لوگو آرادآهن
Search

لیست کارخانه ها

031-34055

تماس با ما

ارتباط با ما

دانشنامه

031-34055

کارخانه فولاد دقیقی

کارخانه فولاد هشترود (دقیقی)

فولاد هشترود (فولاد سازان دقیقی تبریز) یکی از کارخانه های فعال در زمینه تولید محصولات فولادی است. این کارخانه تولیدی و صنعتی در استان آذربایجان شرقی، شهرستان هشترود، شهرک صنعتی هشترود واقع شده است. شرایط و موقعیت مکانی فوق العاده مناسب این شهرستان باعث شد تا این کارخانه برای تولید محصولات فولادی مانند میلگرد هشترود و تیرآهن فولاد هشترود فعالیت نماید.

تاریخچه فولاد هشترود

در سال ۱۳۸۵ فولاد هشترود (فولاد سازان دقیقی تبریز) در شهرستان هشترود استان آذربایجان شرقی در زمینی با مساحت ۴۵ هزار مترمربع تأسیس شد. هدف از تأسیس این مجموعه تولید مقاطع فولادی بود. ابتدای راه فعالیت این مجموعه با وقفه مواجه شد؛ چرا که مشکلاتی مثل مسائل زیست محیطی به عنوان مانعی بر سر راه ساخت و بهره برداری مجموعه به وجود آمد. با پیگیری ها و بررسی های انجام شده توسط مسئولان، در نهایت با حدود ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه این کارخانه به بهره برداری رسید. افتتاح و بهره برداری از مجتمع فولادسازن دقیقی هشترود در سال ۱۳۹۶ انجام شد. این افتتاح با سرمایه گذاری های بخش خصوصی و پس از تجهیز شدن به آخرین تکنولوژی نورد فولاد صورت گرفت. برخی از هزینه های صرف شده تا زمان به بهره برداری رسیدن این کارخانه عبارت هستند از:

  • سرمایه اولیه برای خرید زمین: ۴۰ میلیارد تومان
  • هزینه خرید ماشین آلات و خرید تجهیزات خطوط تولید نورد: ۶۰ میلیون یورو
  • هزینه رفع موانع زیست محیطی: ۶۰ میلیارد تومان

موقعیت مکانی فولاد هشترود

موقعیت مکانی فولاد هشترود دارای ویژگی هایی خاص است که باعث راحت تر شدن فعالیت شرکت بازرگانی آراد آهن به عنوان مرجع فروش فولاد هشترود (فولاد سازان دقیقی تبریز) در آن منطقه می شود. مهم تر این که این ویژگی های مکانی مزیت هایی را برای فعالیت این کارخانه به وجود آورده است تا بتواند به اهداف خود که ایجاد اشتغال و تأمین نیازهای کشور در رابطه با محصولات فولادی است، برسد. برخی از مزیت های موقعیت مکانی این مجموعه عبارت است از:

  • دسترسی راحت به جاده بین المللی و وجود راه های ارتباطی مناسب
  • نزدیک بودن به شرکت های تولید کننده شمش
  • دسترسی داشتن آسان به انرژی
  • قرار گرفتن در منطقه پرآب هشترود

نیروهای مشغول به کار در کارخانه

فولاد سازان دقیقی تبریز به صورت مستقیم و غیر مستقیم هم اکنون از میان نیروهای بومی و غیر بومی تعداد ۲۴۰۰ نفر را به کار گرفته است. این کارخانه با اقداماتی که در حال انجام آن است پیش بینی می شود تعداد ۵۰۰ نفر نیروی کار دیگر را به کارکنان خود اضافه کند. دو مورد از مهم ترین اقدامات فولاد هشترود در این زمینه عبارت هستند از:

  • بهره برداری از خطوط جدید تولید نظیر خط تولید نبشی فولاد هشترود
  • بیش تر کردن تجهیزات کارخانه

محصولات تولیدی فولاد هشترود

پیش بینی هایی که طبق ظرفیت های خطوط تولیدی محصولات تولیدی فولاد هشترود انجام می شود این است که حدود ۷۰۰ هزار تن میلگرد در هر روز تولید شده، به بازار ارسال می شود. این در حالی است که بر اساس مجوز اخذ شده، ظرفیت اسمی کارخانه ۲۰۰ هزار تن میلگرد فولاد هشترود به صورت سالیانه است. علاوه بر این، در برنامه های کارخانه برای آینده، کامل کردن و گسترش خطوط تولید دیگری نیز قرار گرفته است؛ خطوط تولیدی ناودانی، تیرآهن و نبشی. پیش بینی هایی که با توجه به عملکرد این مجموعه صورت گرفته است نشان می دهد که در آینده ای نه چندان دور فولاد سازان دقیقی تبریز می تواند حدود ۸۰۰ محموله را به صورت روزانه از انواع محصولات نظیر میلگرد سایز ۱۴ تا ۳۲ فولاد هشترود برای بخش های مختلف کشور ارسال کند.

تمام محصولاتی که در کارخانه فولاد هشترود بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی تولید می شود، عبارت هستند از:

  • انواع مختلف میلگردهای فولادی
  • میلگرد آجدار
  • انواع مقاطع فولادی
  • تیرآهن
  • نبشی

مشخصات فنی محصولات فولاد هشترود

با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های موجود در این مجموعه به صورتی است که از لحاظ رعایت حقوق مشتریان و عمل به خواسته های آن ها توانسته است به جایگاه مناسبی برسد. رسیدن به چنین جایگاهی باعث شده است تا کارخانه فولاد هشترود علامت اختصاری فولاد هشترود (FSDCT) را روی میلگردهای خود درج کند.

میلگردهای فولاد هشترود

سایزهای میلگرد فولاد هشترود از سایز ۸ تا ۳۲ برای گریدهای مختلف A2، A3 و A4 وجود دارد. دو نوع A2 و A3 در کارهای عمرانی و ساختمانی به منظور افزایش مقاومت بتن و مسلح کردن آن به کار می روند. تفاوت این دو میلگرد در مدل آج های آن ها قابل مشاهده است.

  • میلگرد نوع دو یا A2: آج های مارپیچی دور تا دور شاخه میلگرد قرار گرفته است.
  • میلگرد نوع سه یا A3: آج های جناغی شکل به شکل هفت هشتی روی میلگرد وجود دارد.

میلگردهای A2 مجموعه فولاد هشترود

در مقاومت و خواص مکانیکی میلگردهای گرید A2 تغییراتی ایجاد شده که این تغییرات آن ها را نسبتاً نیمه خشک و ترد کرده است. به همین دلیل برای این که در مراحل بعدی کارهای عمرانی با این نوع میلگرد دچار اشکال نشوید، بهتر است تا جایی که امکان دارد روی سطح آن عملیات جوشکاری انجام نشود.

میلگردهای گرید A3 مجموعه فولاد هشترود

میلگرد آجدار A3 کارخانه فولاد هشترود (فولاد سازان دقیقی تبریز) با توجه به ویژگی هایی که دارد، روش به کار بردن آن در کارهای عمرانی باید متناسب با این ویژگی ها انتخاب شود. برخی از این خصوصیت ها و کارکردها عبارت هستند از:

  • قابلیت جوشکاری در این میلگردها .
  • ممنوعیت عملیات خم و راست کردن برای آن ها وجود دارد.
  • در ستون بندی به منظور متصل کردن این نوع میلگردها به جای جوشکاری بهتر این است که از ابزارآلات استفاده شود.
  • درصد تغییر شکل این میلگردها حدود ۱۴ درصد است که درصد پایینی است. پایین بودن این میزان به دلیل این است که در ترکیبات آن مقدار کربن بیش تری وجود دارد. همین ویژگی نشان می دهد که نباید در زوایای تند اقدام به تغییر شکل دادن این محصول کرد.

قیمت محصولات فولاد هشترود

قیمت محصولات فولاد هشترود همچون بازار آهن آلات متغیر است است. قیمت روز میلگرد فولاد هشترود با مراجعه به مراکزی که در زمینه خرید و فروش این نوع محصولات فولادی فعالیت می کنند امکان پذیر است. برخی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت محصولات را آنالیز ، نوع و وزن تشکیل می دهد که بر اساس نوع کاربرد محصول باید مشخص شود. تعیین دقیق نوع محصول فولادی مورد نیاز یک کار عمرانی به خریدار کمک می کند تا دقیقاً به آنچه که مورد نیاز او بوده، برسد و قیمت دقیق محصولات را دریافت کند.

عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که هر روزه بر قیمت ها اثر می گذارند؛ عواملی نظیر نوسانات بازار ارز و میزان عرضه و تقاضای بازار. بر همین اساس شرکت هایی نظیر شرکت آراد آهن که به عنوان نمایندگی فروش کارخانه فولاد هشترود فعالیت می کنند بهترین مرجع برای اعلان قیمت های به روز و همچنین خرید با بهترین قیمت هستند. شما میتوانید با تماس با آراد آهن بهترین خدمات را برای اگاهی از قیمت میلگرد و خرید این محصولات دریافت نمایید.

سفارش آنلاین آهن آلات
مقالات
ورق
مقالات ورق
قیمت تیرآهن
مقالات تیرآهن
قیمت میلگرد
مقالات میلگرد
قیمت قوطی در آراد آهن
مقالات قوطی
قیمت پروفیل زد (Z)
مقالات پروفیل
قیمت لوله مبلی
مقالات لوله
قیمت محصولات مفتولی
مقالات مفتولی
قیمت نبشی
مقالات نبشی