آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

همه چیز راجع به حمل و نقل آهن آلات

قیمت حمل و نقل اهن آلات
۴.۷/۵ - (۸ امتیاز)

قیمت حمل و نقل آهن آلات یکی از فاکتورهایی است که اگرچه جزء مراحل بعد از خرید محسوب می‌شود، اما باید قبل از ثبت سفارش آن را در نظر گرفت. بعضی از افراد مبتدی هنگام خرید تنها قیمت آهن آلات را محاسبه می‌کنند. و بعد در پرداخت هزینه‌‌های مربوط به جابجایی دچار مشکل می‌شوند یا نکات و پارامترهای مهم و مطرح در مورد حمل و نقل مقاطع آهنی را در نظر نگرفته و از این رو برای مثال نرخ حمل و نقل تیرآهن تا محل پروژه آن‌ها بیش از قیمت اصلی خود این مقاطع فولادی خواهد شد.

اما در حمل و نقل آهن آلات باید به چه نکاتی توجه داشت؟ اگر شما نیز قصد خرید آهن آلات دارید و یا اینکه خرید خود را ثبت کرده اما برای تحویل آن به دنبال انتخاب بهترین و ارزان‌ترین روش‌ها هستید، می‌توانید با مطالعه‌ی این دانشنامه اطلاعات ارزشمندی را کسب کنید.

در حمل و نقل آهن آلات چه پارامترهایی تاثیر گذاری وجود دارد؟

مهم‌ترین پارامتری که در تعیین قیمت حمل و نقل آهن آلات اثرگذاری به سزایی دارد، فاصله‌ی بین محل بارگیری تا محل تخلیه است. بدیهی است که هرچه مسافتی که باید ماشین طی کند تا به محل پروژه‌ی شما برسد، بیشتر باشد از شما کرایه بالاتری دریافت می‌شود. البته این کرایه براساس تعرفه‌های اعلام شده از سازمان حمل و نقل کشوری اعلام و تعیین شده است.

برای کاهش هزینه‌ کرایه باید از نزدیک‌ترین کارخانه و یا تولیدکننده به محل پروژه خود برای تأمین آهن آلات مورد نیاز اقدام نمایید. اگر اطلاعات دقیقی از کارخانجات داخلی ندارید، جای نگرانی نیست. بازرگانی آرادآهن در مقالات متعددی، اطلاعات کامل و دقیقی از تمامی کارخانجات معتبر داخلی منتشر نموده است. که شما می‌توانید با مطالعه‌ی آنها شناخت کاملی از محصولات و مکان دقیق هر کدام از این تولیدکنندگان به دست آورید.

اگر فرصت و یا حوصله کافی برای خواندن این مقالات ندارید، می‌توانید با شماره‌ی درج شده در سایت تماس بگیرید. تا مشاوران فروش آرادآهن نزدیک‌ترین کارخانجات را به محل پروژه شما پیشنهاد دهند. شما می‌توانید قیمت آهن آلات را نیز از طریق تماس با همین شماره استعلام نمایید.

در نظر داشته باشید که اگر میزان آهن آلات موردنیاز شما حداقل ۲۲ تن باشد، بارگیری و تحویل سفارش به صورت مستقیم از درب کارخانه صورت می‌گیرد. در غیر این صورت به دلیل اینکه کارخانجات سفارشات کمتر را نمی‌پذیرند، باید برای ثبت سفارش از طریق نمایندگی‌ها و مراجع فروش قانونی اقدام کرد. از آنجایی که هر کدام از این مراکز ممکن است در تعداد و ظرفیت انبار محدودیت‌هایی داشته باشند، توصیه می‌کنیم از طریق آنلاین اقدام به خرید کنید. تا قیمت حمل و نقل آهن آلات برای شما در نهایت به کمترین میزان ممکن نزدیک شود.

به طورکلی بهتر است که قبل از ثبت سفارش برای اطلاع از نزدیک‌ترین انبارهای فروش و ارسال کالا از مشاوره‌ی متخصصان آرادآهن کمک بگیرید. شایان ذکر است ارائه‌ی مشاوره و اعلام آخرین قیمت آهن آلات از خدمات بازرگانی آرادآهن به شمار می‌رود و به صورت کاملاً رایگان صورت می‌گیرد.

قیمت حمل و نقل آهن آلات

هزینه حمل ونقل آهن آلات

قیمت حمل و نقل آهن آلات از مواردی است که هنگام سفارش در فاکتور نهایی شما لحاظ می‌شود و پرداخت آن بر عهده خریدار است.

با این حال بازرگانی آرادآهن تمام تلاش خود را می‌کند که با همکاری نزدیک و مستمری که با شرکت‌های حمل و نقل دارد، این هزینه‌ها را تا جای ممکن کاهش دهد.

شما می‌توانید قبل از نهایی نمودن سفارش خود از طریق تماس با مشاوران فروش، علاوه بر استعلام قیمت آهن آلات، از حدود تعرفه‌های حمل و نقل نیز مطلع شوید.

در نظر داشته باشید که باید قبل از استعلام قیمت از وزن کل سفارش خود نیز اطمینان داشته باشید. چرا که اگر وزن بار از حد مشخصی تجاوز کند، ممکن است بارگیری آن توسط وسایل باربری معمول امکان پذیر نباشد و نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل بزرگتر و یا بیشتری باشد.

برای مثال نرخ حمل و نقل تیرآهن بعد از محاسبه‌ی وزن کل بار، نوع و تعداد ماشین مورد نیاز برای حمل آن مشخص می شود. و پس از آن قیمت دقیقی که باید بابت جابه جایی این بار هزینه کنید، به شما اطلاع داده می‌شود.

در نظر داشته باشید که تأکید ما تنها بر وزن بار است و نه نوع آن. در واقع نرخ حمل و نقل تیرآهن هاش سنگین با نرخ حمل و نقل میلگرد در صورتی که وزن یکسانی داشته باشند، برابر خواهد بود.

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشت باسکول بار است که در مبدأ با نظارت فروشنده و در مقصد با نظارت خریدار و در هر دو مکان توسط راننده صورت می‌گیرد.

چگونه هزینه حمل و نقل آهن آلات را محاسبه کنیم

همان طور که اشاره کردیم قیمت حمل و نقل آهن آلات به مسافت، وزن بار، نوع ماشین و … بستگی دارد و از طرفی با توجه به تورمی که در طی سال‌های اخیر تمامی صنایع و حوزه‌ها را در برگرفته؛ به طور مرتب در حال افزایش است. در نتیجه استعلام دقیق آن مانند قیمت آهن آلات باید در لحظه انجام شود. از این رو توصیه می‌کنیم که برای دریافت اطلاعات تخصصی و درست با مشاوران فروش آرادآهن تماس بگیرید. اما اگر قصد دارید که از نرخ حمل و نقل آهن آلات توسط یک تریلر که ظرفیت بارگیری ۲۲ تن از مقاطع آهنی را دارد، مطلع شوید. کافی‌ست به صفحه اصلی سایت آرادآهن مراجعه نمایید.

در پایین‌ترین قسمت سایت گزینه‌ی “حمل و نقل” وجود دارد که با کلیک بر روی آن به صفحه‌ی وارد می‌شوید. در این صفحه جدولی را مشاهده می‌کنید که در آن تعرفه حمل و نقل در آرادآهن به صورت دقیق درج شده است و شما از طریق آن می‌توانید برای مثال   نرخ حمل و نقل تیرآهن را از شهری به شهر دیگر مشاهده نمایید. شایان ذکر است که شما می‌توانید با مراجعه به سایر جداول این سایت از آخرین قیمت آهن آلات نیز اطلاع پیدا کنید.

قیمت حمل و نقل انواع ورق

 ظرفیت ماشین بارگیری برای حمل و نقل آهن آلات

برای حمل و نقل مقاطع فولادی از وسایل باربری مختلفی چون: تریلر کفی، تریلر ترانزیت، تریلر لبه دار، تریلر کمپرسی و انواع کامیون، خاور و نیسان استفاده می‌شود که هر کدام ظرفیت متفاوتی دارند. در نظر داشته باشید که برای مسافت‌های بسیار طولانی‌تر از حمل و نقل‌های ریلی، دریایی، کانتینری و … نیز می‌توان استفاده کرد که در این میان حمل و نقل جاده‌ی کمترین هزینه و زمان را نیاز دارد. اما اگر برای مثال بار شما بیش از ۱۲ متر طول داشته باشد، امکان جابه‌جایی آن با هیچ تریلر و کامیونی وجود ندارد. باید برای حمل و نقل آن به سراغ حمل و نقل ریلی و یا دریایی رفت.

برای انتخاب مناسب‌ترین ماشین علاوه بر قیمت حمل و نقل آهن آلات باید به دیگر شرایط وسیله نیز توجه کافی داشت. که بار در طول مسیر از باد، باران و دیگر شرایط محیطی محفوظ بماند. به خصوص در مسافت‌های طولانی و یا در سفرهایی که به مناطق جغرافیایی مرطوب انجام می‌شود. باید حساسیت مقاطع فولادی به رطوبت در نظر گرفته شده و بار از این آسیب‌ها مصون بماند.

در ایران استفاده از وسایل باربری چون تریلی، خاور و نیسان برای حمل و نقل مقاطع آهنی متداول‌تر است. بر این اساس برای جابه‌جایی بارهایی که وزن و طول بسیار بالایی دارند. و یا باید مسافت‌های طولانی را طی کنند، از انواع تریلر‌ها استفاده می‌شود.   ظرفیت بار انواع تریلر بین ۲۲ تا حداکثر ۲۴ تن است و این وسیله می‌تواند بندیل‌های ۱۲ متری تیرآهن و یا میلگرد را نیز جابه‌جا کند. در واقع هر تریلی قادر به حمل ۱۱ تا ۱۲ بندیل از تیرآهن و یا میلگرد است.

برای ارسال بار با طول حداقل ۵ متر و وزن ۴ تا حداکثر ۵ تن در مسیرهای نسبتاً طولانی استفاده از خاور و کامیون می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

برای حمل و نقل آهن‌آلات با ظرفیت ۲ تا حداکثر ۳ تن و طول ۲.۵ متر در مسیرهای کوتاه‌تر استفاده از نیسان مقرون به صرفه‌تر است. و در این صورت برای مثال نرخ حمل و نقل تیرآهن نسبت به سایر وسایل باربری به صورت محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

چه عواملی باعث افزایش قیمت حمل و نقل می شود

با اینکه قیمت‌ حمل و نقل آهن آلات مطابق با تعرفه‌های از پیش مشخص شده توسط سازمان حمل و نقل کشور صورت می‌گیرد.اما در صورتی که در هنگام خرید به مراکز و عوامل فروش نامعتبر مراجعه کنید، احتمال اینکه هزینه‌هایی زیادی را متحمل شوید، افزایش خواهد یافت. چرا که مرکز فروشی که به آن مراجعه می‌کنید می‌تواند با تجربیاتی که دارد و نیز در نظر گرفتن محل تخلیه، نوع و وزن بار شما، مناسب‌ترین انبار، کارخانه، وسیله‌ی باربری و … را انتخاب کرده و پس از سنجیدن همه جوانب و احتمالات به شما کمک کند تا کمترین هزینه‌ها را متقبل شوید. علاوه بر این، موارد زیر نیز می‌تواند در افزایش نرخ حمل و نقل تیرآهن و سایر مقاطع آهنی اثرگذار باشد:

  • حجم بار
  • شرایط منطقه‌‌ای و جوی محل تخلیه
  • افزایش قیمت انرژی و سوخت