آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

صفر تا صد جوش فورجینگ(جوش سر به سر میلگرد)+ نکات مهم به همراه آموزش

فورجینگ میلگرد
۴.۸/۵ - (۳۰ امتیاز)
آنچه در این مقاله می خوانید ... نمایش

  • آیا می‌دانید فورجینگ میلگرد چیست؟
  • به طورکلی کاربرد اصلی فورجینگ میلگرد کجاست؟
  • چه نکاتی برای استفاده و نحوه کار فورجینگ میلگرد باید دانست؟
  • چه روش‌هایی برای جوش فورجینگ وجود دارد؟

درست است؛ همانطور که از طرح این سوالات متوجه شدید ما قرار است به یکی از چالشی‌ترین مباحث دنیای فولاد یعنی فورجینگ میلگرد بپردازیم، زیرا یکی از مباحث مهم و اصلی برای مهندسین معمار و افراد فعال در ساخت سازه‌های ساختمانی، فورجینگ میلگرد است؛ پس در ادامه همراه آرادآهن باشید.شما عزیزیان می‌توانید جهت دریافت قیمت میلگرد امروز صفحه میلگرد آراد آهن مراجعه نمایید و قیمت میلگرد تمامی کارخانه‌جات به همراه قیمت روز مشاهده نمایید

روش‌های اتصال میلگرد:

قبل از شروع مبحث فورجینگ میلگرد، می‌خواهیم موضوع مورد بحث امروز را با معرفی روش‌های اتصال میلگرد آغاز کنیم که شامل روش‌های زیر است:

اتصال اورلپ

روش اولی که در بحث اتصال میلگردها استفاده می‌شد، اتصال اورلپ بود؛ این روش به دلیل مشکلاتی چون مقاوم نبودن میلگردها در برابر بارهای تناوبی، تغییر شکل و عدم هم‌راستایی میلگردها در آرماتور بر طبق آیین‌نامه ACI، ممنوع اعلام شد.

اتصال کوپلینگ

از دیگر روشی که برای اتصال میلگردها رواج پیدا کرد، استفاده از قطعاتی چون پیچ و مهره دربین دو انتهای میلگردها است که باعث می‌شود آرماتور در محل اتصال، رفتار یک آرماتور یکپارچه را نشان دهد.

این روش نسبت به روش اتصال قبلی باعث کاهش تراکم آرماتورها و امکان بتن‌ریزی مطلوب را فراهم می‌کند، بطوریکه که طبق آیین‌نامه بتن ایران، روش کوپلینگ نسبت به اتصال اورلپ بسیار قوی و مستحکم‌تر معرفی شد.

اتصال فورجینگ میلگرد

به دلیل ضعف و عدم پایداری روش‌های قبلی در برابر بارهای خمشی، کششی و پیچشی سازه‌های بتنی، استفاده از جوش فورجینگ یا جوش سربه‌سر(فورجینگ میلگرد) رواج یافت و توانست بسیاری از مشکلات استحکام و پایداری ساختمان برطرف شود که در ادامه بیشتر به توضیح جوش فورجینگ می‌پردازیم.

فورجینگ میلگرد چیست؟

روش جوش فورجینگ در حقیقت برپایه پیوند مولکولی دو میلگرد است و به همین دلیل فورجینگ میلگرد را یک روش پیوند در حالت جامد می‌دانند؛ جالب اینجاست که در روش فورجینگ میلگرد، هیچ ماده جدید تولید نمی‌شود و بطورکلی برای انجام آن ۳ مرحله باید انجام شود:

 

 

  • قرارگیری دوسرمیلگرد روبه‌روی یکدیگر
  • تغییر شکل میلگردها به حالت خمیری‌مانند با حرارت دادن آن
  • توقف حرارت و فشار دو میلگرد از دو طرف برای ادغام به یکدیگر توسط قسمت‌های ذوب شده

به عبارت ساده‌تر فورجینگ میلگرد فرآیندی است که در ابتدا میلگردها بدون افزودن مواد و با حرارت دیدن حاصل از سوختن گاز استیلن و اکسیژن، بیش از دمای تبلور مولکولی داغ می‌شوند تا فلز به اصطلاح وارد حالت لاستیکی خود شده و حالت نرم‌شدگی پیدا کند که با حالت فلز ذوب‌شده فاصله بسیاری دارد؛ در نهایت با فشار حاصل از  سیلندر هیدرولیک، میلگردها به یکدیگر متصل و یا پرس می‌شوند.

