آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

کاربرد پروفیل آبرو در سوله سازی

کاربرد پروفیل آبرو در سوله سازی
به این مقاله امتیاز دهید

آراد آهن مرکز فروش پروفیل آبرو، درخصوص کاربرد پروفیل آبرو در سوله سازی اطلاعات کاربردی در اختیار کاربران عزیز قرار می دهد تا برای پیمانکاران، سوله سازان و مهندسان عمران و افرادی که تازه به عرصه فعالیت ساخت‌وساز وارد شده اند. و خواهان بالا بردن اطلاعات خود درباره محصولات فولادی هستند بتوانند از این اطلاعات بهره مند شوند. اما قبل از آن باید بدانید که:

در ادامه همراه من باشید تا تمام آنچه را که لازم است درباره پروفیل آبرو بدانید، در اختیارتان قرار دهم.

پروفیل آبرو

همانطور که میدانید در صنعت ساختمان‌ سازی برای رسیدن به نتیجه و سازه نهایی از مصالح بسیاری استفاده می شود. که هر کدام به نوعی در تکمیل ساختمان، نقش اساسی دارند. یکی از مصالح مهم و ضروری در این صنعت، پروفیل ها هستند که دارای انواع مختلفی می باشند اما به طورکلی پروفیل ها در دو نوع صنعتی و ساختمانی تقسیم بندی می شوند. این محصولات معمولاً برای ساخت پنجره، در یا چارچوب مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل های آبرو براساس شکل ظاهری و فنی که دارند، دارای کاربردی متفاوت نسبت به دیگر پروفیل ها هستند.

پروفیل آبرو چیست؟

در صنعت ساختمان سازی یکی از پروفیل های پر کاربرد، پروفیل آبرو است.که از آن برای سقف های شیبدار مناطق شمالی جهت هدایت آب باران و برف به زمین استفاده می شود. پس این پروفیل ها باید دارای ویژگی ضد زنگ زدگی و ضد پوسیدگی در برابر شرایط
آب و هوایی مرطوب باشند. برای اینکار، پروفیل های آبرو را با فلز روی قلع اندود می کنند. یعنی این نوع پروفیل ها بیشتر از جنس ورق های گالوانیزه در دو شکل یک طرفه و دو طرفه هستند.

اگر بخواهیم تعریفی از پروفیل های آبرو یک طرفه و دوطرفه داشته باشیم میتوان گفت آبرو یک طرفه از یک طرف قابلیت نصب دارد. اما آبرو دوطرفه از هر دو طرف، قابلیت نصب و اتصال دارد.

همچنین باید بدانید که ابعاد این نوع پروفیل ها متفاوت می باشد اما بسته به نیاز مشتری و موقعیت ها، در ابعاد دیگر نیز تولید
می گردد. از رایج ترین خصوصیات ابعاد پروفیل ها، میتوان به ضخامتی بین ۲ تا ۳ میلی متر با طول ۶ متر و ارتفاع ۱۶ متر اشاره کرد. که وزن آنها با توجه به یک طرفه و دوطرفه بودن پروفیل و همچنین ضخامت آن متغیر است.

این نکته را هم بدانید که معمولا وزن پرفیل های آبرو به بیش از ۷۰ کیلوگرم نمی رسد.

انواع پروفیل آبرو:

انواع پروفیل براساس شکل ظاهری را معرفی کردیم. “پروفیل آبرو یک طرفه و دو طرفه”اما از دیگر پروفیل های معروف آبرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

پروفیل آبرو لندنی

اگر پروفیل هایی به اسم فیتیله ای یا گرد هم به گوشتان خورد، مطمئن باشید که منظورشان همین نوع پروفیل آبرو می باشد.

پروفیل آبرو لندنی دارای ضخامت ۰.۴ میلی متر و طول ۳ متر است که این نوع پروفیل، بیشترین کاربرد را در سقف های بزرگ مانند سقف شیروانی دارد. و یکی از پرفروش ترین انواع پروفیل های آبرو موجود در بازار بشمار می رود. تنها عیب پروفیل آبرو لندنی، خوردگی و فرسودگی آن در مدت زمان طولانی است.

پروفیل آبرو جعبه ای

این پروفیل در مقابل پروفیل لندنی دارای شکل ظاهری شیک تر و زیباتر است. به همین دلیل در ساخت سازه های گران قیمت بیشترین نقش را دارد. ضخامت این پروفیل بیشتر از ۰.۴ میلی متر و نسبت به نوع لندنی از مقاومت بالاتری در برابر خوردگی و فرسودگی برخوردار است. از مهم ترین کاربردهای پروفیل آبرو جعبه ای میتوان به مواردی چون ساخت ساختمان های صنعتی، تولیدی، بیمارستان یا خانه های بهداشت اشاره کرد.

