آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

راهنمای خرید قوطی آهنی

خرید قوطی آهنی
۵/۵ - (۱ امتیاز)

قوطی و پروفیل دارای مشخصات و انواع متفاوتی هستند.قوطی‌‌ های فولادی از انواع پروفیل‌های بسته به شمار می‌روند. شکل هندسی این پروفیل‌ها بسته و اغلب چهار گوش است. این مقاطع فولادی به صورت گسترده در صنایع مختلف از جمله خودرو سازی، ساختمان سازی و… کاربرد دارند.

قوطی‌ها براساس کاربرد، جنس، شکل ظاهری، وزن و… در انواع مختلفی دسته بندی می‌شود. 

در این مقاله به معرفی قوطی پروفیل می‌پردازیم و انواع و مشخصات آن ها را به صورت جامع بررسی خواهیم کرد. همچنین نکاتی برای خرید بهتر قوطی‌ها بیان خواهیم کرد.

قوطی چیست؟

قوطی نوعی از پروفیل است. پروفیل مقطعی، توخالی و با شکل‌های ظاهری متنوع است که به منظور استحکام بخشی به سازه‌ها از آن استفاده می‌شود. هر کدام از این اشکال و انواع مختلف پروفیل، کاربرد مخصوصی دارند.

پروفیل‌ها براساس شکل ظاهری به دو دسته‌ی اصلی پروفیل باز و بسته تقسیم بندی می‌شوند. پروفیل‌های باز چون : انواع تیرآهن، نبشی، میلگرد، پروفیل زد و … از نظر ظاهری دارای شکل‌های باز هستند اما در مقابل پروفیل‌های بسته از نظر ظاهری در اشکال بسته‌ی چون مربع، مستطیل و … تولید می‌گردند.

به پروفیل‌های بسته به دلیل شکل جعبه‌ ای آنها، قوطی گفته می‌شود. قوطی‌های پروفیل دارای مزیت‌های بسیاری چون: قابلیت جوشکاری، تنوع زیاد، فرم پذیری بالا، استحکام زیاد و … هستند.این قوطی‌ها خود انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع قوطی

از نظر کاربرد انواع قوطی در صنعت‌های مختلف به دو دسته کلی صنعتی و ساختمانی تقسیم بندی می‌شوند:

قوطی صنعتی

قوطی‌های صنعتی با ضخامت و استحکام زیاد قابلیت تحمل فشار و وزن بالایی دارند. این قوطی‌ها همچنین در برابر ضربات و نیروهای وارده از مقاومت بالایی برخوردارند. از این قوطی‌ها به صورت گسترده در صنایع سنگین استفاده می‌شود و به همین دلیل به نام قوطی صنعتی و یا قوطی سنگین شناخته می‌شوند.

از قوطی صنعتی در ساخت خرپاهای بزرگ، ساخت تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی، ساخت ساختمان‌های عظیم، تابلوهای تبلیغاتی، صنایع نظامی و … استفاده می‌شود.

قوطی ساختمانی

قوطی‌های ساختمانی برای استفاده در ساختمان سازی مناسب هستند. این قوطی‌ها نسبت به انواع قوطی صنعتی استحکام و ضخامت کمتری دارند. قوطی‌های ساختمانی معمولاً به روش نورد گرم و از شمش‌های فولادی تولید می‌شوند.

از قوطی ساختمانی به منظور ساخت در و پنجره‌های آلومینیومی استفاده می‌شود.از نظر جنسی که برای آلیاژ ساخت قوطی فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، قوطی‌ها در انواع آهنی، استیل، آلومینیوم و … تولید می‌شوند:

قوطی آهنی

قوطی‌های آهنی را می‌توان پرکاربردترین قوطی‌ها دانست که در صنایع سبک و سنگین از آن‌ها استفاده می‌شود. اما قوطی آهنی چیست و چرا تا این اندازه پرکاربرد است؟

قوطی‌های آهنی در انواع مستطیلی و مربعی شکل از نورد گرم ورق‌های فولادی و یا نوردسرد لوله‌های درزدار تولید می‌شوند و  در ساخت ستون، اسکلت فلزی ساختمان، نرده، حفاظ، پایه، در و پنجره، آسانسور، قطعات خودرو و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشخصات قوطی پروفیل آهنی:

مشخصاتی که بر مبنای آن قوطی‌های پروفیل آهنی تولید می‌شوند عبارتند از: ضخامت، طول و ابعاد.

قوطی‌های آهنی می‌توانند با ضخامت‌های مختلفی تولید شوند. حداقل ضخامتی که برای تولید قوطی‌های آهنی در نظر گرفته می‌شود ۰.۵ میلیمتر است. ضخامت قوطی آهنی نوع کاربرد آن را مشخص می‌کند:

  • قوطی آهنی با ضخامت ۰.۵ تا ۱.۵ میلیمتر به منظور تولید میز، صندلی، مبلمان و لوازم خانگی استفاده می‌شود.
  • ضخامت ۲ تا ۳ میلیمتر قوطی آهنی در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی کاربرد دارد.
  • قوطی آهنی با ضخامت بیش از ۴ میلیمتر در صنایع سنگین چون خودرو سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طول هر شاخه قوطی آهنی به صورت استاندارد ۶ یا ۱۲ متر است. برای خرید قوطی پروفیل ۶ و ۱۲ متری با بهترین قیمت با شماره‌ی درج شده در سایت تماس بگیرید.

از دیگر مشخصات قوطی می‌توان به عرض و طول آن اشاره کرد. در قوطی‌های مربعی شکل به صورت استاندارد طول هر ضلع می‌تواند بین ۱۰ تا ۵۰۰ میلیمتر متغیر باشد.در قوطی‌های مستطیلی اما ابعاد ضلع عرض بین ۴۰ تا ۱۳۵ میلیمتر و ابعاد ضلع طول آن بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیمتر متغیر است.قیمت قوطی آهنی امروز در سایت آرادآهن به روز رسانی شد. شما می‌توانید برای استعلام قیمت این نوع قوطی به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

قمیت قوطی پروفیل

قوطی استیل

این قوطی‌ها از استنلس استیل در گرید‌های مختلف ۲۰۱، ۳۰۴ و ۳۱۶ تولید می‌شوند. استنلس استیل نوعی فولاد ضد زنگ است. بارزترین ویژگی قوطی‌های استیل خاصیت ضد زنگ بودن آن ‌ها است که باعث افزایش مقاومت و طول عمر مفید این قوطی‌ها خواهد شد. البته از ظاهر براق و زیبای این قوطی‌ها نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد.

قوطی‌های استیل مربعی و مستطیلی با عرض و طول‌های ۲۰ تا ۴۵ میلیمتر تولید می‌شوند. ضخامت این قوطی‌ها بین ۱ تا ۳ میلیمتر متغییر خواهد بود.از قوطی‌های استیل در ساخت دستگاه و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف چون صنایع لبنی، صنایع دریایی، صنایع پزشکی و هم چنین برای ساخت لوازم خانگی، سازهای موسیقی و… استفاده می‌شود.

قوطی آلومینیوم

 قوطی آلومینیوم در برابر خوردگی، سایش و زنگ زدگی از مقاومت بسیار بالایی برخودار است و به همین دلیل از آن برای استفاده در شرایط محیطی و بیرونی مختلف استفاده می‌شود. وزن سبک، نرمی، شکل پذیری بالا، خاصیت تبادل دمایی و ظاهر زیبا از دیگر مزیت‌های مهم این نوع قوطی به شمار می‌رود.

قوطی آلومینیوم با ضخامت ۳ تا ۱۰ میلیمتر و در ابعاد ۵ *۵ تا ۱۲۰ *۱۲۰ میلیمتر مربع تولید می‌شوند.در و پنجره‌های آلومینیومی نمونه‌ی رایجی استفاده از این قوطی‌ها به شمار می‌روند.همچنین در ساخت قوطی‌ها کنسرو، دکل‌های برق فشار قوی، لوازم خانگی چون یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و … از قوطی‌های آلومینیومی استفاده می‌شود.

قوطی گالوانیزه:

نوع دیگری از قوطی‌های فولادی،قوطی های گالوانیزاسیون شده‌هستند؛ به این معنی که با یک لایه از جنس عنصر روی سرتاسر سطح آن‌ها پوشانده شده است تا در برابر شرایط محیطی و به خصوص رطوبت مقاومت لازم را پیدا کنند. طول عمر بالا، استحکام زیاد در برابر ضربه و لرزش، مقاومت بالا در برابر نیروهای کششی و.. از مزیت‌های قوطی‌های گالوانیزه است.

