لوگو آرادآهن
Search

لیست کارخانه ها

031-34055

تماس با ما

ارتباط با ما

دانشنامه

031-34055

کارخانه خرمدشت

شرکت فولاد خرمدشت

میلگرد خرمدشت یکی از پر طرفدارترین محصولات شرکت خرمدشت می باشد. محصولات خرمدشت، انواع سایز میلگرد گرم نوردیده مصرفی در بتن است که به منظور استحکام بخشی به بتن به کار گرفته می‌شود. شرکت فولاد خرمدشت تاکستان یکی از کارخانجات بزرگ در کشور است که در زمینه‌ی تولید انواع میلگرد به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده است. این کارخانه با تولیدات خود علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی، با صادرات به سایر کشورها نقشی در تأمین نیاز کل جهان ایفا می‌کند.

در این مقاله به بررسی شرکت فولاد خرمدشت تاکستان، تاریخچه ی آن و هم چنین بررسی تخصصی محصولات خرمدشت پرداخته ایم.

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان دارای سهامی خاص در زمینه ی تولید انواع میلگرد از سال ۱۳۸۹ مشغول به فعالیت است. این شرکت در شهرک صنعتی تاکستان واقع در شهرستان خرمدشت در سال ۱۳۸۸ تأسیس شد. یک سال به طول کشید تا این موفق به بهره‌برداری از خط تولید کارخانه‌ی خود شد. این کارخانه با سرمایه‌ی نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر آقای حسن ایمانی ریاست و مجید سعیدیان مدیریت عاملی این کارخانه را بر عهده دارند.

کارخانه فولاد خرمدشت با ظرفیت تولید بالغ بر ۳۰۰ هزار تن در سال موفق به اشتغال زایی مستقیم برای ۱۵۰ نفر در منطقه شده است. از این لحاظ شرکت فولاد خرمدشت به یکی از اهداف خود که بیکاری زدایی در منطقه بود، دست پیدا کرده است.

بهبود مستمر کیفیت فرایندهای تولید و محصولات جهت افزایش رضایت مشتریان، هدف و تعهد بزرگ این شرکت است.

محصولات فولاد خرمدشت تاکستان

مجتمع فولاد خرمدشت در حال حاضر انواع میلگرد ساده و آجدار را در سایزهای مختلف و انواع گریدها تولید و به بازار عرضه می‌نماید. محصولات این شرکت در زمینه‌ی ساخت و ساز از کاربردهای وسیعی در سطح ملی و بین المللی برخوردار است. در ادامه به معرفی و بررسی مشخصات فنی محصولات خرمدشت خواهیم پرداخت:

میلگرد ساده با علامت مشخصه (س ۲۴۰):

یکی از محصولات شرکت فولاد خرمدشت میلگرد ساده و بدون آج در گرید A1 است که در استاندارد ۳۱۳۲ ملی ایران آن را با علامت مشخصه‌ی س ۲۴۰ می‌شناسند. میلگرد ساده جزء میلگردهای نرم به شمار می‌رود.

این میلگرد در شرکت فولاد خرمدشت مطابق با استاندارد ملی ایران ISIRl 3132 تولید می‌شود و به صورت گسترده در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

به طور کلی درصد کربن به کار رفته در آلیاژ میلگرد ساده معادل ۲۴% و مقدار بسیار کمی است. به همین دلیل این میلگرد انعطاف پذیری بالایی دارد. میلگرد ساده ۲۴۰ قابلیت ماشین کاری، خم کاری و جوشکاری بالایی دارد.

 حداقل تنش تسلیمی میلگرد ساده تولید شده توسط کارخانه فولاد خرمدشت ۲۴۰ مگا پیکسل، حداقل مقاومت کششی آن ۳۶۰ مگا پیکسل و حداقل ازدیاد طول نسبی آن معادل ۲۵ درصد است.

محصولات خرمدشت

میلگرد آجدار مارپیچ (آج ۳۴۰):

با توجه به این که میلگرد آجدار خرمدشت با علامت مشخصه س ۳۴۰ جز میلگردهای نیمه سخت محسوب می‌شود که در روی بدنه‌ی خود آج‌های ساده ی دارد. میلگرد آجدار مارپیچ دارای گرید A2 است. این گرید از میلگرد در آلیاژ خود با ۳۴% کربن،  از میزان درصد کربن بیشتری نسبت به میلگرد ساده برخوردار است و به همین دلیل میزان استحکام بالاتر و انعطاف پذیری کمتری دارد. از میلگردهای آج ۳۴۰ به منظور ساخت خاموت‌ها، کمرکش‌ها و … استفاده می‌شود. انجام عملیات جوشکاری و ماشین کاری بر روی میلگرد آجدار مارپیچ در صورت ضرورت امکان پذیر است اما توصیه می‌شود حدالامکان از جوشکاری و ماشین کاری بر روی آن پرهیز شود.