فورجینگ میلگرد طی دو فرآیند دستی و ماشینی صورت می‌گیرد؛ به این صورت که در بخش فرآیند دستی پس از گرم شدن قطعه فولاد در کوره، با نگه داشتن قطعه روی سِندان با کمک انبُر، برای رسیدن به شکل و اندازه لازم ضربه وارد می‌شود و بعد توسط دستگاه‌هایی که توسط انسان تنظیم و کنترل می‌شود در بخش فرآیند ماشینی فورجینگ میلگرد، ادامه کار جوش فورجینگ انجام می‌شود.

 

فورجینگ میلگرد

 

فورجینگ میلگرد چیست ؟

آموزش و نکات مهم در اجرای فورجینگ میلگرد:

قبل از معرفی مراحل اجرای روش فورجینگ میلگرد این را بدانید که یکی از مهم‌ترین حساسیت‌های جوش فورجینگ، تشکیل اکسید روی سطح لبه‌های میلگرد است که این اتفاق به دما، شرایط محیطی، کیفیت و پیوستگی حرارت بستگی دارد و اگر این اکسیدها وارد منطقه جوش داده بشوند، به شدت در کیفیت و مقاومت آن تاثیرگذار خواهد بود.

و اما مراحل انجام کار فورجینگ میلگرد به شرح زیر است:

تمیزکاری

در ابتدای انجام کار فورجینگ میلگرد برای به حداقل رساندن احتمال به وجود آمدن اکسیداسیون در محل جوش، باید به خوبی سطح میلگرد را از زنگ‌زدگی، خوردگی، هرگونه چربی و دیگر مواد با انواع مواد شوینده استاندارد، پاکسازی شود.

مطمئن‌ترین کار در این بخش استفاده از دستگاه‌های برش میلگرد است که به صورت صاف و یکدست انجام می‌شود گرچه باعث به وجود آمدن مقداری ضایعات می‌شود؛ البته این هم باید بدانید که برش زدن میلگرد در انجام فورجینگ میلگرد باید کمی قبل از شروع مرحله حرارت‌دهی باشد تا از اکسید شدن مجدد و یا جذب هرگونه آلودگی جلوگیری گردد.

معایب فورجینگ میلگرد
اتصال فورجینگ میلگرد

حرارت‌دهی

در مرحله بعدی فورجینگ میلگرد نوبت به حرارت‌دهی میلگردها است که با کمک گیره‌های نگه‌دارنده روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند؛ البته این را بدانید که این میله‌ها در ابتدا متحرک بوده که پس از تنظیم و محکم کردن بست و پیچ‌ها، میله ثابت و میلگرد آماده حرارت دیدن می‌شود.

حال دو کپسول از گازهای اکسیژن و اکسی‌استیلن برای هدایت کردن گاز داخل کپسول به مشعل با دارا بودن نازل‌های آن، وارد مرحله حرارت‌دهی فورجینگ میلگرد می‌گردد.

روی این کپسول‌ها تنظیم‌کننده‌هایی وجود دارد که مهم‌ترین مسئله در این بخش، فشار گاز خارج شده از هر کپسول است که باید طبق استانداردهای بین‌الملل و تجربه، فشار گاز اکسیژن باید بین ۵ تا ۷ و اکسی‌استلین باید روی bar0.5  باشد.

بعد از ترکیب دو گاز در نازل مشعل و شروع عملیات حرارت‌دهی فورجینگ میلگرد، دمای لازم برای خمیرشدن بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گرادبوده و شعله حرارت باید درحدی باشد که روند انجام کار نه زیاد کند و نه زیاد با سرعت صورت گیرد چراکه در غیراینصورت، ساختار جوش به وجود آمده، شکننده می‌شود.
یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در زمان حرارت‌دهی فورجینگ میلگرد، ارتباط مستقیم آن با قطر میلگرد است؛ یعنی هرچی میلگرد دارای قطر بیشتری باشد، به مدت زمان بیشتری برای لاستیکی شدن فلز نیاز است و طبق گزارشات میتوان گفت مدت زمان لازم برای نازک‌ترین میلگرد، ۴۰ ثانیه می‌باشد و این زمان، تا ۳ دقیقه بیشتر و کمتر هم ادامه دارد.

