آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

مطالب مهم لوله فولادی که باید بدانید

قیمت لوله فولادی
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت لوله در انواع مختلف، با همدیگر متفاوت می‌باشد .لوله‌های‌ فولادی، استوانه‌های توخالی هستند که در دو نوع درزدار و بدون درز تولید می‌شوند و در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی کاربردهای بسیار زیادی دارند، از کاربردهای دیگر این لوله‌ها می‌توان  به ساخت سازه‌های داربستی و انتقال سیالات، مایعات، گاز و … اشاره کرد. بنابراین کارخانه‌های تولیدکننده لوله، بر اساس کاربردهای گوناگون این محصول، آن را تولید می‌کنند. که موجب شده لوله‌های فولادی متنوعی در بازار آهن، وجود داشته باشد. در این مقاله به معرفی انواع لوله‌های فولادی می‌پردازیم و شما را با مطالب مهمی که در خصوص انتخاب و خرید لوله باید بدانید، آشنا خواهیم کرد.

کارخانه‌های تولید کننده لوله

لوله‌ فولادی یا لوله‌ فلزی، از ورق‌ فولادی با ضخامت، قطر، سایز و جنس‌ مختلفی تولید می‌شود، بنابراین در بازار آهن آلات انواع متنوعی از این محصول وجود دارد و کارخانه‌های متعددی در ایران انواع لوله‌ فولادی را تولید و به بازار مصرفی عرضه می‌کنند که قیمت لوله در انواع مختلف، با همدیگر متفاوت می‌باشد. با توجه به نیاز روزافزون این محصول در صنایع گوناگون، تعداد این تولیدکنندگان در ایران در حال افزایش می‌باشد. بر اساس روش تولید، جنس آلیاژ و استاندارد لوله‌ها، آن‌ها را در صنایع مختلف به کار می‌برند. لوله‌های فولادی به دلیل استحکام بالا و  مقاومت زیاد در برابر تنش‌های مکانیکی و فشار سیالات، در صنعت به صورت گستره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین قیمت لوله های موجود در بازار

یکی از دغدغه‌های اصلی و همیشگی مصرف‌کنندگان محصولات فولادی به خصوص لوله و قطعات مربوط به آن، خرید با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت روز لوله در بازار آهن آلات می‌باشد. انتخاب لوله‌ی باکیفیت برای مصارف موردنظر، امری بسیار مهم و ضروری است. به این علت که لوله‌های بی‌کیفیت، به مرور زمان فرسوده شده و از بین می‌روند و منجر به بروز آسیب‌های مالی زیادی می‌شوند. به طور کلی نمی‌توان بهترین لوله را معرفی کرد به این دلیل که هر کدام از انواع آن‌ کاربرد و خصوصیات مختص خود را دارد.

میزان کیفیت لوله‌ها و اتصالات آن‌ها، بر اساس معیارها و ویژگی‌های خاصی، تعیین می‌شود. که از مهم‌ترین مشخصه‌های یک لوله‌ی خوب می‌توان به مواد اولیه باکیفیت، استحکام لازم در برابر فشارهای ناگهانی، عدم تغییر شکل شیمیایی یا فیزیکی در برابر سرما وگرما، دوام و پایداری بالا اشاره کرد.

لوله های درزدار و بدون درز

انواع لوله‌های فولادی در دو نوع لوله بدون درز (مانیسمان) و لوله‌ درزدار تولید می‌شوند.برای تولید لوله درزدار، ابتدا ورق‌های فولادی را به شکل استوانه خم می‌کنند و سپس در راستای طولی  درز آن را با عملیات جوشکاری به صورت خط مستقیم یا اسپیرال جوش می‌دهند. برای تولید لوله بدون درز یا مانیسمان، سمبه‌ای را به درون شمش فولادی  با روش کشش و نورد داخل می‌کنند و شمش را  تبدیل به لوله فولادی بدون درز می‌کنند. قیمت لوله‌ فولادی بدون درز گرانتر از لوله نوع درزدار بوده و استحکام و کیفیت آن نیز بالاتر می‌باشد.

لوله‌ فولادی را با فروبردن در وان‌های مخصوص، روی‌اندود (گالوانیزه) می‌کنند؛ این کار باعث می‌شود لوله در برابر فرسودگی و خوردگی مقاوم شود. این لوله‌ها در شاخه‌های ۶ متری و از قطر ۱/۲ اینچ تا قطر ۶ اینچ تولید می‌شوند. لوله‌ فولادی نسبت به لوله آهنی، شفاف‌تر بوده و وزن کمتری دارد. لوله‌ گالوانیزه نسبت به کاربردهایی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار است.

مقایسه انواع لوله‌های فولادی

لوله‌ فولادی، بر اساس جنس، ویژگی‌ و کاربرد آن در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرکاربردترین انواع لوله‌ فولادی عبارتند از:

 لوله گازی

در هنگام خرید لوله‌ گازی به این نکته توجه داشته باشید که لوله گازی به دو  نوع روکار و توکار تقسیم می‌شود و برای انتقال و جا‌به‌جایی گازها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها از ورق‌ گالوانیزه تولید می‌شود تا لوله در برابر انواع خوردگی‌ و رطوبت‌ احتمالی مقاوم شود. لوله‌ گازی روکار در ساخت و ساز شهری و در ساخت انشعابات درون ساختمان و یا لوله‌‌کشی درون‌شهری کاربرد دارد. در بازار آهن آلات ایران، قیمت لوله‌ گازی روکار نسبت به لوله‌ گازی توکار، کمتر می‌باشد. لوله‌ گازی توکار، نسبت به لوله گازی روکار، استحکام و مقاومت بالاتری در برابر خوردگی و فرسودگی دارد. از لوله‌ی گازی توکار برای انتقال گاز در صنایع گوناگون و نیز انتقال گاز از شهری به شهر دیگر، استفاده می‌شود.

 لوله داربستی

لوله‌ داربستی، برای انتقال سیالات استفاده نمی‌شود؛ از این لوله در ساخت اسکلت داربستی و به عنوان نگه‌دارنده‌ سازه استفاده می‌شود. داربست‌ها، برای دسترسی به نقاط مرتفع و دشوارساختمان، که براحتی قابل دستیابی برای کارگران نمی‌باشد، استفاده می‌شود. لوله‌ی داربستی با قطر خارجی ۴۸.۳ میلی‌متر و ضخامت دیواره‌ ۳.۲ میلی‌متر و طول ۶ متر تولید می‌شود. لوله‌ داربستی از نوع لوله درزدار بوده و فرایند تولید آن سریع و راحت انجام می‌گیرد.و در دو نوع سبک و سنگین در بازار آهن موجود می‌باشد که با توجه به شرایط محیط مصرفی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 لوله جداره چاه

لوله جدارچاه از ورق ST37و با ضخامت‌های ۴ تا ۶ میلی‌متر تولید می‌شود که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارد و در درون چاه قرار می‌گیرد. این لوله از ریزش و تخریب چاه جلوگیری می‌کند؛ با قرار دادن این لوله در دیواره‌ چاه، پمپاژ آب یا استخراج منابع زیرزمینی مانند نفت و گاز، براحتی صورت می‌گیرد. لوله‌ی جدار چاه، مانع از نشت مایعات خارجی مجاور به درون چاه می‌شود. از مهم‌ترین خصوصیات این لوله‌ها می‌توان به مقاومت در برابر سایش، عمر طولانی، وزن مطلوب و قیمت مناسب اشاره کرد؛ قیمت لوله جدار چاه بر اساس این که لوله هادی یا استرم است، متفاوت می‌باشد.

قیمت روز انواع لوله فولادی

 لوله مانیسمان

لوله‌های مانیسمان یا لوله‌های بدون درز، به دلیل مقاومت و استحکام بالا، در صنایع گوناگون کاربرد دارند. این لوله‌ها براساس استاندارد ASTM  شماره A106 و A53 و استاندارد نفت و گاز API5L تولید می‌شوند و از آن‌ها برای ساخت لوله‌های انتقال تحت فشار، مخازن بویلرها، کمپرسورها، مخازن سوخت CNG ، اکسل خودرو، لوله تفنگ، تانک و … استفاده می‌کنند.

 رده‌بندی لوله مانیسمان بر اساس ضخامت آن‌ها انجام می‌شود. رایج‌ترین لوله‌های مانیسمان، لوله‌ مانیسمان رده‌ ۴۰  و لوله‌ مانیسمان رده ۸۰  می‌باشد. لوله‌ مانیسمان رده ۴۰ در ساختمان سازی پرکاربردتر از لوله مانیسمان رده ۸۰  است. لوله‌ مانیسمان رده ۸۰  قطر، ضخامت و وزن بیشتری دارد و دارای استحکام و مقاومت بالایی است و برای محیط‌هایی با فشار و دمای بالا کاربرد دارد و برای مصارفی که در فضای باز انجام می‌شود نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.

 لوله مبلی

لوله‌ مبلی یا لوله‌‌ی روغنی، وزن کمی دارد، اما می‌تواند وزن‌های بالا را تحمل کند. از این لوله‌ها برای ساخت پایه‌ی مبلمان و وسایل خانگی استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این لوله‌ها می‌توان به استقامت کششی مناسب، انعطاف‌پذیری بالا، قابلیت جوش‌کاری، سطح براق و شفاف، استحکام و مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی اشاره کرد.

راهنمای خرید لوله

بازرگانی آرادآهن اسپادانا در اصفهان، انواع لوله‌های فولادی تولیدشده توسط برترین کارخانه‌های تولیدکننده لوله فولادی در ایران را با بهترین قیمت لوله فولادی در بازار آهن کشور در سبد محصولات خود در سایت آرادآهن ارائه می‌دهد. آرادآهن مرکز فروش در زمینه فروش محصولات فولادی این کارخانه‌ها می‌باشد که بدون واسطه و مستقیم نیاز مشتریان خود را به انواع محصولات فولادی تامین می‌نماید.

شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت روز لوله های فولادی، به صفحه مربوط به این محصول در سایت آرادآهن مراجعه نمایید و در صورتی که به دلیل نوسانات بازار آهن موفق به مشاهده قیمت محصول مورد نظر خود نبودید می‌توانید با کارشناسان واحد فروش آراد آهن تماس حاصل نمایید. کارشناسان با تجربه ما راهنمایی و مشاوره لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند.