آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

وزن ورق کرکره

وزن ورق کرکره
۵/۵ - (۷ امتیاز)

وزن ورق کرکره یکی از موارد بسیار مهم در زمان خرید این مقاطع فولادی به شمار می آید. چرا که از اصلی ترین شاخص های تعیین قیمت ورق کرکره، وزن آن است. بنابراین زمانی که به مراکز فروش مراجعه می کنید باید مناسب ترین نوع ورق کرکره را تهیه کنید. چون با یک انتخاب نادرست مجبور به پرداخت هزینه ای اشتباه برای وزن ورق کرکره خواهید شد. علاوه بر این، برای پیش بردن کار پروژه باید برای خرید نوع مناسب آن نیز دوباره هزینه کنید. همچنین جهت مشاهده وزن ورق کارخانه‌جات مختلف می‌توانید بر روی لینک کنید.

برای جلوگیری از این قبیل خسارت ها بهتر است به مرکزهای فروش معتبر ورق کرکره نظیر آراد آهن مراجعه کنید. این مجموعه های بازرگانی با داشتن کارشناس های متخصص مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار می دهند. به این ترتیب می توانید هزینه وزن ورق کرکره را برای مناسب ترین نوع آن به صورت درست پرداخت کنید. در نهایت نیز در به پایان رساندن پروژه خود بهترین نتیجه ممکن را به دست خواهید آورد.

وزن ورق کرکره

موارد لازم برای تعیین وزن ورق کرکره

برای تعیین وزن ورق کرکره نیازمند اطلاع از چند مورد هستید. این موارد مشخصات فنی این نوع مقاطع فولادی و ماده اصلی تشکیل دهنده آن ها را تشکیل می دهند. جنس ورق کرکره ای که با دستگاه های پرس به شکل های مختلف فرم دهی می شود عموماً گالوانیزه است. مقاوم بودن این نوع ورق های فولادی در شرایط آب و هوایی مختلف، به خصوص رطوبت دلیل این انتخاب است. با توجه به این توضیحات مواردی که برای تعیین وزن ورق کرکره لازم هستند شامل موارد زیر می شوند:

ضخامت

اولین عاملی که روی وزن ورق کرکره اثر می گذارد ضخامت آن است. عموماً این نوع مقاطع فولادی را با ضخامتی در اندازه های بین ۰،۳ تا یک میلی متر تولید می کنند. البته رایج ترین اندازه ای که در بازار با میزان درخواست بالاتری مواجه است، ضخامت ۰،۵ میلی متر است.

انتخاب نوع ضخامت ورق ها به نیاز شما با توجه به مناسب ترین نوع آن برای پروژه بستگی دارد. بنابراین یکی از مشخصات فنی که زمان خرید باید به آن دقت کنید ضخامت این نوع ورق های فولادی است. دلیل اهمیت دقت در این مسئله به ۳ مورد زیر ارتباط دارد:

  • هر نوع ضخامت برای کاربردی خاص تولید می شود.
  • وزن ورق کرکره با هر اندازه ضخامتی با دیگری فرق دارد.
  • قیمت انواع ورق های کرکره با ضخامت های گوناگون با یکدیگر متفاوت هستند.

طول

وزن ورق کرکره علاوه بر ضخامت آن متأثر از طول ورق نیز می شود. با توجه به نیازی که دارید می توانید طول مورد نظر خود را برای پروژه تان سفارش دهید. محدوده اندازه ای که برای سفارش خود انتخاب می کنید از ۲۰ تا ۱۲۰۰ سانتی متر می تواند متغیر باشد. البته معمولاً ورق هایی با طول هایی به صورت پیش فرض در اندازه های مختلف تولید می شوند. این اندازه ها عموماً ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ متر هستند.

عرض

یکی دیگر از عامل های مؤثر در وزن ورق کرکره عرض آن است. اندازه استانداردی که برای عرض این نوع ورق ها در نظر می گیرند بین یک تا ۱،۲۵ متر است. در اغلب موارد در رابطه با اندازه عرض آن ها به سفارش مشتری ها توجه می شود. اما عموماً عرضی که در خطوط تولید به عنوان پیش فرض برای آن ها لحاظ می کنند متفاوت است. این نوع مقاطع فولادی را در خطوط تولید با عرض یک تا ۲ متر تولید می کنند.