آراد آهن مرکز فروش میلگرد کارخانه جات معتبر به قیمت درب کارخانه. 

برای مشاهده لیست قیمت میلگرد کارخانه جات معتبر بر روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما با شماره ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید .

اعمال فشار هیدرولیکی

قبل از توضیح این مرحله فورجینگ میلگرد، باید نکاتی را درخصوص حرارت‌دهی جوش فورجینگ بدانید که به قرار زیر است:

  • داشتن تجربه، دقت و دانش فنی در مرحله حرارت فورجینگ میلگرد، بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین فرد مورد نظر برای انجام اینکار باید توانایی کنترل بالا رفتن شیب دما را داشته باشد و بتواند زمان لازم برای قطع حرارت و ورود به مرحله اعمال فشار هیدرولیکی را تشخیص دهد.
  • نکته مهم دیگر در این مرحله از روش فورجینگ میلگرد، ایمنی کار است و این یعنی باید به طور مداوم و پیوسته از سالم بودن نازل‌ها و کنترل‌کننده‌ها به‌خصوص کنترل‌کننده‌های روی مشعل، مطمئن بود تا از بروز حوادثی چون انفجار و خسارات مالی وجانی جلوگیری شود.

زمانی که میلگرد به شکل خمیری درآمد و وارد مرحله اعمال فشار هیدرولیکی شد، نیاز به دستگاه‌های مخصوصی است که انجام اعمال فشار از دو سو بر میلگردها یکسان باشد؛ در این مرحله از فورجینگ میلگرد دستگاه به انتهای دو میلگرد فشار وارد کرده تا دوسر خمیری آنها با یکدیگر ادغام شود.

نکته مهم در استفاده از دستگاه فشار فورجینگ میلگرد، یکسان بودن فشار اعمال شده به انتهای دو میلگرد است که اینکار نیاز به بالا بودن مهارت و تجربه فرد مسئول جوش سربه‌سر میلگرد دارد و طبق استانداردهای گفته شده برای انجام اینکار، به ازای هر ۱ سانتی‌متر میلگرد باید حدودا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ بار فشار هیدرولیکی انجام شود.

تجهیزات فورجینگ

 

فورجینگ میلگرد

پس ابزارهای مورد نیاز برای جوش فورجینگ چیست؟

تمامی ابزارهای مورد نیاز برای فورجینگ میلگرد به شرح زیر است:

دستگاه برش سرد

به منظور برش دادن سطح مقطع میلگرد جهت آماده شدن این محصول فولادی از هرگونه آلودگی، زنگ‌زگی، خوردگی و غیره برای انجام فورجینگ میلگرد می‌باشد.

میله نگه‌دارنده

نام دیگر این میله، کلمپ است که در فورجینگ میلگرد، برای قرار دادن دو میلگرد در راستای یکدیگر استفاده می‌شود که خود این میله دارای اجزای مختلفی چون فک ثابت، فک متحرک، کلگی، پیچ‌ های تنظیم و نگه‌ دارنده است.

دستگاه اعمال فشار

این دستگاه به وسیله فشار روغن توسط سیلندر هیدرولیک با ایجاد نیرو، میلگردها را پس از گرم شدن به هم متصل می‌کند؛ دستگاه اعمال فشار فورجینگ میلگرد دارای تنظیماتی است که توسط فرد مسئول آن به صورت دستی انجام می‌گیرد.

مخزن ‌ها، لوله‌‌های عبور گاز، شیرها و فشارسنج

در فورجینگ میلگرد همانطور که گفتیم دو کپسول گاز از اکسیژن و اکسی‌استیلن نیاز است که هر کدام از این کپسول‌ها دارای شیرهای عبور گاز و فشارسنج است.

همچنین این کپسول‌ها دارای لوله‌هایی برای هدایت گاز خارج شده به بیرون دارند و علاوه برآن، هر مخزن یک مانومتر دارد که دارای دو درجه است: یکی نشان‌دهنده فشار گاز داخل مخزن که به سمت خود مخزن بوده و دیگری نشان‌دهنده فشار گاز خروجی از مخزن می‌باشد

مشعل

گاز خارج‌شده هریک از کپسول‌های اکسیژن و اکسی‌استیلن در فورجینگ میلگرد، در یک مشعل به هم رسیده و باهم ترکیب می‌گردند؛ با ترکیب این دوگاز با یکدیگر مخلوطی قابل اشتعال به دست می‌آید که برای گرم و خمیری کردن دو سر میلگرد استفاده می‌شود.

همچنین این مشعل نیز دارای شیرهایی به رنگ آبی و قرمز برای کنترل خروجی گاز اکسیژن(رنگ آبی) و کنترل خروجی گاز استیلن(قرمز) می‌باشد که با تغییر دادن میزان گازهای خروجی اکسیژن و استیلن، مخلوطی با ویژگی‌های متفاوت به دست می‌آید و انجام اینکار تاثیر چشمگیری در میزان شعله حاصل از ترکیب دو گاز دارد که در کاربردهای متفاوتی از فورجینگ میلگرد استفاده می‎شود.

از دیگر اجزا تشکیل‌دهنده این مشعل میتوان به شیرهای یک‌ طرفه یا فلاش‌‌بک‌‌ها برای جلوگیری از برگشت شعله به داخل مخزن و شلینگ‌ها، دسته مشعل، کلید فرمان برای تسلط بیشتر نیروی کاری در فورجینگ میلگرد و حلقه آتش یا نازل‌های به منظور یکنواخت کردن گرما درحال چرخش دورتادور میلگرد جوش اشاره کرد.

معرفی انواع روش‌های جوش فورجینگ:

بعد از آشنایی با جوش فورجینگ و آموزش نحوه کار با آن، باید بدانید که انجام فورجینگ میلگرد نیز دارای روش‌های متفاوتی به شرح زیر است:

جوشکاری قوس الکتریکی

استفاده از این نوع جوشکاری فورجینگ میلگرد در عصر امروز، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده، چراکه در انجام این فرآیند با به‌کارگیری قوس‌الکتریکی بین الکترود و قطعه کار، گوی‌های ریز فلزمذاب از الکترود فلزی به درز جوش انتقال می‌یابند.

علاوه‌براین، چون توانایی انجام این نوع جوشکاری فورجینگ میلگرد با جریان متناوب یا مستقیم وجود دارد، برای کاربردهای گسترده‌ای استفاده می‌شود که برای هدایت جریان جوش از یک نگهدارنده یا دستگاه گیره با دسته‌ عایق‌بندی بهره می‌برند.

فورجینگ میلگرد

فورجینگ میلگرد

جوشکاری با قوس محافظ گاز

در این نوع فورجینگ میلگرد، از یک گاز بی‌اثر مانند آرگون یا هلیوم برای انجام کار استفاده می‌شود که باعث آلوده شدن هوا و آسیب به اتمسفر نمی‌شود.

فرایندهای ترموشیمیایی

این روش جزء یکی از جوشکاری‌های گازی محسوب می‎شود که امروز به دلیل بکاربردن در تولید یک نوع ورق خاص، استفاده از این روش جوش فورجینگ محدود شده است.

جوشکاری گاز یا همجوشی، به وسیله سوزاندن اکسیژن و استیلن با گرما تامین می‌شود که برای جلوگیری از اکسیدشدن فلز پایه، یک شعله خنثی یا کاهنده به کار برده می‌شود.

فورجینگ قالب باز

این روش جوش فورجینگ مناسب قطعات بزرگ با دارا بودن ظاهری نسبتا ساده است و معمولا استفاده از این روش در صنایعی چون فرم دادن به شمش‌های طلا و زرگری دیده می‌شود.

فورجینگ پرِسی

این روش سرعت بالاتری نسبت به روش‌های فورجینگ قالب باز و فرآیندهای ترموشیمیایی دارد، زیرا برای انجام کار نیاز به فشار است.

اجرای فورجینگ میلگرد

 

فورجینگ میلگرد

معرفی روش‌های تخریبی و غیرتخریبی جوش فورجینگ سر به سر میلگرد

گفتیم که روش‌های کنترل کیفیت جوش سر به سر میلگرد در دو دسته روش‌های تخریبی و غیر تخریبی تقسیم می‌شوند که برای تست تخریبی فورجینگ میلگرد، دو روش تست کشش و تست خمش را توضیح دادیم اما یک روش دیگر در دسته‌بندی تست تخریبی فورجینگ میلگرد با نام بازرسی چشمی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. علاوه‌برآن، در دسته بندی تست غیرتخریبی فورجینگ میلگرد نیز از دو روش با نام‌های روش برش گرم یا Hot shearing و روش اولتراسونیک صحبت کردیم که قصد داریم در ادامه بیشتر درباره آن‌ها صحبت کنیم.

