آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

کاربرد پشم شیشه در سوله سازی

کاربرد پشم شیشه در ساخت سوله
به این مقاله امتیاز دهید

پشم شیشه یکی از بهترین پوشش‌هایی است که به منظور اجرای سقف انواع سوله می‌توان از آن استفاده کرد و از این رو یکی از مهم‌ترین لوازم سوله سازی به شمار می‌رود. قبل از خرید پشم شیشه ابتدا باید نکات و اطلاعات مختصری در مورد آن داشته باشید و سپس بعد از استعلام قیمت پشم شیشه خرید خود را نهایی کنید. جهت اطلاع از آخرین قیمت پشم شیشه به منوی قیمت لوازم سوله در سایت آرادآهن مراجعه کنید و به منظور کسب اطلاعات و نکاتی در مورد خرید آن نیز می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

پشم و شیشه چیست؟

پشم و شیشه نوعی الیاف معدنی به شمار می‌رود که به صورت گسترده به منظور عایق بندی حرارتی، برودتی، صوتی و رطوبتی کاربرد دارد. در واقع پشم شیشه از مواد اولیه‌ی چون: خرده شیشه‌های بازیافتی، ماسه و رزین به عنوان چسب به دست می‌آید که تحت دمای ۱۴۵۰ سانتی گراد تولید می‌شود. در میان الیاف پشم و شیشه به دلیل منسجم نبودن ساختار و ترکیب آن، منفذهای بسیاری وجود دارد که وجود این منفذهای خالی، باعث به وجود آمدن خاصیت عایق بودن پشم شیشه شده است.

پشم و شیشه در چگالی و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود که هر کدام کاربری متفاوتی خواهند داشت. به همین دلیل در هنگام خرید پشم شیشه باید به این دو ویژگی دقت بسیاری نمود.

انواع پشم و شیشه

پشم و شیشه در انواع گوناگونی تولید می‌شوند که می‌توان آن‌ها را از جهات مختلفی دسته بندی کرد. مهم‌ترین دسته بندی پشم و شیشه عبارتند از:

  • انواع پشم و شیشه از نظر نوع پوشش: پشم و شیشه از نظر نوع پوششی که اطراف آن را احاطه می‌کند در انواع: فویل آلومنیومی، بافت سیاه شیشه‌ی و الیاف پارچه‌ای شیشه‌ای تقسیم بندی می‌شود. مسلم است که قیمت پشم شیشه در هر کدام از این انواع با یکدیگر متفاوت خواهد بود.
  • انوع پشم و شیشه از نظر نوع عایق بندی: پشم شیشه در چگالی‌های مختلف می‌تواند در برابر حرارت، برودت و صوت متفاوت عمل کند و بر این اساس در سه نوع زیر تقسیم بندی شود:
کاربرد پشم و شیشه

پشم و شیشه رولی:

پشم و شیشه رولی و یا پتویی در برابر حرارت و برودت عایق بندی بسیار مناسبی ایجاد می‌کند. به علاوه به دلایلی چون وزن سبک، جابه‌جایی و نصب آسان ، مقاومت در برابر حرارت و آتش وسوزی و … به صورت گسترده در دیوارها و سقف سازه‌های بزرگ صنعتی چون انواع سوله، مخازن، تأسیسات و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پشم و شیشه پانل:

پشم و شیشه پانلی یا تخته‌ی با چگالی بالاتری نسبت به پشم و  شیشه رولی ساخته خواهد شد و از این رو بیشتر از اینکه عایقی به منظور حفظ برودت باشد، در برابر عبور صوت و حرارت محافظ است. این خاصیت باعث شده است که پشم و شیشه پانل به صورت گسترده در استودیوهای ضبط صدا، تئاترها، سینماها و … مورد استفاده قرار ‌گیرد.

عایق لوله:

این نوع از پشم و شیشه که با نام عایق پیش ساخته نیز شناخته می‌شود، چگالی‌های مختلفی دارد و گزینه‌ی بسیار مناسبی به منظور عایق بندی حرارتی به شمار می‌رود و از این رو بیشتر به منظور حفظ حرارت در لوله‌ کشی‌های آب گرم و سرد، تأسیسات و … کاربرد دارد.

