لوگو آرادآهن
Search

لیست کارخانه ها

031-34055

تماس با ما

ارتباط با ما

دانشنامه

031-34055

ذوب آهن پاسارگاد

مجتمع ذوب آهن پاسارگاد

مجتمع ذوب آهن پاسارگاد یکی از واحدهای تولیدی سهامی خاص در استان فارس است. طی سال گذشته استان فارس جایگاه اول در زمینه ارز آوری را با صادرات حدود ۲۶۰ میلیون دلار در کشور بدست آورد. بخش زیادی از این افتخار را شرکت پاسارگاد برعهده داشته و توانسته خود را به عنوان بزرگترین واحد بخش خصوصی فولاد کشور معرفی نماید.  

کارخانه ذوب آهن پاسارگاد

کارخانه ذوب آهن پاسارگاد فعالیت خود را با هدف چهار مرحله توسعه از سال ۱۳۸۴ در زمینی به وسعت سه میلیون متر مربع آغاز نمود. در سال ۱۳۹۲ با سرمایه گذاری ۶۹ میلیون یورو از سمت بخش خصوصی واحد تولید فولاد این مجموعه با ظرفیت تولید یک میلیون و پانصد هزار تن در سال به بهره برداری رسید. این طرح سبب شد که حدود ۱۱۹۳ به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شوند.

در سال ۱۳۹۸ مجموعه پاسارگاد اقدام به ایجاد واحد گاز زدایی و کربن زدایی کرد. سپس فاز دو این مجموعه با احداث خط تولید آهن اسفنجی و ظرفیت یک میلیون و هشتصد هزار تن در سال شروع به کار کرد که با سرمایه‌گذاری ۱۳۹ میلیون یورو و ۱۹۹ میلیارد تومان در مدت حدود سه سال به پایان رسید. این طرح مجتمع ذوب آهن پاسارگاد موجب شد تا ۱۸۷۰ نفر دیگر به عنوان نیروی جدید و ۲۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این کارخانه مشغول بکار گردند.

فاز سوم شرکت پاسارگاد نیز شامل بخش های گندله سازی و کنستانتره می‌باشد که ظرفیت تولید گندله چیزی در حدود ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تن و تولید کنستانتره ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال است. فاز چهارم نیز با هدف تولید انواع نورد و کلاف فولادهای آلیاژی با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن است که با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۱۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۷۰ نفر عملیات اجرایی در حال انجام است.

محصولات ذوب آهن پاسارگاد

شرکت پاسارگاد با بهره گیری از تجهیزات به روز و جدیدترین تکنولوژی ها در کنار نیروی جوان و متخصص توانسته محصولات خود را با کیفیت مناسب به بازار عرضه کند. در واقع هدف اصلی این شرکت ایجاد یک مجتمع کامل فولاد سازی از مرحله دریافت سنگ آهن از معدن تا تولید انواع فولادهای آلیاژی مطابق با استانداردهای روز دنیا می‌باشد. از جمله محصولات ذوب آهن پاسارگاد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

فولاد ساختمانی ذوب آهن پاسارگاد

فولادها از انواع و کاربردهای مختلفی تشکیل می‌شوند که فولاد ساختمانی یا فولاد نرمه با گرید ST37 یکی از آنها به شمار می‌آید. شکل پذیری بالا، انعطاف پذیری و مقاومت فولاد سبب شده تا به صورت گسترده در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد. در کنار این ویژگی ها، فولاد نسبت مقاومت به وزن بسیار بزرگتری نسبت به بتن دارد، که محبوبیت آن را بیش از پیش می‌کند. نبشی، تیرآهن، پروفیل، ناودانی و میلگرد از جمله محصولات تولیدی از فولادهای ساختمانی هستند.

فولاد آلیاژی ذوب آهن پاسارگاد

فولاد آلیاژی (Alloy Steel) یکی از انواع فولاد است که علاوه بر کربن، قابلیت ترکیب با دیگر آلیاژها نظیر کروم، بور، منگنز، وانادیوم و… را نیز دارا می‌باشد. وجود هر یک از این ترکیبات در فولاد آلیاژی ویژگی ها و خواص مکانیکی متفاوتی در محصول نهایی ایجاد خواهد کرد. اما مهمترین عنصری که در فولاد اضافه می‌کنند، کربن است که هر چقدر میزان آن بیشتر باشد؛ سختی، شکنندگی و جوش‌ ناپذیری آن نیز افزایش می‌یابد.

مشخصات فنی محصولات مجتمع ذوب آهن پاسارگارد

فولاد ساختمانی به عنوان یکی از تولیدات مجتمع ذوب اهن پاسارگاد در دسته فولادهای کمک کربن قرار می‌گیرد. به این معنی که بیشتر این محصولات و بیش از ۹۸ درصد را آهن و مابقی را کربن و یا دیگر ترکیبات تشکیل می‌دهند. فولادهای ساختمانی شرکت پاسارگاد به صورت زیر می‌باشند:

  • فولاد ساختمانیST37: جوش پذیر خوب و کربن کم این محصول سبب شده تا به یکی از پرکارردترین محصولات تولیدی پاسارگاد تبدیل شود. از این فولاد در چهارچوب در، میلگرد و آرماتور بندی استفاده می‌شود.
  • فولاد ساختمانی ST12-24: به عنوان یک فولاد ساده و با کربن بسیار ناچیز شناخته می‌شود. از این رو قابلیت شکل پذیری بسیار بالایی دارند.
  • فولاد ساختمانی ST70: ساختار این فولاد ریزدانه ای بوده و دلیل آن وجود کربن بسیار کم در ترکیبات آن است. از طرفی  جوش پذیری بالا، مقاومت و چقرمگی این محصول سبب شده تا در ساخت ماشین آلات حفری و ساخت لودرها و… از این محصول استفاده کنند.

از دیگر مشخصات فنی محصولات مجتمع ذوب آهن پاسارگارد، مربوط به فولاد آلیاژی است. فولاد آلیاژی به دو نوع کم آلیاژ و پرآلیاژ تقسیم می‌شود. فولادهای کم‌آلیاژ مانند فولادهای کم‌کربن دارای ساختار فریتی هستند و از گرید آستنیتی متمایز می‌شوند. در صورتی که در فولادهای پرآلیاژ بیش از ۸ درصد از ساختار آنها را ترکیبات دیگر عناصر تشکیل می‌دهد و موجب می‌شود تا مشخصه های مکانیکی آنها به صورت کامل تغییر کند. از جمله تفاوت های این دو آلیاژ می‌توان گفت: فولاد آلیاژی کاربردی بیشتر در صنایع مختلف داشته اما فولاد غیرآلیاژی بیشتر در صنعت ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود.

قیمت محصولات ذوب آهن پاسارگاد

علاوه بر مشخصات و ویژگی های محصولات فولادی، قیمت آنها نیز یکی از مهمترین مسائل در هنگام خرید محصولات ذوب اهن پاسارگاد خواهد بود. ابعاد، کاربرد، نواع مواد اولیه بکار رفته از جمله عواملی هستند که در تعیین قیمت تاثیر بسزایی دارند؛ اما در حالت کلی وجود برخی از فاکتورها سبب می‌شوند تا قیمت محصولات مجتمع ذوب آهن پاسارگاد به صورت روزانه تغییر کند.

  • بسته به نیاز صنایع وابسته قیمت محصولات فولادی نیز تغییر خواهد کرد. خوردو سازی، ساختمان سازی، کشتی سازی و… از جمله این صنایع بوده که با افزایش میزان تقاضای آنها محصولات فولادی نیز رونق بیشتر و در نتیجه قیمت های متفاوتی به همراه خواهند داشت.
  • تحولات اقتصادی کشور و نرخ رشد اقتصادی در جهان از دیگر عواملی هستند که در بر روی قیمت محصولات فولادی تاثیر دارند. در اقتصاد ایران مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت فولاد، نرخ تورم و نرخ ارز هستند.
  • مورد دیگر که در قیمت محصولات ذوب آهن پاسارگاد اثرگذار است، هزینه مواد اولیه می‌باشد. قراضه و سنگ آهن، دو ماده‌ اصلی در تولید فولاد هستند. اگر موجودی این مواد کم و از طرفی تقاضا نیز بالا باشد، قیمت این مواد اولیه افزایش یافته و در نتیجه باعث افزایش قیمت نهایی فولاد می‌شود.

شرکت آراد آهن نمایندگی رسمی مجتمع پاسارگاد با توجه به تحولات بازار همواره نازل ترین قیمت را به محصولات این شرکت اختصاص داده است. چراکه مجموعه آراد آهن یک مرجع قیمت گذاری معتبر و شناخته شده در زمینه محصولات فولادی بوده و سال هاست که به فروش این محصولات مشغول می‌باشد. از این رو برای دریافت جدیدترین قیمت ها می‌توانید به آدرس سایت آراد آهن مراجعه نمایید.

مرجع فروش محصولات ذوب آهن پاسارگاد

با توجه به اینکه بیشتر افراد تمایل دارند برای صرفه جویی در وقت و هزینه های اضافی به صورت غیر حضوری و اینترنتی اقدام به خرید نمایند. بنابراین وجود یک مرجع فروش معتبر برای هر شرکتی لازم و ضروری است. معمولا فروشگاه های اینترنتی کالای مورد نظر را با بهترین قیمت و با خدمات مناسب در اختیار مشتری قرار می‌دهند و بدین شکل موجب جلب رضایت مشتریان خود خواهند شد. از این رو شرکت آراد آهن، نمایندگی فروش محصولات ذوب آهن پاسارگاد، اقدام به فروش محصولات این شرکت به صورت مستقیم کرده است.

گفتنی است مجموعه آرادآهن با داشتن مجوزهای لازم در کنار سابقه طولانی، به عنوان معتبرترین شرکت عرضه کننده محصولات فولادی شناخته می‌شود. داشتن نمایندگی شرکت پاسارگاد سبب شده تا محصولات این مجموعه به صورت بی واسطه و با ارزان ترین قیمت به بازار و مصرف کننده عرضه شود. بنابراین شرکت آراد آهن، مرجع فروش محصولات ذوب آهن پاسارگاد  بوده و قیمت های بروز این محصولات را در سایت خود به صورت روزانه منتشر می‌نماید. شما می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر با مشاورین ما در این زمینه تماس حاصل کرده تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

سفارش آنلاین آهن آلات
مقالات
ورق
مقالات ورق
قیمت تیرآهن
مقالات تیرآهن
قیمت میلگرد
مقالات میلگرد
قیمت قوطی در آراد آهن
مقالات قوطی
قیمت پروفیل زد (Z)
مقالات پروفیل
قیمت لوله مبلی
مقالات لوله
قیمت محصولات مفتولی
مقالات مفتولی
قیمت نبشی
مقالات نبشی