آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

پروفیل آبرو چیست و چه مشخصات فنی دارد

پروفیل آبرو چیست
۵/۵ - (۱ امتیاز)

پروفیل آبرو چیست؟ جمع شدن آب حاصل از بارش برف و باران برروی سقف ساختمان‌ها می‌تواند منجر به اتفاقات ناگواری شود. از این رو باید تدبیری اندیشید تا آب باران و برف جمع شده برروی سقف، توسط سیستم دقیقی به سمت پایین ساختمان هدایت شود. پروفیل آبرو یکی از پروفیل‌های فلزی بسیار کارآمدی است که این کار را به خوبی انجام می‌دهد. این پروفیل در دسته پروفیل‌های باز قرار می‌گیرد که جهت ساخت درب، پنجره یا چهارچوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما کاربرد اصلی آن، کمک به فرآیند تخلیه‌ی آسان‌تر آب جمع شده برروی سقف‌ها می‌باشد. در ادامه این مقاله به معرفی بیشتر این محصول و انواع آن و نیز سایز و ضخامت پروفیل آبرو خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی پروفیل آبرو کدام است پروفیل آبرو چیست

سایز و ضخامت پروفیل آبرو چیست

پروفیل آبرو به دو دسته پروفیل آبرو یک طرفه و پروفیل آبرو دو طرفه تقسیم‌بندی می‌شود که خاصیت، کاربرد و قیمت آبرو هر کدام با دیگری متفاوت می‌باشد.

رایج‌ترین سایز و ضخامت پروفیل آبرو موجود در بازار، پروفیل آبرو با ضخامت ۲ تا ۳ میلی‌متر و طول ۶ متر و ارتفاع ۱۶ سانتی‌متر (که در ابعاد مختلف، متفاوت می‌باشد) است. البته بنا به درخواست مشتری، پروفیل آبرو در ابعاد دیگری نیز تولید می‌شود. وزن این محصول براساس یک طرفه یا دو طرفه بودن آن و نیز براساس ضخامت و طول آن متغیر می‌باشد. و معمولا وزن این پروفیل از ۷۰ کیلوگرم بیشتر است.

سایز و ضخامت پروفیل آبرو دنده‌ای، جعبه ای و لندنی موجود در بازار نیز  با یکدیگر متفاوت می‌باشد. پروفیل آبرو لندنی با ضخامت ۰.۵، ۰.۶، ۰.۷، ۰.۸ ، ۰.۹ و ۱ میلی‌متر و پروفیل آبرو جعبه‌ای با ضخامت ۰.۵، ۰.۶، ۰.۷، ۰.۸، ۰.۹، ۱، ۱.۵ و ۲ میلی‌متر و پروفیل‌ آبرو فیتیله‌ای با ضخامت ۰.۴ و ۰.۵ میلی‌متر در بازار آهن آلات موجود می‌باشد.

پروفیل آبرو چیست و چه مشخصات فنی دارد

پروفیل آبرو چیست

مقاومت بالای پروفیل آبرو گالوانیزه

پروفیل آبرو دائما در معرض رطوبت و آب قرار می‌گیرد بنابراین باید از ورقی ساخته شود که مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی داشته باشد. به همین منظور معمولا از ورق گالوانیزه برای ساخت پروفیل آبرو استفاده می‌شود.

پروفیل آبرو گالوانیزه با ضخامت و ابعاد گوناگون و به صورت کانال‌های هلالی شکل یا چهارگوش و مطابق با اقلیم و شرایط آب و هوایی مکان مورد استفاده، ساخته می‌شوند. و برروی سازه‌های شیب دار و سوله‌ها طراحی و اجرا می‌گردد تا از ریزش مستقیم برف و آب از سقف به زمین جلوگیری کند.
پروفیل آبرو گالوانیزه با ضخامت‌های ۰.۵ میلی‌متر، ۰.۶ میلی‌متر و ۰.۷ میلی‌متر و به صورت هلالی یا قوسی نورد شده در بازار موجود می‌باشد. ورق‌های آبرو گالوانیزه نسبتاً ضخیم‌تر که ضخامت آن‌ها بیشتر از ۰.۷ میلی‌متر می‌باشد. باید در کارگاه‌های برش و خمکاری براساس فاصله‌ی پرلین‌های سازه و با رعایت درصد شیب و به صورت چهارگوش ساخته شوند.

از این پروفیل علاوه بر استفاده در شیروانی‌ها و سقف‌های شیروانی، در کنار خیابان‌ و مجاری آب یا آب‌بر نیز می‌توان استفاده کرد.

پروفیل آبرو چیست

پروفیل آبرو رنگی

تنوع پروفیل آبرو موجود در بازار آهن آلات بسیار زیاد است. و همه‌ی آن‌ها به خوبی آب را از روی سقف ساختمان به سمت زمین هدایت می‌‌کنند. اما معایبی هم دارند و آن خوردگی و پوسیدگی آن‌ها در طولانی مدت است که برای حل این مشکل از ورق‌های گالوانیزه رنگی برای ساخت این پروفیل‌ها استفاده می‌شود. قیمت پروفیل آبرو رنگی نسبت به پروفیل آبرو گالوانیزه گران‌تر می‌باشد. و علاوه بر زیبایی خاصی که به نمای ساختمان می‌بخشد از مقاومت بالاتری نیز در برابر رطوبت و خوردگی برخوردار می‌باشد و برای استفاده در مناطقی با آب و هوای بارانی یا برفی، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

برای اجرای پروفیل آبرو رنگیدر سقف‌های شیبدار و شیروانی باید شرایط محیطی مکان مورد استفاده را مورد توجه قرار داد. انتخاب ضخامت و رنگ مناسب این محصول از جمله مواردی است که باید بر اساس شرایط محیطی و منطقه‌ای صورت پذیرد. شما می‌توانید جهت دریافت راهنمایی و مشاوره تخصصی رایگان در خصوص انتخاب مناسب‌ترین پروفیل آبرو برای کاربرد موردنظرتان، هم اکنون با شماره درج شده در سایت آرادآهن تماس بگیرید. و پس از کسب اطلاعات لازم و کامل و استعلام قیمت نهایی این محصول از کارشناسان فروش ما، نسبت به ثبت سفارش خرید آبرو از آراد آهن به صورت غیرحضوری اقدام نمایید.

پروفیل آبرو چیست

پروفیل آبرو یک طرفه و دو طرفه

پروفیل آبرو یک طرفه و دو طرفه

همانطور که در بالا اشاره شد پروفیل‌های آبرو موجود در بازار به دو دسته‌ی پروفیل آبرو یک طرفه و دو طرفهتقسیم‌بندی می‌شوند که قیمت پروفیل آبرو هر یک با دیگری متفاوت می‌باشد.

پروفیل آبرو یک طرفه، یک لبه دارد و از یک طرف به کار متصل می‌گردد. این پروفیل با ضخامت‌های ۱، ۱.۲۵، ۱.۵، ۲، ۲.۲۵ و ۲.۵ و ۳ میلی‌متر تولید و عرضه می‌شود. پروفیل آبرو دو طرفه دارای دو لبه می‌باشد و از هر دو طرف به کار متصل می‌گردد، به همین دلیل به این نام معروف شده‌است. برای تولید پروفیل آبرو دو طرفه از ورق‌های فولادی با ضخامت ۲، ۲.۵ و ۳ میلی‌متر استفاده می‌شود تا پروفیل، وزن سبکی داشته باشد و بتوان به آسانی آن را به سطحی بالاتر از سطح زمین، منتقل و آن را نصب کرد. از این پروفیل جهت نصب و اجرا برروی سقف‌های شیروانی، سقف‌های غیر شیروانی، سقف پارکینگ، سقف سوله و … استفاده می‌شود.

برای تولید پروفیل آبرو یک طرفه و دو طرفه،ابتدا ورق فولادی را  در ضخامت و ابعاد مورد نظر برش می‌زنند. سپس به وسیله‌ی قالب‌های مخصوصی که در دستگاه رول فرمینگ تعبیه شده، ورق را به شکل پروفیل آبرو یک طرفه یا دو طرفه درمی‌آورند.

پروفیل آبرو چیست

پروفیل آبرو لندنی ( گرد) و جعبه ای

رایج‌ترین پروفیل‌های آبرو موجود در بازار پروفیل آبرو لندنی ( گرد) و جعبه ای می‌باشند. پروفیل آبرو لندنی با ضخامت  0.4 میلی‌متر و طول تا ۳ متر و در حجم زیاد تولید و عرضه می‌شود که بسیار پرکاربرد می‌باشد. پروفیل‌های لندنی را به یکدیگر متصل می‌کنند تا بتوانند از آن‌ها برای پوشش‌دادن سقف‌های بزرگ‌تر استفاده کرد. و در برخی مواقع نیز قسمت‌های اضافی آن‌ را برش می‌دهند. جهت افزایش مقاومت این پروفیل در برابر رطوبت، برای ساخت آن از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود اما باز هم در طولانی مدت دچار زنگ زدگی و آسیب می‌شود.

آبرو جعبه‌ای، از لحاظ شکل ظاهری، زیباتر از آبرو لندنی می‌باشد. بنابراین از این پروفیل، در سقف‌های شیروانی رستوران‌ها یا ساختمان‌های گران‌قیمت، به صورت گسترده استفاده می‌شود. ضخامت آبرو جعبه‌ای بیشتر از ۰.۴ میلی‌متر می‌باشد و تا حدودی نسبت به آبرو لندنی، در برابر زنگ‌زدگی و آسیب مقاوم‌تر است. از کاربردهای پروفیل آبرو جعبه‌ای می‌توان به استفاده در انواع سوله، ساختمان‌های صنعتی، تولیدی‌ها، ساختمان‌های بیمارستان، خانه‌های بهداشت و غیره اشاره کرد.

برای مشاهده مناسب‌ترین قیمت روز پروفیل آبرو لندنی ( گرد) و جعبه ای در بازار آهن ایران، کافیست تا به صفحه مربوط به این محصول در سایت آرادآهن مراجعه کنید. فروش آبرو در آرادآهن به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولیدکننده اصلی و با تضمین کیفیت و قیمت صورت می‌گیرد. بنابراین مشتریان می‌توانند با خاطری آسوده نسبت به خرید محصول مورد نظرخود از این مجموعه اقدام نمایند.