انواع پشم و شیشه

کاربرد پشم و شیشه

خرید پشم شیشه به دلیل قیمت مناسب، بیش از دیگر عایق‌ها مورد استقبال قرار گرفته است. به علاوه پشم شیشه از مزایای دیگری نیز برخوردار است که دامنه‌ی کاربرد گسترده‌ی را برای آن تعریف خواهد کرد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای آن عبارتند از:

  • ساخت سازه‌های صنعتی بزرگ و انواع سوله
  • ساخت دیوار پرده
  • کاشی‌های سقفی
  • کانال‌های تهویه
  • عایق بندی انواع مخزن‌ها، خطوط لوله‌های گرم، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، بویلرها
  • تکمیل و اجرای انواع ساندویچ پنل‌های سقفی
  • و….

کاربرد پشم و شیشه در سوله سازی

یکی از مهم‌ترین و ویژه‌ترین کاربردهای پشم و شیشه در عایق بندی و ساخت پوشش سقفی انواع سوله صنعتی است. در واقع پشم و شیشه یکی از مهم‌ترین لوازم سوله به شمار می‌رود. سوله‌ها سازه‌های بزرگ و با سقف شیب دار و دهانه‌های وسیعی هستند و کاربری‌های چون: انبار، پارکینگ، نمایشگاه و … دارند. از این رو هم باید از نظر وزنی بسیار متعادل ساخته شوند و هم به دلیل وجود انبوهی از کالاها و محصولات باید در برابر آتش سوزی مقاوم باشند.

استفاده از پشم و شیشه به عنوان یکی از لوازم سوله سازی می‌تواند این سازه را در برابر حرارت و آتش سوزی مقاوم سازد، بدون اینکه وزن این سازه را بیش از اندازه افزایش دهد. علاوه بر عایق بندی، استفاده از پشم و شیشه در سوله سازی موجب افزایش مقاومت سقف نیز خواهد شد. در هنگام خرید پشم شیشه به منظور استفاده در پوشش سقف و دیواره سوله در نظر داشته باشید که دانیسته‌ی آن از ۱۲ و ضخامت آن از ۵۰ میلیمتر کمتر نباشد.

برای ساخت سوله علاوه بر پشم و شیشه نیاز به لوازم دیگری چون: توری فلزی، پروفیل آبرو، عرشه فولادی، پروفیل زد، پیچ سرمته و … است. شما می‌توانید آخرین قیمت لوازم سوله را در سایت بازرگانی آرادآهن مشاهده نموده و برای خرید آن‌ها با مشاوران بازرگانی آرادآهن تماس حاصل فرمایید.

مزایای استفاده از پشم و شیشه

استفاده از پشم شیشه به دلایل زیر مورد استقبال قرار گرفته است:

  • وزن پشم و شیشه بسیار سبک است و استفاده از آن در پوشش دهی سازه‌ها و سوله‌ها موجب افزایش وزن آن‌ها نخواهد شد.
  • نصب پشم و شیشه به آسانی امکان پذیر است.
  • پشم و شیشه از انعطاف بالایی برخوردار بوده و می‌توان به راحتی آن را به هر فرمی شکل داد.
  • از نظر قیمتی پشم و شیشه نسبت به سایر مواد مشابه قیمت مناسبتری دارد.
  • تنوع بالایی از نظر چگالی دارد و انتخاب را برای خریدار آسان خواهد ساخت.
  • از مهم‌ترین مزایای پشم و شیشه، مقاومت بودن آن در برابر آتش سوزی و حرارت است. این محصول در برابر حرارت تا ۵۰۰ درجه مقاومت دارد. به علاوه در صورت مشتعل شدن گاز سمی از خود منتشر نخواهد کرد.
  • پشم و شیشه در صورت شعله‌ور شدن به کندی می‌سوزد و سرعت گسترش آتش سوزی را کاهش می‌دهد.
  • پشم و شیشه عایق خوبی در برابر صوت، حرارت و رطوبت است.
  • در ساخت این محصول تا ۸۴ درصد از مواد بازیافتی استفاده می‌شود. به علاوه بعد از پایان طول عمرش به راحتی در محیط زیست تجزیه خواهد شد و از این رو سازگار بالایی با محیط زیست دارد.

