آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

معرفی ورق فولادی اصفهان و اهواز

ورق اصفهان و اهواز
به این مقاله امتیاز دهید

ورق فولادی اصفهان و اهواز یکی از پرمصرف‌ترین محصولات فولادی است که به طور کلی در دو دسته ورق سرد (روغنی) و ورق گرم (سیاه) تولید می‌شود. نوسان قیمت ورق بر قیمت قطعات صنعتی زیادی تاثیر می‌گذارد. استان اصفهان با داشتن دو کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات فولادی در ایران شناخته می شود.کارخانه فولاد مبارکه حدود ۵۰ درصد نیاز کشور به ورق فولادی را تامین می‌کند. کارخانه‌های اکسین و فولاد کاویان در اهواز نیز ، انواع ورق فولادی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در این مقاله به بررسی تفاوت ورق فولاد مبارکه و ورق اکسین اهواز می‌پردازیم، در ادامه با آراد آهن همراه باشید.

بررسی تفاوت ورق فولادی اصفهان با اکسین اهواز 

وزن ورق فولادی، بر اساس ضخامت و ابعاد ورق متفاوت می‌باشد. وزن ورق تولید شده در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و وزن ورق فولاد کاویان اهواز تقریبا با هم برابر است، اما وزن ورق اکسین اهواز نسبت به آن‌ها متفاوت است. وزن هر برگ از ورق فولاد مبارکه و کاویان اهواز بین ۱۷۶.۶۳ تا ۲۸۲۶ کیلوگرم و وزن هر برگ از ورق اکسین اهواز بین ۹۴۲ تا ۶۵۹۴ کیلوگرم متغیر می‌باشد. ورق کاویان اهواز و ورق‌ فولاد مبارکه با عرض ۱.۲۵ تا ۱.۵ متر، طول ۶ متر و ضخامت ۳ تا۴۰ میلی‌متر و ورق فولادکارخانه اکسین اهواز با عرض ۲ متر، طول ۶ متر و ضخامت ۱۰ تا ۷۰ میلی‌متر تولید می‌شود.

نحوه تولید ورق فولاد مبارکه و ورق اکسین اهواز

نحوه تولید ورق فولاد مبارکه و ورق اکسین اهواز نیز باهم متفاوت است.  برای تولید ورق‌های گرم در کارخانه اکسین اهواز، از مواد اولیه اسلب فولادی استفاده می‌شود؛ ورق های گرم اکسین اهواز بر اساس استاندارد ISIRI3694 و توسط قفسه‌های چهار غلطکه و با سه روش نورد ترمودینامیکی، نورد معمولی و نورد کنترل شده، تولید می‌شوند.

در کارخانه اکسین اهواز، تختال یا اسلب‌های فولادی ( اسلب، یک محصول فولادی مستطیل شکل با عرض ۶۵۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌متر، ضخامت ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر و طول ۴ تا ۱۲ متر است که برای تولید انواع محصولات تخت فولادی مثل ورق، صفحات و .. استفاده می‌شود.) به وسیله فشار آب و به صورت رفت و برگشتی، پوست زدایی می‌شوند. مشتریان می‌توانند خواص مکانیکی ورق‌های مورد نیاز خود را در هنگام خرید ورق اکسین اهواز انتخاب کنند. ورق تولید شده در کارخانه اکسین اهواز برای مصارفی مانند ساختمان سازی، تولید لوله‌های آب و گاز، تولید مخازن تحت فشار بالا و … استفاده می‌شود.

ارزیابی استاندارهای ورق فولاد مبارکه

استاندارد ورق سیاه فولاد مبارکه

  • ورق گرم نورد شده، بر اساس استاندارد ۱۷۱۰۰ DINتولید می‌شود که  مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و برای کاربردهای عمومی و ساختمانی استفاده می‌شود.
  • برای نورد مجدد و کششی با عمق بیشتر، از استاندارد DIN1614 استفاده می‌شود.
  • برای مخزن‌های تحت فشار و شاسی خودرو، از استاندارد DIN 17155 استفاده می‌شود.
  • برای کشش عمیق و فوق عمیق، استاندارد JIS313 استفاده می‌شود.
  • برای کاربردهای عمومی، پل و سازه ، از استانداردJIS 1301  استفاده می‌شود.
  • برای کاربرد لوله و تیوپ، از  استانداردJIS3132   استفاده می‌شود.
  • برای کاربرد عمومی، ساختمانی، کشش و نورد مجدد، از استاندارد SAE استفاده می‌شود.
  • برای تولید لوله های نفت و گاز، از استاندارد API استفاده می‌شود.
  • ورق‌ سیاه فولاد مبارکه با استانداردکیفیت IRACOR و IRAFORM  تولید می‌شوند.

استاندارد ورق روغنی فولاد مبارکه

ورق روغنی برای کاربردهای عمومی، لعاب کاری، کشش معمولی، عمیق و فوق عمیق ساختمانی از استاندارد ۱۶۲۳ DIN استفاده می‌شود.برای کاربردهای عمومی، کشش معمولی، عمیق و فوق عمیق از استاندارد های JIS G314، EU130/77، UNI5866، ASTM BS1499  و EN10130 استفاده می‌شود.