به طور معمول قوطی‌های مربعی گالوانیزه در ضخامت‌های ۱ تا ۴ میلیمتر و قوطی‌های مستطیلی گالوانیزه در ضخامت‌های ۱ تا ۳ میلیمتر در بازار وجود دارند.از قوطی‌های گالوانیزه به صورت گسترده در ساخت در و پنجره‌ها استفاده می‌شود. هم چنین در ساخت انواع لوله فولادی، انواع سینی کابل برق و … نیز این قوطی‌های گالوانیزه کاربرد دارند.

قوطی کامپوزیت

جنس قوطی کامپوزیت ترکیبی از چندین ماده مختلف چون فلز، پلیمر، پلاستیک فشرده و سرامیک است. این جنس خاص قوطی، مقاومت بالایی در برابر نیروهای کششی داشته و در برابر ضربه و ارتعاش، استحکام بالایی از خود نشان می‌دهد. در عین حال وزن این قوطی‌ها بسیار سبک است. اما در ایران به دلایلی چون کمبود مواد اولیه، ناشناخته بودن این جنس از قوطی و … استفاده از این قوطی‌ها هنوز رایج نشده است.

برای خرید قوطی پروفیل به چه نکاتی توجه کنیم

  • به بیان ساده هنگام انتخاب و خرید قوطی باید به کاربردی که از آن انتظار دارید و ویژگی‌های قوطی توجه کنید. این دو باید با یکدیگر تناسب داشته باشند.
  • با توجه به پروژه خود می‌توانید در اولین قدم نوع صنعتی و یا ساختمانی بودن پروفیل را انتخاب کنید. سپس با توجه به قسمتی از پروژه که در آن قصد استفاده از قوطی را دارید، جنس قوطی خود را انتخاب نمایید. برای مثال قوطی‌های ضدزنگ برای استفاده در موقعیت‌های بیرونی پروژه مناسب هستند و باید علیرغم قیمت بیشتری که دارند از آن‌ها استفاده نمود.
  • ابعاد، ضخامت، وزن قوطی را نیز باید با توجه به کاربرد آن محاسبه نمایید. برای محاسبه‌ی وزن قوطی می‌توانید از  متخصصان آرادآهن راهنمایی بخواهید.
  • کیفیت قوطی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. کارخانجات مختلفی در کشور قوطی را با روش‌های مختلف و درجات متفاوتی از کیفیت تولید می‌نمایند. پس در هنگام خرید قوطی باید به برند آن توجه داشته باشید تا از خسارات احتمالی جلوگیری نمایید.
  • قیمت قوطی پروفیل از دیگر فاکتورهای است که باید در نظر داشت. البته دقت داشته باشید که به هیچ عنوان کیفیت را فدای قیمت نکنید و برای خرید از طریق مراکز فروشی اقدام نمایید که محصولات با کیفیت و دارای برندهای نام آشنا و معتبر را با قیمت مناسب عرضه می‌نمایند.
  • نکته‌ی آخری که باید توجه داشته باشید خرید از طریق مراکز فروش اصلی است. چرا که قیمت مقاطع فولادی در بازار دچار نوسانات شدیدی در طول روز خواهد شد و این نوسان قیمتی، زمینه را برای سودجویی مراکز فروش غیرمعتبر فراهم می‌آورد.

شایان ذکر است که قیمت روز قوطی پروفیل به صورت لحظه‌ی در سایت آراد آهن به روز رسانی می‌شود.اگر برای انتخاب قوطی پروفیل مورد نیاز پروژه خود همچنان سوال و یا ابهامی دارید می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان متخصصان آرادآهن بهره مند شوید.

مرکز فروش انواع قوطی پروفیل

برای خرید انواع مختلف قوطی می‌توانید به مراکز فروش در سراسر کشور مراجعه نمایید و یا به صورت غیرحضوری اقدام نمایید.بازرگانی آراد آهن مرجع فروش قوطی آهنی امکان خرید غیرحضوری را در سایت خود برای مشتریان عزیز در سراسر کشور فراهم آورده است. جهت سفارش مقاطع فولادی مورد نیاز خود کافی‌ است فرم ثبت سفارش موجود در سایت آرادآهن را تکمیل و ارسال نمایید.

این بازرگانی یکی از مراکز فروش قوطی و مقاطع آهنی با کیفیت خارجی است، که توانسته سبدی از محصولات متنوع فولادی را با قیمت‌های بسیار مناسب تأمین نماید. بازرگانی آرادآهن محصولات فولادی خود را به صورت تضمین شده عرضه می‌نماید.جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ی: ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید.