آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

عرشه فولادی چیست و چه کاربردهایی دارد

عرشه فولادی چیست و چه کاربردهایی دارد
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت عرشه فولادی چگونه محاسبه می‌شود؟ برای خرید با بهترین قیمت لوازم سوله به کجا مراجعه کنیم؟ عرشه فولادی چه کاربردهایی دارد؟ در هنگام خرید عرشه فولادی باید چه مشخصاتی را در نظر بگیریم؟

در این مقاله به معرفی کامل عرشه فولادی، کاربردها، مشخصات و بیان نکاتی در مورد قیمت گذاری و خرید این مقطع فولادی پرداخته‌ایم. برای رسیدن به پاسخ سوالات بالا این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

عرشه فولادی چیست؟

عرشه‌های فولادی از فرم گرفتن و مواج شدن ورق‌های فولادی گالوانیزه به دست می‌آیند. عملیات فرمینگ و یا نورد سرد ورق‌های گالوانیزه موجب به وجود آمدن الگوهای منظمی از موج‌های منظم می‌شود. از اتصال دو عرشه فولادی توسط گل میخ به یکدیگر، سقف عرشه فولادی شکل می‌گیرد. این نوع سقف به تازگی به دلیل ویژگی‌های بارز و مناسب بودن از نظر اقتصادی بسیار مورد توجه مهندسان عمران و سازندگان قرار گرفته است. البته شایان ذکر است که از عرشه فولادی در کف سازی نیز استفاده می‌شود.

عرشه فولادی چیست

اجرای سقف عرشه فولادی امری تخصصی است که با استفاده از میلگردها و در مرحله بتن ریزی انجام می‌شود. در اجرای این نوع سقف علاوه بر ورق‌های عرشه فولادی از اجزای دیگری چون: گل میخ، بتن، فلاشینگ، تیرهای فرعی نیز استفاده می‌کنند. اما از آنجایی که وظیفه تحمل نیروهای وارد شده به سقف برعهده ورق‌های عرشه فولادی است، این اجزا در سقف عرشه فولادی مهم‌ترین نقش را برعهده دارند.

ویژگی‌ها و مزایای ورق عرشه فولادی

علت استفاده از ورق‌های فولادی گالوانیزه در ساخت سقف عرشه فولادی مقاومت و استحکام بالای این نوع ورق در شرایط مختلف است. به علاوه ورق‌های گالوانیزه از طول عمر زیادی برخوردارند و با داشتن یک لایه از عنصر روی در برابر رطوبت، فرسایش و خوردگی کمترین آسیب را می‌بینند و از همه مهم‌تر اینکه ورق‌های عرشه فولادی در برابر حرارت بالا و آتش سوزی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

عرشه فولادی چیست

از دیگر مزیت‌های مهم ورق‌های عرشه فولادی وزن مناسب آن‌ها است که باعث می‌شود سرعت و هزینه‌های مربوط به اجرای سقف تا حد زیادی کاهش پیدا کند. همچنین استفاده از عرشه فولادی موجب می‌شود نیاز کمتری به مصرف بتن و میلگردهای کششی در اجرای ساختمان باشد و این امر نیز خود کاهش بیشتر هزینه‌ها را به همراه دارد. به طور کلی خرید و استفاده از ورق عرشه فولادی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و به همین دلیل موارد استفاده از آن به شدت در حال افزایش است.

 کاربرد عرشه فولادی

 کاربرد عرشه فولادی

به منظور آشنایی با بیشتر با کاربرد عرشه فولادی ابتدا باید انواع سازه‌ها را معرفی کرد. سازه‌ها در انواع فلزی و یا بتنی ساخته می‌شوند. در سازه‌های اسکلت بتنی از سیمان و بتن استفاده می‌شود و از آنجایی که بتن مقاومت لازم را در برابر نیروهای جانبی ندارد، با میلگرد آجدار آن را استحکام می‌بخشند. در این نوع از سازه‌ها از تیرچه بلوک برای اجرای سقف‌ و کف طبقات استفاده می‌شود.