قیمت آبرو:

یکی دیگر از دانستنی های مهم در عرصه محصولات فولادی قیمت این محصولات است. پس شما باید آگاه باشید که قیمت آبرو به چه عواملی بستگی دارد تا متحمل هزینه اضافی یا اشتباه نشوید. از مهم ترین عواملی که بر قیمت پروفیل های آبرو موثر هستند میتوان به مواردی چون روندهای صنعت، تقاضا، اقتصاد جهانی، آب و هوا، حمل و نقل، میزان رقابت در بازار، عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق های گالوانیزه و رنگی، انواع و ضخامت پروفیل ها اشاره کرد.

لوازم سوله:

حال که با انواع پروفیل آبرو آشنا شدید، در ادامه می خواهم به کاربرد پروفیل آبرو در سوله سازی بپردازم. اما قبل از آن باید با اجزا ساخت سوله آشنا باشید.

یک سوله از اجزا مختلفی چون قاب‌ های اصلی، لاپه در سوله یا پرلین (Purlin). میل مهارهای سقفی یا سگراد (Sag Rod)، لاپه جانبی یا گیرت (Girt)، استرات (Strut)، مهاربندهای اصلی قائم (Main Brace)، مهاربند سقف (Ceiling Brace)، وال پست (Wall Post)، سینه‌بند (Flange Stay)، پی و تیرآهن ، ورق کرکره ، زد بند، پروفیل زد Z...تشکیل شده است.

قیمت پروفیل آبرو

نقش پروفیل آبرو در لوازم سوله چیست؟

یکی از پر اهمیت ترین مسائل در معماری اجزا سوله، هدایت و جمع آوری آب باران و برف از روی سقف هاست که برای این منظور از پروفیل آبرو استفاده می کنند.

پس مهم ترین کاربرد پروفیل های آبرو که بر خلاف تصور عموم با ناودانی متفاوت است، هدایت آب باران و برف و یا هر نوع مایع دیگر از سقف بر روی زمین می باشد که باید بر روی ساندویچ پانل های سقفی نصب گردد. دلیل نصب این محصولات بر روی سقف سوله (اغلب موارد )، هدایت درست آب از روی این سازه ها به سمت پایین است.

از این رو نصب و اجرای آبروهای قابل اعتماد در سوله های دارای چند دهانه، اهمیت بالایی دارد. چراکه هرگونه نقص و عیب در سیستم تخلیه و جمع آوری آب می تواند باعث آسیب رسانی به کل سازه شود. این مساله در مناطق پر باران کشور از اهمیت دوچندانی برخوردار است. چراکه در برخی مواقع علاوه بر آسیب رساندن به تاسیسات، کالاهای حساس به آب هم دچار خسارت می شوند.

کاربرد پروفیل آبرو

پس به طورکلی کاربردهای پروفیل آبرو عبارت اند از:

  • اتصال بر روی ساندویچ پانل‌ سقفی
  • استفاده در انواع سقف‌ های شیروانی و غیرشیروانی
  • ساخت انواع سقف پارکینگ برای کنترل جریان آب
  • مناسب در انواع محیط‌های فرآوری مانند مرغ‌داری، گلخانه و گاوداری
  • ساخت در‌های چوبی و MDF

قیمت لوازم سوله:

کاملا روشن است که قیمت لوازم سوله نیز تحت تاثیر نوسانات بازار آهن قرار دارد . از اصلی ترین موارد تاثیرگذار در قیمت ساخت یک سوله میتوان به مواردی چون ابعاد سوله و شکل آن ( مثلا سوله قوسی یا شیبدار)، وجود یا عدم وجود جرثقیل سوله، اقلیم، محل احداث و کاربری سوله اشاره کرد.

آهن اصفهان- خرید آهن

 خرید آبرو:

در این مقاله متوجه شدیم پروفیل آبرو چیست، چه کاربردی دارد و در سوله سازی برای چه کاری استفاده می شود. حال اگر شما قصد خرید آبرو یا تجهیزات مربوط به ساخت سوله را دارید، می توانید از سایت آراد آهن به عنوان یک مرکز فروش لوازم سوله در اصفهان بهره ببرید.

 اگر نیاز به مشاوره در خصوص تهیه تجهیزات خود دارید، با کارشناسان مجرب آراد آهن در این زمینه ارتباط برقرار کنید تا شما را در امر تهیه محصولات خود یاری کنند. همچنین شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام و تلگرام آراد آهن اصفهان دنبال کنید چراکه یکی از فعال ترین شرکت های بازرگانی در حوزه عرضه مقاطع فولادی است. و شما میتوانید از طریق آن به اطلاعات مهم در حوزه فولاد دست یابید.