چگالی گالوانیزه

چگالی ورق گالوانیزه یکی دیگر از مواردی است که بر وزن ورق کرکره اثر می گذارد. اگر این ورق ها از جنسی غیر از گالوانیزه باشند، چگالی آن فلز برای تعیین وزن ورق کرکره لازم است.

آراد آهن مرکز فروش آهن آلات کارخانه جات معتبر به قیمت درب کارخانه. 

برای مشاهده لیست قیمت ورق کرکره بر روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما با شماره ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید .

راه های تعیین وزن ورق کرکره

برای این که بتوانید وزن ورق کرکره را تعیین کنید ۲ راه برای شما وجود دارد. تنها کافی است طول، عرض و ضخامت ورق مصرفی خودتان را به همراه چگالی فلز ورق کرکره داشته باشید. ۲ راهی که برای وزن ورق کرکره وجود دارد عبارت هستند از:

جدول وزنی وزن ورق کرکره

یک نکته مهم در رابطه با این روش تعیین وزن ورق کرکره وجود دارد. برای محاسبه وزن ورق کرکره با این روش بهترین کار استفاده از جدول وزنی شرکت تولید کننده ورق است. با این کار محاسبات دقیق تر انجام خواهد شد. به این ترتیب می توانید دقیق تر وزن ورق کرکره را به دست بیاورید.

طول (متر)عرض (متر)ضخامت (میلی متر)چگالی گالوانیزهحدود وزن (کیلوگرم)
۲۱۰.۵۷.۸۶۸
۲۱۰.۷۷.۸۶۱۱
۲۱۱۷.۸۶۱۶
۲۱۱.۵۷.۸۶۲۴
۲۱۲۷.۸۶۳۲
۲.۵۱.۲۵۰.۵۷.۸۶۱۳
۲.۵۱.۲۵۱۷.۸۶۲۵
۲.۵۱.۲۵۱.۲۵۷.۸۶۳۱
۲.۵۱.۲۵۱.۵۷.۸۶۳۷
۶۱۰.۵۷.۸۶۲۴
۶۱.۲۵۰.۵۷.۸۶۳۰

فرمول محاسبه وزن ورق کرکره

برای تعیین وزن ورق کرکره با استفاده از فرمول باید مشخصات فنی ورق و چگالی فلز آن را داشته باشید. با داشتن این موارد فقط کافی است تک تک موارد موجود را داخل فرمول قرار دهید. برای محاسبه وزن ورق کرکره باید حاصل ضرب طول، عرض، ضخامت و چگالی فلز ورق را بر عدد ۱۰۰۰ تقسیم کنید. یعنی فرمول زیر را می توانید مورد استفاده قرار دهید:

(طول * عرض * ضخامت * چگالی ورق) تقسیم بر ۱۰۰۰ = وزن ورق

چگالی ورق گالوانیزه را عموماً عدد ۷،۸۶ و گاهی ۷،۸ در نظر می گیرند. نکته مهمی که درباره فرمول وزن ورق کرکره وجود دارد انتخاب واحد اندازه گیری طول، عرض و ضخامت ورق است. تمام واحدها را باید به متر داخل فرمول قرار دهید.

راه تعیین وزن ورق کرکره

کلام آخر درباره وزن ورق کرکره

کلام آخر درباره وزن ورق کرکره این است که بهترین گزینه برای خرید مرکزهای فروش نظیر آراد آهن هستند. این مراکز فروش به طور کامل واسطه و دلالی را از همه مراحل کار خود حذف کرده اند. به همین دلیل قیمت ورق کرکره را با قیمتی نزدیک به قیمت درب کارخانه در اختیار مشتریان قرار می دهند. علاوه بر این، به علت ارتباط مستقیم با کارخانه های معتبر تولید کننده کیفیت محصولات صد درصد تضمین شده هستند. بنابراین وزن ورق کرکره به صورت دقیق برای محصولی محاسبه می شود که بهترین کیفیت ممکن را دارد. در واقع با این نوع خرید می توانید بهترین محصول را با مناسب ترین قیمت در سریع ترین زمان ممکن در اختیار داشته باشید.