیاه در کشور

کارخانجات متعددی در کشور ورق سیاه را تولید می‌کنند که در این مقاله به بررسی برخی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان:

کارخانه بزرگ و عظیم فولاد مبارکه واقع در شهرستان مبارکه یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان ورق سیاه در داخل کشور به شمار می‌رود که علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی کشور، محصولات با کیفیت خود را به کشورهای مختلف خارجی نیز صادر می‌کند.

تولید و فروش ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان با ضخامت‌های ۲ تا ۱۵ میلیمتر و در عرض‌های ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۰ سانتی متر صورت می‌گیرد. حجم تولیدات این کارخانه بسیار زیاد و تأمین عمده‌ی نیاز داخلی بر عهده‌ی این کارخانه است. از این رو هرگونه تغییری در نحوه عرضه، قیمت و شرایط این کارخانه بر نرخ ورق سیاه در بازار آهن و فولاد داخلی مؤثر خواهد بود.

از دیگر مشخصاتی که ورق سیاه فولاد مبارکه دارد. کیفیت بسیار بالای آن است که این فاکتور هم به طور مستقیم بر روی قیمت و نرخ ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان تأثیر گذار است. و باعث شده است که قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان از نرخ‌های معمول در بازار کمی بیشتر باشد.

کارخانه فولاد گیلان واقع در شهر رشت یکی دیگر از کارخانجات مطرح داخلی در زمینه‌ی تولید انواع ورق فولادی از جمله ورق سیاه است. ورق سیاه فولادی که توسط این کارخانه تولید می‌شوند ضخامت‌های بین ۲ تا ۱۵ میلیمتر و عرض‌های ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متر دارند.

ورق سیاه فولاد گیلان:

نکته‌ی که باید حتماً به آن توجه داشت این است که تولید و فروش ورق سیاه گیلان تنها در گرید ST37 صورت می‌گیرد.

ورق سیاه اکسین:

از دیگر ورق‌های سیاه تولید داخلی که کیفیتی در خور توجه دارد ورق سیاه تولید شده توسط کارخانه فولاد اکسین خوزستان است. ورق‌های این کارخانه  در ضخامت‌های ۸ تا ۴۰ میلیمتر ساخته می‌شود. در نظر داشته باشید که عمده‌ی محصولات این کارخانه در عرض ۲ متر به بازار عرضه می‌شوند.

جهت اطلاع از قیمت ورق سیاه گیلان، ورق سیاه اکسین و یا ورق فولاد مبارکه می‌توانید با شماره‌ی: ۳۴۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید.

خرید ورق سیاه

جهت خرید انواع ورق سیاه فولادی از جمله خرید ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان به قیمت درب کارخانه می‌توانید به نمایندگی‌های معتبر این کارخانجات مراجعه نمایید. البته توصیه می‌شود به منظور صرفه‌جویی بیشتر در زمان و هزینه‌های خود به صورت غیرحضوری خرید خود را ثبت نمایید.بعد از اطلاع از اینکه ورق سیاه چیست و چه کاربردهایی دارد. لازم است نحوه خرید ورق سیاه را نیز بدانید.و راهنمای خرید ورق سیاه در آراد آهن را مطالعه نمایید.

نکته‌ی که باید در هنگام خرید انواع ورق در نظر داشته باشید، این است که قیمت این مقاطع فولادی همواره در حال تغییر و نوسان است. برای مثال قیمت روز ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان در چند روز گذشته نوسانات چشمگیری داشته است. پس حتماً قبل از ثبت سفارش نهایی خود، قیمت‌های روز را از چندین مرجع استعلام نمایید. و پس از مقایسه‌ی قیمت‌ها خرید نهایی خود را انجام دهید.

 آراد آهن نمایندگی فروش ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین و … دیگر کارخانجات مطرح داخلی، بهترین ورق های سیاه فولادی تولید شده در کشور را با مناسبترین قیمت ممکن به فروش می‌رساند. جهت اطلاع بیشتر از شرایط فروش با شماره‌ی: ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس حاصل فرمایید.آراد آهن مرکز پخش ورق سیاه فولاد مبارکه و فروش آنلاین ورق سیاه در اصفهان است