آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه
۵/۵ - (۲ امتیاز)

قیمت ورق‌های فولادی از جمله گالوانیزه براساس وزن آن‌ها تعیین و در بازار اعلام می‌شود. حتی اگر به سایت‌های مرجع مراجعه کنید که به صورت روزانه قیمت مقاطع فولادی را منتشر می‌کنند، مشاهده می‌کنید که کلیه قیمت‌ها براساس وزن درج شده است.

با این وجود در بسیاری از مواقع نیاز پیدا می‌کنیم که قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه را به دست آوریم. به‌ویژه در مواقعی که هیچ دسترسی به ابزارهایی برای سنجیدن وزن ورق نداریم. در این گونه مواقع چگونه می‌توان قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه را محاسبه کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما در این مقاله همراه باشید.

آراد آهن مرکز فروش انواع آهن آلات به قیمت درب کارخانه. 

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما بر روی دکمه زیر کلیک کنید یا با شماره درج شده روی سایت تماس بگیرید .

ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه را حتما تا به حال در اطراف خود دیده‌اید. این ورق‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، طول عمر بالا، ظاهری قابل قبول، انعطاف‌پذیری و غیره بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال حتما نمونه‌های رنگ شده‌ای آن‌ها را در سقف‌های شیب دار شیروانی‌ها به خاطر می‌آورید.

ورق‌های گالوانیزه این ویژگی‌های خود را مدیون یک لایه از جنس عنصر روی هستند که در فرایند گالوانیزاسیون سرتاسر سطح آن‌ها را می‌پوشاند. 

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه به ضخامت این لایه بستگی دارد. به فرایند روی‌اندود کردن سطح ورق گالوانیزاسیون گفته می‌شود.

تولیدکنندگان از روش‌های مختلفی چون: گالوانیزه سازی گرم، الکتروگالوانیزاسیون و گالوانیزه سازی فابریک برای ساخت ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌کنند.

 در این میان، روش گالوانیزه سازی گرم موثرترین و کم‌هزینه‌ترین روش ممکن است و قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه تولید شده به این روش کمتر خواهد شد. در طی این فرایند ورق‌های فولادی را در مخازنی از عنصر روی مذاب غوطه‌ور می‌سازند تا این عنصر به طور کامل به خورد سطح ورق برود.

ورق‌های گالوانیزه کاربردهای فراوانی دارند. آن‌ها را در صنایع مختلفی مثل خودرو سازی، ساخت و ساز، کشتی سازی، سوله سازی و غیره مورد استفاده قرار می‌دهند. به همین دلیل قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه آن برای اهالی صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر قیمت این مقطع فولادی خواهیم پرداخت.

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

عوامل موثر بر قیمت ورق روی اندود

قبل از آن که بخواهیم قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه را محاسبه کنیم، باید با مهم‌ترین فاکتورهایی که روی این شاخص اثر می‌گذارند، آشنا شویم.

قیمت تمامی مقاطع فولادی از جمله ورق گالوانیزه با توجه به وزن و قیمت روز محاسبه می‌شود که در ادامه به طور مفصل به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت؛ اما بهتر است بدانید که علاوه بر این دو شاخص برند هم روی قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه اثر می‌گذارد.

در ایران کارخانجات متعددی ورق‌های گالوانیزه را تولید می‌کنند. هر کارخانه‌ای با توجه به هزینه‌های تولید و تامین مواد اولیه، نرخ متفاوتی را به عنوان قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه خود تعیین می‌کند. 

مسلم است که هر چه کیفیت تولیدات این کارخانجات بیشتر باشد، قیمت‌های بالاتری برای محصولات خود مشخص می‌کنند. به همین دلیل است که در بازار قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه برندهای مختلف با یکدیگر کمی اختلاف دارند.

از جمله بهترین برندهای تولیدکننده ورق گالوانیزه در ایران می‌توان به: فولاد مبارکه، کارخانه کاشان، کارخانه سمنان، کارخانه تاراز شهرکرد، هفت الماس و غیره اشاره کرد.

در این میان ورق‌های گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان بالاترین کیفیت و بیشترین قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه را به خود اختصاص می‌دهند.

قیمت روز ورق گالوانیزه

قیمت روز ورق گالوانیزه به عواملی چون: قیمت جهانی فولاد، قیمت روز مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا، قیمت دلار و نفت بستگی دارد. مراجع قیمت گذاری بعد از درنظر گرفتن تمامی این عوامل روز نرخی را برای هر واحد وزنی از ورق گالوانیزه تعیین می‌کنند که پایه و اساسی برای محاسبه قیمت ورق‌ها خواهد شد.

پس اگر قصد استعلام قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه را دارید، باید تنها به مراجع معتبر و به روز مراجعه کنید. چرا که به دلیل نوسانات هر روزۀ شاخص‌های اصلی اقتصادی و تورم حاکم بر جو اقتصادی کشور، احتمال تغییر قیمت حتی در طی دو روز متوالی هم وجود دارد.

متر مربع ورق گالوانیزه

وزن ورق گالوانیزه

وزن ورق‌های گالوانیزه دومین فاکتور موثر در تعیین قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه به شمار می‌رود که به مشخصات فنی آن بستگی دارد. مشخصات فنی هر ورق شامل ضخامت، عرض و طول آن خواهد شد. 

ورق‌های گالوانیزه معمولا با ضخامتی بین ۰.۳ تا ۲.۵ میلیمتر توسط کارخانجات تولید می‌شوند. هر چه این ابعاد بیشتر باشند، ورق وزن بالاتری پیدا می‌کند.

از طرفی، هرچه وزن ورق بیشتر باشد، مسلما هزینه‌های بیشتری برای تولید آن صرف شده است و قیمت نهایی آن بیشتر خواهد شد. 

در نتیجه، قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه با توجه به وزن و ضخامت آن معین می‌شود. پس اگر قصد محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه را دارید، ابتدا باید وزن آن را محاسبه کنید. برای محاسبه وزن می‌توانید از فرمول‌ها یا جدول زیر استفاده کنید.

محاسبه وزن ورق گالوانیزه

برای محاسبه وزن و پس از آن قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه می‌توانید از فرمول زیر‌ استفاده کنید. البته باید از مشخصات فنی ورق اطلاع داشته باشید.

طول ورق (متر) * عرض ورق (میلی متر) * ضخامت ورق (میلی متر) * عدد چگالی آهن / ۱۰۰۰

از این فرمول می‌توانید علاوه بر محاسبه وزن و سپس قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه، وزن و قیمت سایر مقاطع فولادی را هم حساب کنید. شایان ذکر است، از آن‌جایی که چگالی آهن ۷.۸۶ است، باید این عدد را در فرمول جایگزین کنید. البته بسیاری از متخصصان معتقدند که عدد چگالی آهن برای ورق‌های گالوانیزه باید ۸ در نظر گرفته شود.

برای به دست آوردن وزن ورق برای محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه می‌توانید از اطلاعات جداول وزنی ورق گالوانیزه هم استفاده کنید. در این جداول برای ضخامت‌های مختلف ورق با توجه به طول و عرض آن یک عدد به عنوان وزن درج شده است. این عدد می‌تواند معیار خوبی برای اطلاع از وزن دقیق ورق باشد.

آراد آهن مرکز فروش انواع آهن آلات به قیمت درب کارخانه. 

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما بر روی دکمه زیر کلیک کنید یا با شماره درج شده روی سایت تماس بگیرید .

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

بعد از اینکه به روش‌های گفته شده در بالا وزن تقریبی ورق خود را به دست آوردید، می‌توانید به راحتی قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه را محاسبه کنید. برای این کار باید قیمت روز ورق گالوانیزه را در وزن آن ضرب کنید.

قیمت ورق گالوانیزه را می‌توانید از مشاوران فروش بازرگانی آرادآهن استعلام کنید. هم‌چنین می‌توانید به این منظور به صفحه قیمت ورق فولادی در سایت مراجعه نمایید. تمامی جداول قیمتی در سایت آرادآهن به صورت روزانه به روز رسانی خواهند شد.

برای اینکه بهتر متوجه موضوع شوید، برای شما یک مثال می‌زنیم. اگر شما قصد تخمین قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه برند X با ضخامت یک میلیمتر  و وزن تقریبی ۷.۸ کیلوگرم را داشته باشید، باید از فرمول زیر استفاده کنید:

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه= قیمت روز ورق گالوانیزه * وزن یک متر مربع ورق ۱ میلیمتری

اگر قیمت روز ورق گالوانیزه را بر فرض ۲۸۰۰۰ تومان در نظر بگیریم، قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه برابر با ۲۱۸۴۰۰ تومان خواهد شد.

وزن ورق گالوانیزه

چگونه قیمت یک متر مربع از ورق گالوانیزه را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه قیمت هر متر مربع از ورق گالوانیزه نیاز دارید که وزن آن را به صورت دقیق یا تقریبی محاسبه کنید. همچنین باید آخرین قیمت روز این ورق را نیز از مراجع معتبر استعلام نمایید. برای به دست آوردن وزن می‌توانید از فرمولی استفاده کنید که در این مقاله به آن اشاره کردیم یا به جداول وزنی ورق گالوانیزه در سایت آرادآهن مراجعه کنید. پس از به دست آوردن وزن هر متر مربع از ورق باید آن را در قیمت روز ورق گالوانیزه ضرب کنید. حاصلضرب برابر با قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه خواهد بود.