حداقل تنش تسلیمی میلگرد آجدار مارپیچ که توسط کارخانه فولاد خرمدشت تولید می‌شود ۳۴۰ مگا پیکسل، حداقل مقاومت کششی آن ۵۰۰ مگا پیکسل و حداقل ازدیاد طول نسبی آن ۱۸ درصد است.

میلگرد آجدار جناغی (آج ۴۰۰):

یکی دیگر از میلگردهای آجدار خرمدشت میلگرد آجدار جناغی با علامت مشخصه آج ۴۰۰ است. این میلگرد دارای گرید A3 جز میلگردهای نیمه سخت است. آج‌های این میلگرد از نظر شکلی پیچیده‌تر و به صورت جناغی در سرتاسر میلگرد حک شده‌اند. میلگرد آجدار جناغی به دلیل دارا بودن میزان ۳۹ درصد کربن در ساختار خود نسبت به میلگردهای A1 و A2 انعطاف پذیری کمتر و مقاومت بیشتری دارد. این امر باعث شد که انجام عملیات جوشکاری بر روی آن اکیداً ممنوع باشد. از این محصول فولادی به عنوان میلگردهای اصلی و طولی در تیرها و ستون‌ها استفاده می‌شود.

حداقل تنش تسلیمی میلگرد آجدار مارپیچ ۴۰۰ مگا پیکسل، حداقل مقاومت کششی ۶۰۰ مگا پیکسل و حداقل ازدیاد طول نسبی آن ۱۶ درصد است.

میلگرد آجدار مرکب خرمدشت (آج ۵۰۰):

میلگرد با علامت مشخصه آج ۵۰۰ دارای گرید A4 از دسته محصولات فولادی سخت به شمار می‌رود. شکل آج‌های حک شده بر روی این میلگرد به صورت مرکب و  دوکی مانند است. میلگرد آجدار مرکب مقاومت‌ترین نوع میلگرد است که انعطاف پذیری بسیار کمی دارد. در ترکیب ساختار شیمیایی میلگرد آجدار مرکب ۴۲ درصد کربن به کار می رود.عملیات ماشین کاری و جوشکاری بر روی بدنه این میلگرد به هیچ عنوان مجاز نیست. بهتر است بدانید از نظر قیمتی میلگرد آجدار مرکب بالاترین قیمت را نسبت به سایر میلگردها دارد.

حداقل تنش تسلیمی میلگرد آجدار مرکب ۵۰۰ مگا پیکسل، حداقل مقاومت کششی ۶۵۰ مگا پیکسل و حداقل ازدیاد طول نسبی آن ۱۰ درصد است.

میلگرد خرمدشت

مشخصات ابعادی و وزن انواع میلگرد خرمدشت

انواع میلگردهای ساده و آجدار خرمدشت در سایزهای ۸ تا ۳۲ میلیمتر و با وزن‌های ۰.۳۹۵ تا ۶.۳۱ کیلوگرم تولید می‌شوند.

میلگرد آجدار سایز ۸ خرمدشت  یکی از پرمصرف‌ترین میلگردهای ساخته شده توسط این کارخانه است. جهت اطلاع از قیمت آن می‌توانید با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

شایان ذکر است که وزن میلگردها بستگی زیادی به ضخامت و سایز میلگرد دارد و در کارخانه فولاد خرمدشت وزن میلگردها مطابق با استانداردهای جهانی در نظر گرفته شده است. مشخصات کلی میلگردهای ساده و آجدار خرمدشت  را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

سفارش آنلاین آهن آلات
مقالات
ورق
مقالات ورق
قیمت تیرآهن
مقالات تیرآهن
قیمت میلگرد
مقالات میلگرد
قیمت قوطی در آراد آهن
مقالات قوطی
قیمت پروفیل زد (Z)
مقالات پروفیل
قیمت لوله مبلی
مقالات لوله
قیمت محصولات مفتولی
مقالات مفتولی
قیمت نبشی
مقالات نبشی