آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

توری حصاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

توری حصازی چیست
به این مقاله امتیاز دهید

توری حصاری از پرکاربردترین توری‌های فلزی است. بنا بر مشخصات فنی آن اعم از جنس مفتول، ضخامت مفتول، اندازه چشمه‌ها، ارتفاع و عرض رول در انواع مختلفی تولید می‌شود. در این مطلب از سایت آراد آهن به معرفی این نوع توری و کاربردهای آن پرداخته‌ایم. پس اگر با این محصول آشنایی ندارید و یا اولین بار است که به دنبال خرید توری فلزی هستید، این مطلب را از دست ندهید تا آگاهی بیشتری در رابطه با این نوع توری فلزی داشته باشید.

توری حصاری چیست؟

در ابتدا بهتر است بدانید که توری حصاری همان فنس است و تفاوتی بین آن و فنس وجود ندارد. واژه انگلیسی Fence به معنای حصار بوده است. از این رو فنس به عنوان یکی از نام‌های توری حصاری مصطلح شده است. این توری همان‌طور که از نامش پیداست، از لوازم حفاظتی است که برای حفاظت از یک منطقه استفاده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های توری حصاری کم کردن هزینه دیوارکشی است. هزینه دیوارکشی با توری فلزی کمتر از ساختن دیوار است. بنابراین بسیاری از افراد از این روش برای دیوارکشی زمین‌های خود استفاده می‌کنند.

مشخصات فنی توری حصاری

توری‌های حصاری بر اساس نوع مفتول، صخامت مفتول و سایز چشمه‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. به طور کل از سه نوع مفتول سیاه، مفتول گالوانیزه گرم و مفتول گالوانیزه با روکش PVC در تولید توری حصاری استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی هر کدام از این انواع مفتول می‌پردازیم. 

  • مفتول سیاه

 مفتول سیاه مقاومت کمی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارد. به همین دلیل بهتر است از توری حصاری ساخته شده با مفتول سیاه در محیط‌های مرطوب استفاده نشود. از این محصول بیشتر در محیط‌های خشک و گرم استفاده شود.

  • مفتول گالوانیزه گرم

 از آن جایی که طول عمر این مفتول در برابر مفتول سیاه بالاتر بوده و همچنین مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارد، بیشترین استفاده را در بین انواع مختلف توری حصاری دارد. برخلاف مفتول سیاه، مفتول گالوانیزه گرم روکشی به رنگ نقره‌ای دارد. همین رنگ روکش موجب زیباتر شدن این توری فلزی شده است. مفتول گالوانیزه گرم به کار رفته در ساخت توری حصاری دارای ضخامت‌های ۲ تا ۳ میلی‌متر است. توری ساخته شده با این مفتول دارای سایز چشمه‌های ۵.۷، ۶.۷ و ۷.۷ سانتی‌متر می‌باشد.

  • مفتول گالوانیزه با روکش PVC

با اضافه شدن روکش PVC بر روی مفتول گالوانیزه گرم، زیبایی و دوام آن افزایش می‌یابد. این محصول در دو مدل خاردار و قلاب‌دار تولید می‌شود. مفتول گالوانیزه می‌تواند به شکل‌های یک طرف قلاب و یک طرف خاردار، دو طرف قلاب و دو طرف خاردار تولید شود. 

ضخامت مفتول و سایز چشمه بر روی میزان امنیت این حصارها تاثیر می‌گذارد. به طوری که هر چه مفتول‌ها ضخیم‌تر باشند و سایز چشمه کوچکتر باشد، امنیت بیشتری توسط آن به وجود می‌آید. به طور مثال اگر از این توری برای ساخت قفس حیوانات استفاده شود، ضخیم بودن مفتول‌ها جلوی خوردن و جویدن توری حصاری یا فنس توسط حیوانات را می‌گیرد. همچنین کوچک بودن سایز چشمه جلوی فرار حیوانات با جثه کوچک را خواهد گرفت. 

کاربردهای توری حصاری

  • برای حصارکشی مزارع و باغ‌ها در صنعت کشاورزی
  • برای حصارکشی در خطوط راه آهن و فرودگاه‌ها
  • برای ساخت قفس حیوانات
  • برای حصارکشی زمین‌های ورزشی
  • برای حصارکشی کارگاه‌های ساختمانی

قیمت توری حصاری

با توجه به نوع مفتول به کار رفته، ضخامت مفتول، سایز چشمه و همچنین برند تولیدکننده توری فلزی، قیمت توری حصاری متفاوت خواهد بود. به طور مثال هر چه ضخامت مفتول‌های استفاده شده در تولید توری و یا فنس کمتر باشد، قیمت نهایی توری کمتر خواهد شد. به دلیل نوسانات موجود در بازار ایران بهتر است هر زمان که به دنبال خرید انواع توری بودید، با مراکز فروش معتبر تماس گرفته و از قیمت‌های جدید باخبر شوید.

اگر به دنبال خرید توری حصاری هستید، می‌توانید از وب‌سایت آراد آهن قیمت روز این محصولات را بررسی کنید. به طور کلی بازرگانی آراد آهن در زمینه فروش انواع آهن‌ آلات از جمله انواع توری‌های فلزی فعالیت دارد. با مراجعه به سایت آراد آهن می‌توانید تفاوت بین توری‌های فلزی مختلف را مشاهده کرده و یکی از آن‌ها را با توجه به نیاز خود برگزینید. در صورتی که در انتخاب توری فلزی مد نظر خود دچار مشکل شدید، می‌توانید از کارشناسان آراد آهن در این رابطه مشورت بخواهید.