 بازرسی چشمی

همانطور که از نام این روش هم مشخص است، تنها با استفاده از بینایی چشم و بدون هیچگونه تست مخرب و غیر مخرب، به بررسی و مشخص کردن عیب‌های موجود در قطعه پرداخته می‌شود. به عبارت بهتر، برای انجام و تست این روش باید قطر قسمت جوشکاری شده که بیشترین قطر نسبت به نواحی اطراف محل جوش را دارد، مورد بررسی قرار داد. در واقع این بخش باید شیب ملایم‌تری نسبت به نواحی اطراف خود داشته باشد.

پس عواملی مانند اعمال بیش از حد حرارت میلگرد در زمان جوشکاری نسبت به حالت استاندارد و همچنین اختلال در فشار پمپ و تنظیم نبودن آن، سبب می‌شود تا شیب ملایم در قطر قسمت جوشکاری شده، وجود نداشته باشد و در این صورت اگر یک بار کششی یا فشاری به میلگرد داده شود، مقطع فولادی از محل جوش شکسته و جدا می‌گردد.

روش برش گرم یا Hot shearing

در ابتدا باید بدانید که پس از انجام جوش فورجینگ میلگرد، یک برآمدگی در محل اتصال نسبت به دیگر مناطق مقطع فولادی وجود دارد و از قطر بیشتر برخوردار است که در دقایق اول نیز، حالت پلاستیکی خود را همچنان حفظ می‌کند.  

اما روش برش گرم اینگونه انجام می‌شود که کمی از سطح برآمده مقطع فولادی را از تیغه برش، عبور می‌دهند. پس اگر در حین یا پس از انجام این عمل و جدا کردن قسمت برآمده میلگرد از محل اتصال،  تَرَکی روی محل اتصال ایجاد گردد این موضوع نشان‌دهنده آن است که کیفیت جوش پایین بوده و احتمالا میلگرد دچار اکسیداسیون شده است.

مطلب دیگری که خوب است درخصوص این روش بدانید، ویژگی و مزیت‌های استفاده آن است که از مهم‌ترین آن باید به مواردی چون مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه نسبت به دیگر روش‌های غیر تخریبی، سرعت بالا، سادگی در اجرا، اطمینان از استحکام محل جوش و کاهش حجم نقطه اتصال و یکدست شدن آن با طول میلگرد و ادغام بهتر با بتن، اشاره کرد. علاوه‌براین، می‌توانید دستگاه‌های برش گرم را روی گیره‌های نگه‌دارنده دستگاه حرارت‌دهی نیز، نصب کنید.

 روش اولتراسونیک

یکی از مطمئن‌ترین و بهترین روش‌های کنترل کیفیت جوش سر به سر میلگرد، روش اولتراسونیک است که در آن امواج نوری را به سمت نقطه اتصال سر به سر میلگرد تابانده که با بررسی الگوهای موج‌های برگشتی و عبوری، میزان کیفیت جوش را مشخص می‌کنند. این روش دقت بالایی در محاسبه کیفیت جوش دارد اما محدودیت‌هایی چون حمل کردن میلگرد تا محل آزمایشگاه برای تست، نیاز داشتن به زمان بیشتر نسبت به دیگر روش‌ها و همچنین هزینه بالا آن، باعث شده که از آن برای پروژه‌های مهم مورد استفاده قرار گیرد.

مطالعه مقاله زیر به شما کمک می‌کند اطلاعاتی بیشتری درزمینه مقاومت کششی میلگردبدست آورید. لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید

روش غیرتخریبی فورجینگ میلگرد

با مشکلات روش‌های تخریبی فورجینگ میلگرد، مهندسین به فکر ابداع روش‌های غیرتخریبی فورجینگ میلگرد افتادند که امروزه مورد استقبال فراوانی قرار گرفته، زیرا آسیب به میلگرد جز در قسمت اتصال برای قسمت‌های دیگر قطعه وجود ندارد که معروف‌ترین روش‌های غیر تخریبی فورجینگ میلگرد، روش برش گرم و اولتراسونیک نام دارد.