درمقابل اما در سازه‌های فلزی مانند انواع سوله و ساختمان‌هایی که اسکلت فلزی دارند، برای ساخت سقف و کف طبقات از عرشه فولادی استفاده می‌کنند. عرشه فولادی در سقف یک ورق موجدار است. که بر روی تیرهای فولادی نصب شده و می‌توان به وسیله‌ی آن مواد سازنده‌ی سقف، عایق بندی، بتن سبک و … را بر روی سقف اجرا نمود. به علاوه توسط عرشه فولادی سقف، می‌توان نیم طبقه‌ها و سایه‌بان‌های فولادی را ساخت.

عرشه فولادی چیست

عرشه فولادی در کف طبقات با نصب بر روی تیرچه‌ها یا تیرها و با پشتیبانی از بتن مرطوب؛ بدون نیاز به افزایش وزن کف، مقاومت آن را بیشتر خواهد کرد. از عرشه فولادی کف به عنوان قابی برای محکم سازی و تثبیت ساختمان، قالبی برای بتن ریزی، سکوی برای ساخت سازه‌های چندین طبقه و تکیه گاهی برای تحمل وزن و بار ساختمان استفاده می‌شود.

مشخصات فنی عرشه فولادی

عرشه فولادی مطابق با استانداردهای ملی و استانداردهای بین المللی چون استانداردAISC  سازه‌های فولادی آمریکایی، استاندارد ASTMانجمن آزمون استاندارد آمریکا، استاندارد BSI  کشور بریتانیا، استاندارد SDI  و استاندارد SCIساخته می‌شود. سه مشخصه‌ی گام عرشه فولادی، ضخامت و عرض آن مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که به عنوان مشخصات فنی عرشه‌های فولادی می‌توان به آن‌ها اشاره کرد:

گام عرشه فولادی: گام عرشه فولادی به فاصله‌ی میان بالاترین نقطه موج‌های بالای با پایین‌ترین نقطه موج‌های پایینی گفته می‌شود. از آن‌جایی که گام عرشه فولادی نقش مهمی در تعیین مقدار بتن مورد نیاز برای اجرا دارد، از اهمیت فراوانی در محاسبات مهندسی برخوردار است.

عرض عرشه فولادی: معمولاً از ورق گالوانیزه با عرض ۱ یا ۱.۲۵ متر برای تولید عرشه فولادی استفاده می‌شود. البته این عرض بعد از پشت سر گذاشتن مراحل فرمینگ و موج دار شدن عرشه فولادی کمتر خواهد شد.

ضخامت عرشه فولادی: این مشخصه بین ۰.۵ تا ۱.۲۵ میلیمتر خواهد بود.

شایان ذکر است وزن عرشه فولادی نیز از دیگر مشخصات بسیار مهم آن محسوب می‌شود که بستگی به ابعاد و ضخامت آن دارد.

قیمت عرشه فولادی

قیمت عرشه فولادی

قیمت عرشه فولادی مانند دیگر مقاطع فولادی در بازار آهن و فولاد کشور، تحت تأثیر عوامل داخلی و خارجی گوناگونی قرار گرفته است. و به صورت مرتب دچار تغییر و نوسان خواهد شد. برای مثال نوسانات بازار ارز، میزان عرضه و تقاضا، هزینه‌های حمل و نقل و … همگی بر قیمت نهایی این مقطع فولادی اثر می‌گذارند.

از طرفی قیمت عرشه فولادی به شدت به قیمت ورق گالوانیزه بستگی دارد. چرا که برای ساخت عرشه فولادی از این ورق استفاده می‌شود و قیمت آن تا ۶۰ درصد در تعیین قیمت نهایی عرشه فولادی اثرگذار است. به خصوص اگر این ورق از سایر کشورها وارد شود، قیمت دلار و تعرفات کمرگی نقش بیشتری را در قیمت گذاری آن ایفا می‌کنند.

کیفیت عرشه فولادی نیز از دیگر فاکتورهای مطرح در خرید و قیمت گذاری آن به شمار می‌رود. کیفیت این محصول تا حدی زیادی به کارخانه تولید کننده‌ی عرشه فولادی و کیفیت ورق گالوانیزه مصرفی دارد. رنگی و یا ساده بودن عرشه فولادی، شرایط انبارداری، مدل فرمینگ ورق عرشه فولادی، ضخامت ورق و ….. نیز از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت این مقطع فولادی به شمار می‌روند.

عرشه فولادی چیست

قیمت لوازم سوله

قیمت لوازم سوله از جمله ورق کرکره، پروفیل آبرو، توری مرغی، پروفیل زد، پروفیل زدبند، پیچ سرمته، پشم شیشه، عرشه فولادی و … در سایت آرادآهن در جداولی جداگانه درج شده است. هر کدام از این لوازم کاربردهای متفاوتی داشته و در ساخت سوله مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل قیمت هر کدام از اهمیت بالایی در صنعت برخوردار است. در نظر داشته باشید که قیمت هر کدام از این لوازم با توجه به فاکتورهای روز اقتصادی ممکن است دچار تغییر شوند که در این صورت بلافاصله تمامی قیمت‌ها در سایت آرادآهن به روز رسانی می‌شود.

شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت لوازم سوله با شماره‌ی مندرج در سایت تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره‌ی رایگان متخصصان ما و استعلام قیمت‌ها، آگاهانه‌تر خرید خود را ثبت نمایید.

خرید عرشه فولادی

خرید عرشه فولادی برخلاف تصور امری تخصصی و نیازمند محاسبات مهندسی است. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورتی که اطلاعات و یا تجربه‌ی کافی را در این زمینه ندارید، برای انتخاب و خریدی بهتر از مشاوره‌ی متخصصان بازرگانی آرادآهن کمک بگیرید. البته در نظر داشته باشید که این مشاوره به صورت کاملاً رایگان و به منظور کسب رضایت بیشتر کاربران محترم ارائه می‌شود.

توجه داشته باشید که قبل از خرید عرشه فولادی حتماً آخرین قیمت آن را استعلام نمایید. و براساس آن محاسبات خود را انجام دهید و سفارش خود را ثبت نمایید. چرا که قیمت عرشه فولادی ممکن است تحت تأثیر نوسانات لحظه‌ی بازار آهن و فولاد قرار میگیرد. و حتی در طول یک روز که شما درحال تصمیم گیری برای خرید هستید، تغییر کند.

عرشه فولادی از کجا بخریم؟

عرشه فولادی توسط کارخانجات مختلفی در کشور چون هفت الماس، شهرکرد، کاشان و تاراز چهارمحال بختیاری تولید و عرضه می‌شود. همچنین عرشه فولادی در نمایندگی‌های اصلی این کارخانجات نیز با قیمت‌های نزدیک به قیمت کارخانه به فروش می‌رسد.

توصیه می‌کنیم به منظور تأمین نیاز پروژه‌ی خود از طریق نمایندگی پخش عرشه فولادی اقدام کنید. چرا که خرید از کارخانه به صرف وقت و هزینه‌ی زیادی نیاز دارد. از طرفی کارخانجات محصولات خود را به صورت عمده به فروش می‌رسانند و شما مجبور خواهید بود بیش از حد نیاز خود، خرید کنید.

اما در صورت مراجعه به نمایندگی‌ها می‌توانید با آسودگی خاطر از کیفیت و قیمت عرشه فولادی که معمولاً در این مراکز تضمین شده است. سفارش خود را به هر میزان دلخواهی تهیه کنید. البته قبل از خرید از اعتبار و اصلی بودن نمایندگی اطمینان پیدا کنید. برای این کار می‌توانید سابقه و یا مجوزهای لازم را از نمایندگی موردنظر درخواست کنید.

فروش عرشه فولادی

بازرگانی آرادآهن مرجع فروش انواع مقاطع فولادی صنعتی و ساختمانی، با بیش از دو دهه سابقه و دریافت مجوز نمایندگی از تمامی کارخانجات اصلی و مطرح داخلی، عرشه فولادی و سایر لوازم سوله را با قیمت‌های عالی به فروش می‌رساند.

شما می‌توانید برای خرید از این بازرگانی، با شماره‌ی مندرج در سایت تماس بگیرید و بعد از راهنمایی مشاوران ما، سفارش خود را ثبت نمایید.