خرید پشم شیشه

در هنگام خرید پشم شیشه باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. از جمله اینکه با توجه به کاربری خود، درجه‌ی عایق بندی را مشخص کنید و سپس براساس آن، چگالی و ضخامت این محصول را انتخاب کنید. چرا که میزان عایق بندی این محصول به دانسیته و ضخامت آن بستگی دارد. از طرفی، قیمت پشم شیشه نیز باتوجه به این ویژگی‌ها تعیین می‌شود.

چگالی پشم شیشه می‌تواند بین ۲۴ تا ۹۶ کیلوگرم بر مترمکعب متغیر باشد که این گستردگی موجب تنوع بخشی به این محصول شده است.

از دیگر نکاتی که به هنگام خرید پشم و شیشه باید به آن توجه داشته باشید نوع لفاف یا روکش پشم شیشه است. نوع لفاف بر جذب رطوبت و افزایش درجه عایق بندی پشم و شیشه اثر مستقیمی دارد. پشم و شیشه از نظر لفاف در دو نوع کاغذی و آلومینیومی تولید می‌شود.

مرکز فروش لوازم سوله در اصفهان

در صورتی که قصد ساخت هر نوع سوله را دارید، می‌توانید به منظور تأمین لوازم مورد نیاز خود به مراکز فروش مختلفی که در شهر اصفهان و یا سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند مراجعه نمایید.

به دلیل نوسانات شدیدی که قیمت‌های موجود در بازار را به صورت مرتب تغییر می‌دهد، توصیه می‌کنیم قبل از خرید نهایی از چندین مرکز معتبر آخرین قیمت لوازم سوله را استعلام کنید و سپس با مقایسه‌ی قیمت‌ها از مرکزی که بهترین نرخ را پیشنهاد می‌دهد، خرید خود را انجام دهید.

البته در نظر گرفتن قیمت مناسب به عنوان تنها ملاک و معیار برای خرید کار اشتباهی است و نباید از کیفیت محصولات نیز صرف نظر کرد. پس بهتر است مرکزی را برای خرید لوازم سوله انتخاب نمایید که قیمت و کیفیت محصولات عرضه شده را تضمین نمایند.

آراد آهن مرکز فروش لوازم سوله

شما می‌توانید جهت خرید لوازم سوله با بازرگانی آرادآهن تماس بگیرید. این بازرگانی یکی از بزرگترین مراکز فروش مقاطع فولادی در شهر اصفهان است که انواع لوازم سوله از جمله: ورق کرکره، پروفیل آبرو، عرشه فولادی، پروفیل زد، پروفیل سی، پشم و شیشه و پیچ سرمته را در سراسر کشور عرضه می‌نماید. شایان ذکر است که بازرگانی آرادآهن کلیه کالاهای موجود در سبد محصولاتی خود را با تضمین کیفیت و قیمت به فروش می‌رساند.

جهت مشاهده‌ی بهترین قیمت لوازم سوله به سایت بازرگانی آرادآهن مراجعه کنید.

فروش پشم و شیشه در آراد آهن

در صورتی که به منظور خرید پشم شیشه و دیگر لوازم مورد استفاده در ساخت سوله به صورت آنلاین اقدام کنید، در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

شما می‌توانید در هر کجای کشور که هستید با تماس با بازرگانی آرادآهن بعد از استعلام قیمت‌ها و بهره‌مندی از مشاوره‌ی رایگان همکاران ما سفارشات خود را ثبت نموده و بعد از تکمیل فرایند خرید در کوتاهترین زمان ممکن محصولاتتان را دریافت نمایید.