مزایا و معایب فورجینگ میلگرد:

تا اینجای مطلب به مباحث مهمی درخصوص فورجینگ میلگرد پرداختیم؛ حال بهتر است بدانیم روش فورجینگ میلگرد چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای فورجینگ میلگرد

جالب است بدانید که بیش‌از ۹۰% پروژه‌های ژاپن برای اتصال میلگردهایی با قطر بالای ۱۶ میلی‌متر از روش فورجینگ میلگرد استفاده می‌کنند که دلیل آن چیزی جز موارد زیر نیست:

  1. مقرون‌به صرفه بودن فورجینگ میلگرد به دلیل فراوان بودن ابزار آن، بالابودن سرعت انجام کار، کاهش ضایعات و مصرف میلگرد
  2. کاهش ۳۰ درصدی مصرف میلگرد و همچنین قابلیت استفاده مجدد از میلگردهای کوتاه شده با عنوان ضایعات میلگرد به وسیله جوش دادن آنها در استفاده از روش فورجینگ میلگرد
  3. نداشتن اختلاف سطح محل اتصال دو میلگرد نسبت به خود میلگرد در روش فورجینگ میلگرد نسبت به روش‌های جوش فیوژن، همپوشانی یا مکانیکی، کاهش وزن سازه بخاطر کاهش حجم محل جوش و همچنین یکنواخت و بیشتر شدن استحکام پیوند بین میلگردها با بتن، افزایش استحکام بهتر بتن و انتقال بهتر انواع فشار به میلگرد در نتیجه وجود این ویژگی در فورجینگ میلگرد
  4. مقاومت فشاری و کششی جوش حاصل شده از روش فورجینگ میلگرد نسبت به دیگر قسمت‌های میلگرد و افزایش امنیت بالای سازه.
  5. آسان بودن روش فورجینگ میلگرد به دلیل قابل حمل و  در دسترس بودن دستگاه‌های جوش سربه‌سر

روش فورجینگ میلگرد
فورجینگ میلگرد ستون

معایب فورجینگ میلگرد

در کنار تمام مزایا و استفاده آنها در بیشتر پروژه‌های، روش فورجینگ میلگرد نیز دارای نقص و عیب می‌باشد که مهم‌ترین آن به قرار زیر می‌باشد:

  1. تاثیربذیری کیفیت جوش  در روش فورجینگ میلگرد به دلیل عواملی چون دمای محیط، مهارت اپراتور، تجربی بودن زمان حرارت‌دهی و نبودن میزان دقیق محاسبه میزان حرارت
  2. عدم امکان کنترل میزان حرارت در حین انجام فرآیند و تقریبی بودن میزان اعمال فشار در فورجینگ میلگرد
  3. تاثیر مستقیم تنوع میلگردهای موجود در بازار از نظر درصد عناصر  ترکیب شیمیایی و پروسه تولید آنها برای نجام جوشکاری با دو نوع مختلف میلگرد بر روی کیفیت جوشکاری فورجینگ میلگرد

سخن پایانی

به انتهای مطلب فورجینگ میلگرد رسیدیم؛ ما در این مبحث مهم‌ترین نکات فورجینگ میلگرد را بیان کردیم که به طورکلی میتوان کاربردهای اصلی فورجینگ میلگرد را جوشکاری ضایعات و پرتی‌های میلگرد و استفاده مجدد از آن‌ها، وصله مقاطعی که آرماتورهای آن قطع شده و اتصال آرماتورها در تمامی المان‌های بتنی نظیر ستون‌، تیر، فونداسیون‌، دیوارهای برشی، شمع‌‌ دانست.

در صورت نیاز به مشاوره، با شماره ۳۴۰۵۵-۰۳۱ در آرادآهن تماس حاصل فرمائید و یا برای اطلاع از قیمت‌ میلگرد ، عضو شبکه‌های اجتماعی در تلگرام و اینستاگرام ما شوید.

آراد آهن مرکز فروش انواع آهن آلات به قیمت درب کارخانه. 

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما بر روی دکمه زیر کلیک کنید یا با شماره درج شده روی سایت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *