لوگو آرادآهن
Search

لیست کارخانه ها

031-34055

تماس با ما

ارتباط با ما

دانشنامه

031-34055

مجتمع فولاد سبا

مجتمع فولاد سبا

مجتمع فولاد سبا اولین کارخانه تولیدکننده ورق‌های فولادی ضد زنگ در کشور می‌باشد که نیاز بازار داخلی کشور را  به ورق‌های ضد زنگ تامین می‌کند. این مجتمع، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ی شرکت فولاد مبارکه اصفهان می‌باشد که تحت پوشش و حمایت مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، تولیدات خود را به بازار مصرف عرضه می‌کند. در ادامه این مطلب به معرفی مجتمع فولاد سبا، محصولات تولید شده توسط این مجتمع و مشخصات فنی آن می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کارخانه فولاد سبا

کارخانه فولاد سبا در سال ۱۳۸۱ در شهرستان لنجان، در ۴۵کیلومتری جنوب غربی اصفهان با هدف توسعه کارخانه ذوب آهن اصفهان به بهره‌برداری رسید. این مجتمع، دارای واحدهای فولاد سازی، ریخته‌گری تختال نازک و نورد گرم می‌باشد و برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی کرده است. فرآیند ریخته‌گری پیوسته تختال نازک، یکی از تکنولوژی‌های جدید و به روز در صنعت فولاد محسوب می‌شود.

طی قراردادی فی مابین مدیران عامل ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه در سال ۱۳۸۵، مجتمع فولاد سبا به مجتمع فولاد مبارکه اصفهان واگذار شد. ظرفیت تولید مجتمع فولاد سبا حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن در سال می‌باشد که قابل افزایش به ۱.۴ میلیون تن تا ۲.۸ میلیون تن در سال می‌باشد. در این مجتمع، ورق‌ سیاه به روش ذوب در کوره قوس الکتریکی و ریخته‌گری پیوسته تختال نازک تولید می‌شود.

به طور کلی در واحد ریخته‌گری، تختال به ضخامت ۲۰۰ میلی‌متر با روش‌های معمول ریخته می‌شود؛ این مجتمع به عنوان تولیدکننده ورق‌های گرم به روش ریخته‌گری پیوسته تختال نازک با پیوستگی ماشین ریخته‌گری تختال نازک با خط نورد و استفاده از امکانات و تجهیزات متالوژی ثانویه مانند L.F ، V.O.D  و FDP  که برای تولید فولادهای با کیفیت ضد زنگ بکار می‌رود، توانسته است تختال نازک را با ضخامت حداکثر ۵۰ میلی‌متر تولید کند.

محصولات تولیدی فولاد سبا

محصولات تولیدی فولاد سبا شامل ورق سیاه، ورق ضد زنگ با گرید ۴۰۹ ،ورق‌های تجاری، کششی و کششی عمیق با قابلیت جوشکاری بالا می‌باشد.

روش تولید ورق فولادی در مجتمع فولاد سبا به این صورت می‌باشد که ابتدا آهن اسفنجی و قراضه را در یک کوره قوس الکتریکی ۱۵۰ تنی که شامل یک دستگاه کوره پاتیلی LF و یک ایستگاه خلاء VOD  می‌باشد قرار می‌دهند تا ذوب شود. این مجتمع مجهز به تجهیزات و امکاناتی است که می‌تواند فولاد مذاب را با آلیاژهای مختلف ترکیب کند؛ پس از تنظیم عیار و آلیاژ فولاد مذاب شده، آن را توسط ماشین ریخته‌گری پیوسته اسلب نازک، به تختال نازک تبدیل می‌کنند، سپس سطح تختال با فرآیند پوسته‌زدایی تمیز می‌شود و تختال تمیز شده وارد کوره تونلی می‌شود و پس از عبور از شش قفسه پیوسته نورد، تختال به محصول نهایی تبدیل می‌شود. ورق‌های تولید شده به صورت کلاف یا شیت بسته‌بندی و به بازار مصرف عرضه می‌شود. خط تولید تختال نازک فولاد سبا تا انتهای نورد به صورت پیوسته می‌باشد.

مشخصات فنی ورق فولاد سبا

از مشخصات فنی ورق فولاد سبا می‌توان به ورق‌هایی با ضخامت ۱.۵ تا ۱۲.۵ میلی‌متر و عرض ۸۰۰ تا ۱۵۶۰ میلی‌متر اشاره کرد. از لحاظ کیفی محصولات فولادی تولیدشده در این مجتمع، ورق های تجاری، کششی، کششی عمیق با قابلیت جوشکاری بالا می‌باشد که برای استفاده در صنعت ساختمان سازی و جهت مصارف مهندسی به کار می‌رود .

از مزایای تولید ورق گرم به روش ریخته‌گری پیوسته تختال نازک نسبت به روش‌های معمولی عبارتند از:

  • هزینه تولید ورق نسبت به سایر روش‌ها ۲۰ درصد کمتر است.
  • میزان مصرف انرژی نسبت به روش‌های دیگر ۵۰ درصد کمتر است.
  • هزینه سرمایه‌گذاری نسبت به سایر فرآیندها حدود ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.
  • فولاد مذاب در این روش، در مدت کمتر از ۳۰ دقیقه به ورق فولادی تبدیل می‌شود.

مجموعه بازرگانی آرادآهن اسپادانا، نمایندگی معتبر و شناخته شده در زمینه فروش ورق سیاه فولاد سبا  در اصفهان می‌باشد که به واسطه همکاری مستقیم و بدون واسطه با مجتمع فولاد سبا، تولیدات این کارخانه را به قیمت درب کارخانه به متقاضیان و خریداران این محصول ارائه می‌دهد. شما می‌توانید جهت مشاهده لیست قیمت‌ ورق سیاه فولاد سبا این کارخانه به صفحه مربوط به این محصول در سایت آراد آهن مراجعه نمایید و یا جهت دریافت اطلاعات  بیشتر و ثبت سفارش خرید خود با کارشناسان آرادآهن تماس حاصل نمایید.

قیمت روز ورق فولاد سبا

با توجه به نوسانات قیمت محصولات فولادی در بازار آهن و فولاد کشور، به دلیل نوسان بازار ارز و طلا، قیمت ماده اولیه، میزان عرضه و تقاضا و …، برای دریافت قیمت روز ورق فولاد سبامی‌توانید در وب سایت آرادآهن نام فولاد سبا را جستجو نمایید تا به صفحه مربوط به این محصول هدایت شوید و از لیست محصولات شرکت فولاد سبا، قیمت محصول مورد نظر خود را مشاهده کنید.

در سایت آرادآهن، برای دسترسی راحتتر به محصول مورد نظر، تمامی محصولات بر اساس نام کارخانه تولیدکننده دسته‌بندی شده‌اند. قیمت‌های مندرج در این سایت بر اساس آخرین و بهترین قیمت روز محصولات فولادی در بازار آهن ایران می‌باشد. برای اطلاع از قیمت نهایی کالای مورد نظر و اطمینان و آرامش خاطر هنگام خرید می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه آرادآهن در تماس باشید و پس از دریافت قیمت نهایی نسبت  به ثبت سفارش خرید ورق فولاد سبا از آراد آهن اقدام نمایید.

مرجع فروش ورق فولاد سبا

در کارخانه‌های تولید فولاد، سیاست‌های قیمت‌گذاری برای ورق‌های فولادی، بر اساس قیمت تمام شده مواد اولیه، روش‌ تولید و نوع کاربرد ورق فولادی متفاوت می‌باشد. بنابراین اگر بخواهید کیفیت و قیمت ورق‌های تولید شده در مجتمع فولاد سبا را با سایر رقبا مقایسه کنید باید به روش تولید ورق‌های فولادی هر کارخانه دقت کنید به عنوان مثال ورق سیاه کارخانه فولاد سبا به روش قوس الکتریکی و خلا VOD  تولید می‌شود که جزو تکنولوژی‌های به روز در صنعت فولاد می‌باشد و این روش بستری برای تولید ورق‌های صنعتی نیز می‌باشد.

بازرگانی آرادآهن در سبد محصولات خود انواع ورق‌های فولادی تولیدشده توسط برترین کارخانه‌های تولید فولاد کشور را در ابعاد و ضخامت‌های متنوع و به صورت کلاف یا شیت ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین به عنوان مرجع فروش ورق فولاد سبا در اصفهان شناخته می‌شود که با ارائه بهترین و مناسب‌ترین قیمت روز توانسته جایگاه ویژه‌ای را در بین فعالان این عرصه به دست آورد. برای استعلام قیمت لحظه ای ورق سیاه فولاد سبا، علاوه بر سایت آردآهن می‌توانید با کارشناسان آرادآهن تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در خصوص نحوه خرید و ثبت سفارش خود دریافت نمایید.

سفارش آنلاین آهن آلات
مقالات
ورق
مقالات ورق
قیمت تیرآهن
مقالات تیرآهن
قیمت میلگرد
مقالات میلگرد
قیمت قوطی در آراد آهن
مقالات قوطی
قیمت پروفیل زد (Z)
مقالات پروفیل
قیمت لوله مبلی
مقالات لوله
قیمت محصولات مفتولی
مقالات مفتولی
قیمت نبشی
مقالات نبشی