کیفیت ورق فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه با دارا بودن امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه تولید انواع محصولات فولادی به ویژه ورق‌های فولادی شهرت زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر انواع ورق‌های فولادی با ابعاد و گریدهای مختلف فولادی از جمله انواع ورق گالوانیزه. ورق قلع اندود و ورق رنگی در کارخانه فولاد مبارکه تولید و به بازار عرضه می‌شود. ورق روغنی فولاد مبارکه با ضخامت ۰.۳۵ تا ۳ میلی‌متر، ورق گرم با ضخامت ۱۶ تا۱.۸ میلی‌متر، ورق قلع اندود با ضخامت ۰.۱۸ تا ۰.۴ میلی‌متر تولید می‌شود. عرض ورق گرم ۱۸۵۰تا۶۰۰ میلی‌متر، عرض ورق سرد ۶۰۰ تا ۱۶۲۰ میلی‌متر و عرض ورق قلع اندود ۱۰۰۰ تا۶۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

مجموعه بازرگانی آراد آهن به عنوان مرجع فروش ورق فولاد مبارکه، نیاز بازار آهن کشور را به انواع ورق فولادی تولید شده در کارخانه فولاد مبارکه در ابعاد گوناگون و به صورت رول یا شیت تامین می‌نماید، شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین و به روزترین قیمت این محصول و یا خرید ورق فولاد مبارکه به صفحه مربوط به انواع این محصول در سایت آرادآهن مراجعه نمایید.

ارزیابی استاندارهای ورق اکسین اهواز

ورق‌های فولادی تولید شده در کارخانه اکسین اهواز، مقاومت و استحکام بالایی دارند. در تولید ورق سیاه اهوازی، استاندارد ISIRI3694 مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تولید انواع ورق‌های تولید شده در کارخانه اکسین اهواز، از استانداردهای مختلفی استفاده می‌شود که در زیر به شرح آن می‌پردازیم.

  • برای تولید ورق ساختمانی فولادی نرمالیزه شده  از استاندارد  EN 100025-3استفاده می‌شود.
  • برای تولید ورق فولادی ساختمانی با نورد ترمومکانیکال  از استاندارد  EN10025 استفاده می‌شود.
  • ورق‌های ساختمانی معمولی بر اساس استانداردهای DIN17100،EN10025، ASTM A283  و  GL 2009  تولید می‌شوند.
  • برای تولید ورق‌های با استحکام بالا مانند کوئنچ و تمپر شده از استاندارد EN10025 ، GL2011، ASTM A517، EN 10063  استفاده می‌شود.
  • برای تولید ورق فولادی جهت مخازن تحت فشار از استاندارد EN10035 و ASTM A816 استفاده می‌شود.
  • برای تولید ورق‌های فولادی برای کاربرد در خطوط انتقال گاز از استاندارد کیفیت API 5L استفاده می‌شود.
  • برای تولید ورق‌های فولادی  با کاربردکشتی سازی از استانداردGL 2011 استفاده می‌شود.

شما می‌توانید جهت استعلام قیمت ورق سیاه از جمله ورق سیاه اهوازی و … علاوه بر سایت آرادآهن، از طریق کارشناسان واحد فروش مجموعه، آخرین قیمت روز ورق در بازار آهن را پیگیری نمایید.

کیفیت ورق اکسین اهواز

مجتمع فولاد اکسین اهواز ورق‌های عریض فولادی و عملیات حرارتی را برای استفاده در صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دریایی، ماشین سازی و … تولید می‌کند. این کارخانه با بهره‌گیری از امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا و با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون تن در سال فعالیت می‌کند. ورق‌های تولید شده در کارخانه اکسین اهواز دارای استاندارد کیفیت زیر می باشند:

  • استاندارد مدیریت کیفیت ۹۰۰۱:۲۰۰۸ ISO
  • استاندارد مدیریت زیست محیطی ۲۰۰۴:۱۴۰۰۱ ISO
  • استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ OHSAS
  • استاندارد مدیریت کیفیت، رضایتمندی مشتری و اصول رفتاری سازمان ۱۰۰۰۱:۲۰۰۷ ISO
  • استاندارد مدیریت کیفیت، رضایتمندی مشتری و رسیدگی به شکایات ۱۰۰۰۲:۲۰۱۴ ISO
  • گواهینامه انطباق محصول با الزامات ایمنی و سلامتی اتحادیه اروپا CE
  • گواهینامه تایید فرآیند ساخت از موسسه رده‌بندی ایرانیان  ICS

بازرگانی آراد آهن در اصفهان به عنوان مرجع فروش ورق اکسین اهواز، انواع ورق‌های فولادی تولید شده در کارخانه اکسین اهواز را در ابعاد گوناگون و به صورت رول یا شیت به مشتریان ارائه می‌دهد، برای اطلاع از آخرین و مناسب‌ترین قیمت روز ورق‌های فولادی در بازار آهن و یا خرید ورق اکسین اهواز در سایت آرادآهن، به صفحه مربوط به انواع این محصول مراجعه نمایید.