آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

میلگرد بستر| مشخصات، کاربردها، مزایا ومعایب،راهنمای کامل

میلگرد بستر
۴.۹/۵ - (۱۸ امتیاز)

در پروژه‌های عمرانی همیشه تلاش بر این است که سازه‌هایی با بیشترین استحکام بنا شود. سازه‌هایی که در مواقع اضطراری چون زلزله که از هر طرف نیروهای کششی و فشاری بالایی وارد می‌شوند، کمترین آسیب را ببینند. از طرف دیگر، متاسفانه معمولا هر راهکاری که به افزایش مقاومت سازه کمک کند، هزینه‌های زیادی روی دست سازندگان می‌گذارد.

در این میان، یکی از موفق‌ترین روش‌هایی که توانسته به استحکام سازه کمک به سزایی کند، استفاده از میلگرد بستر است. میلگرد بستر با مشخصات منحصربه‌فرد، هزینه‌های اجرایی پایین و کارایی بالا سال‌هاست که در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایران هم از سال ۱۳۹۲ آیین‌نامه به‌کارگیری این محصول تدوین شد. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید که میلگرد بستر چیست؟ چه مشخصات، کاربردها، مزایا و معایبی دارد؟ چگونه در سازه اجرا می‌شود؟ و غیره … با ما همراه باشید. در ادامه هر آنچه باید در مورد این مقطع فولادی بدانید، با هم مرور خواهیم کرد.

میلگرد بستر چیست؟

میلگرد بستر (bed joint reforcement) محصولی است که مانند دیگر انواع میلگرد برای مقاوم‌سازی سازه در برابر نیروهای کششی و فشاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود، این محصول، از نظر ظاهری تفاوت فاحشی با هم‌نوعان خود دارد. در واقع، این محصول یک مقطع فولادی نیست، بلکه از اتصال چندین نوع میلگرد به دست می‌آید. برای تولید این محصول از دو آرماتور اصلی استفاده می‌شود که به صورت موازی روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند. در فاصله میان این دو آرماتور چند مفتول به شکل‌های مختلف خرپایی یا نردبانی جوش داده می‌شوند.

طول این محصول فولادی، فاصله بین دو آرماتور اصلی آن، نحوه جوش مفتول‌های عرضی و غیره همگی باید مطابق با استانداردهای تدوین شده باشد. در غیر این صورت، میلگرد بستر کارایی لازم را نخواهد داشت. در ادامه با مشخصات استانداردی که برای این مقطع فولادی تعیین شده است، بیشتر آشنا خواهیم شد.

قبل از آن یادآوری می‌کنیم که شما می‌توانید قیمت میلگرد  تمامی کارخانه‌جات معتبر را یک جا در سایت آرادآهن مشاهده کنید.

انواع میلگرد بستر

انواع میلگرد بستر را می‌توان باتوجه به دو مورد جنس و شکل ظاهری، به دو دسته کلی تقسیم کرد که از مهم‌ترین انواع این مقاطع فولادی با توجه به جنس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• میلگرد بستر فولاد گالوانیزه

 این نوع از میلگردهای بستر که با پوششی از فلز روی محافظت شده‌اند، باعث بالا رفتن مقاومت محصول  در برابر آب و رطوبت خواهد شد. این مدل از میلگردهای بستر که مصرف‌کنندگان به آن دسترسی راحت‌تری دارند، بسیار انعطاف‌پذیر بوده و کار کردن با آن راحت است. این نوع میلگرد که بیشتر برای دیوارهای خارجی استفاده می‌شود، قیمت پایین‌تری نسبت به میلگردهای استنلس استیل دارند.

• میلگرد بستر فولادی استنلس استیل

اما میلگردهای بستر استنلس استیل برای محافظت محصول از نوعی آلیاژ به نام کروم استفاده می‌کنند تا مقاومت میلگرد در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی را بالا ببرد. این میلگرد بستر نسبت به نوع گالوانیزه آن از مقاومت بالاتری برخوردار است و به همین دلیل در اتصال بین سنگ و ستون‌های بنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته بد نیست بدانید که از میلگرد بستر استنلس استیل برای دیوارهای داخلی نیز استفاده شده و این میلگرد مقاومت بالای خود را مدیون از آلیاژ کروم به میزان ۱۰% است.

حال که با انواع میلگرد بستر از نظر نوع آشنا شدید باید بگوییم پرکاربردترین میلگردهای بستر در پروژه‌های ساختمانی از نظر شکل ظاهری به میلگردهای زیر مشهور هستند:

• میلگرد بستر خرپایی

میلگردهای بستر خرپایی که به شکل زیگزاگ هستند، مقاومت بالاتری نسبت به میلگردهای بستر نردبانی دارند که برای تولید آن‌ از میلگردهای آج‌دار یا ساده بهره می‌برند. برای قرارگیری این نوع از میلگردها کافی‌است میلگرد آج‌دار را به صورت موازی و در یک امتداد قرار داده و میلگرد ساده را به صورت زیگزاگ یا همان هفت-هشتی در میانه این دو جوشکاری شود.

• میلگرد بستر نردبانی 

این نوع از میلگردهای بستر همانطور که از نامشان هم مشخص است به شکل عمود بر مفتول‌های طولی هستند که جنس آن‌ها از نوع فولاد گالوانیزه آجدار است که این دو مشخصه، نقش مهمی را برای میلگردهای بستر نردبانی ایفا می‌کنند. در حقیقت این دو عامل باعث استحکام و همچنین جلوگیری از زنگ‌زدگی میلگرد می‌شوند.

 

 بهترین قیمت میلگرد را در یک نگاه ببینید! صفحه‌ای ویژه با تمامی قیمت‌های میلگرد از تمامی کارخانجات، همراه با نمودار قیمت و تغییرات روزانه، برای شما فراهم شده است. با آراد آهن به راحتی میلگرد مورد نیاز خود را با بهترین قیمت  انتخاب کنید و هزینه‌های خود را به حداقل برسانید!

 

ضوابط اجرای میلگرد بستر

قبل از پرداختن به ضوابط اجرایی، بدانید که استفاده از این  قوانین باعث شده تا عملکرد میلگردهای بستر در برابر نیروهای کششی خارجی که به ساختمان وارد می‎شود، خود باشد تا میزان آسیب و خسارت سازه‌ها را به‌ حداقل برساند. پس می‌توان مهم‌ترین ضوابط اجرایی این مقاطع فولادی را به شرح زیر دانست:
  • قطر آرماتورهای اصلی به‌کاررفته در این محصول باید حداقل ۴ و حداکثر ۸ میلی‌متر باشد. از طرف دیگر، آرماتور اصلی نباید قطری بیش‌تر از نصف ضخامت ملات بستر داشته باشد.
  • دومین مشخصه حائز اهمیت، طول آرماتورهای اصلی میلگرد بستر است که معمولا برابر با ۳ متر در نظر گرفته می‌شود.
  • بسیار مهم است که آرماتورهای اصلی آج‌دار باشند. وجود این آج‌ها کمک می‌کند تا سطح درگیری و چسبندگی بالاتری با بتن پیدا کنند. در نظر داشته باشید که مفتول‌های عرضی و میانی می‌توانند از نوع میلگرد ساده هم انتخاب شوند.
  • آرماتورهای به کار رفته در این محصول فولادی باید دارای حداقل تنش تسلیم ۴۵۰ مگاپاسکال و حداقل تنش نهایی ۵۵۰ مگاپاسکال باشند.
  • فاصله بین دو آرماتور اصلی هم باید مطابق با استانداردها ۵.۵، ۱۱ یا ۱۵ سانتی‌متر باشد.
  • مفتول‌هایی که به صورت عرضی در فاصله بین دو آرماتور اصلی جوش داده می‌شوند، باید با یکدیگر ۱۶ اینچ فاصله داشته باشند. این مفتول‌ها می‌توانند به صورت موازی قرار بگیرند که در این صورت شکل کلی میلگرد بستر شبیه به یک نردبان می‌شود. هم‌چنین، این مفتول‌ها می‌توانند به شکل متقاطع به آرماتورهای اصلی جوش بخورند و شکلی خرپایی یا زیکزاگ پیدا کنند. بد نیست بدانید که میلگردهای بستر خرپایی مقاومت بالاتری در مقایسه با نردبانی دارند و به همین دلیل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • میلگرد بستر باید از جنس فولاد ضدزنگ یا استینلس استیل باشد. در غیر این صورت پس از مدتی در ملات بستر دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی خواهد شد. در این حالت نه‌ تنها به افزایش مقاومت سازه کمکی نمی‌کند؛ بلکه اثری منفی روی استحکام آن می‌گذارد. از طرف دیگر با توجه به بالابودن قیمت میلگرد استینلس استیل استفاده از آن مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل معمولا از فولاد گالوانیزه برای تولید این میلگردها استفاده می‌شود که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. البته در برخی پروژه‌های حساس از میلگرد با پوشش اپوکسی هم استفاده می‌شود.
  • روشی که برای جوش‌دادن آرماتورهای این محصول مورداستفاده قرار می‌گیرد، روی میزان استحکام آن تاثیر زیادی می‌گذارد. بنابراین، الزام است که برای تولید این محصول تنها از روش جوشکاری مقاومتی استفاده شود.

قیمت میلگرد راد همدان به دلیل کیفیت بالا همواره زیر ذره‌بین اهالی صنعت و فعالان بازار آهن‌آلات کشور قرار دارد. شما می‌توانید قیمت روز میلگرد راد همدان را در این صفحه از سایت آرادآهن مشاهده کنید. بازرگانی آرادآهن شرایطی را برای انتشار آخرین قیمت میلگرد تمامی کارخانه های معتبر کشور را در تلگرام، اینستاگرام و سایت فراهم آورده است که به صورت روزانه به روزرسانی می‌شوند. به این ترتیب کاربران محترم می‌توانند با خیالی آسوده و در هر ساعت از شبانه‌روز از آخرین قیمت میلگرد راد همدان اطلاع پیدا کنند.

قیمت میلگرد بستر

پس به اهمیت استفاده از این نوع میلگردها در ساختمان‌سازی پی بردیم و میتوان گفت که برآورد قیمت شاخه میلگرد بستر در بودجه پروژه تاثیر مهمی دارد. از طرفی، چون قیمت آرماتورها به‌صورت کیلویی اعلام می‌گردد، استعلام نرخ روز این محصولات قبل از زمان خرید به یکی از الزامات تبدیل شده است. پس با این تفاسیر باید به شما بگوییم که قیمت روزانه میلگردهای بستر به عواملی مانند نرخ تورم، قیمت دلار، هزینه مواد اولیه، میزان صادرات آرماتورها، قیمت سوخت و انرژی، میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد. البته عوامل مهمی چون کیفیت، مقدار مورد نیاز میلگرد، نوع، وزن، طول میلگرد به همراه ضخامت مفتول مورد استفاده در تولید و همچنین تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از میلگردهای بستر، نباید غافل شوید.

بنابراین در زمان استعلام قیمت میلگرد بستر باید موارد زیر را مشخص کنید:

-میلگرد از نوع خرپایی باشد یا نردبانی؟

-چه عرض و تعدادی مورد نیاز است؟

-تعداد اتصالات مورد نیاز برای این نوع میلگردها چیست؟

بهترین مواد اولیه برای میلگرد بستر

در اینجا می‌خواهیم درباره جنس این نوع از میلگردها صحبت کنیم. در حقیقت برای اینکه میلگردهای بستر از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و شرایط آب‌وهوایی داشته باشند، باید از فولادهای ضدزنگ برای تولید آن‌ها استفاده کرد که معمولا از میلگرد بستر با پوشش گالوانیزه یا استیل استنلس بهره می‌برند، چراکه گالوانیزه کردن میلگرد بستر آن را در برابر رطوبت، سایش و زنگ‌زدگی حفظ می‌کند. 

علاوه‌برآن برای ساخت میلگرد بستر، معمولا از آرماتورهای آجدار استفاده می‌کنند زیرا آج بین این مقاطع فولادی باعث اتصال بهتر و بیشتر بین میله و ملات ساختمانی می‌شود.

میلگرد بستر-آراد آهن

وزن میلگرد تغییر شکل‌یافته بستر

وزن میلگرد از مهم‌ترین مشخصه‌های این محصول است که به صورت مستقیم روی قیمت میلگرد بستر اثر می‌گذارد. این مشخصه بسته به طول و قطر آرماتورهای اصلی متفاوت است و با استفاده از فرمول به دست می‌آید. برای محاسبه وزن این مقاطع فولادی می‌توان از هر دو فرمول زیر استفاده کرد. با این وجود، به دلیل جدیدتربودن فرمول دوم، استفاده از آن ارجحیت بیشتری دارد.

۱۰۰۰ / ۷.۸ * (mm) طول * ۳.۱۴ * (mm) شعاع  * (mm) شعاع = وزن میلگرد تغییر شکل یافته بستر

۱۶۲/ سایز * سایز = وزن میلگرد

همان طور که می‌دانید از جدول اشتال میلگرد هم می‌توان برای محاسبه وزن مقاطع فولادی کمک گرفت.

وزن میلگرد را می‌توان بدون اغراق مهم‌ترین مشخصۀ این مقطع فولادی دانست. چرا که براساس وزن می‌توان کیفیت، قیمت و کاربرد میلگرد را محاسبه کرد.

جدول وزن میلگرد بستر

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین نکات پیش از خرید میلگرد بستر، وزن و مقدار محصول مورد نیاز است که ما علاوه‌بر بیان نحوه مشخص کردن وزن محصول با استفاده از روش‌های مختلف، می‌خواهیم جدول وزنی میلگرد بستر برای دو نوع نردبانی و خرپایی را خدمت شما ارائه دهیم که به شرح زیر است:

 

طول میلگرد بستر(cm)سایز میلگرد بستر(cm)وزن میلگرد بستر نردبانی(gr)وزن میلگرد بستر خرپایی(gr)
۳۵.۵۶۷۰۹۰۰
۳۱۱۷۳۰۹۳۰
۳۱۵۷۷۰۹۵۰

کاربرد میلگرد بستر

تجربه نشان داده است که میلگردهای معمولی اگرچه مقاومت سازه‌های بتنی را چندین برابر می‌کنند؛ اما در هنگام زلزله به طور کامل از ساختمان محافظت نخواهند کرد. متاسفانه در ایران هم وقوع زلزله کرمانشاه و خساراتی فراوانی که به همراه داشت، این موضوع را بیشتر از قبل اثبات کرد. از طرف دیگر، تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از میلگرد بستر می‌تواند دیوارها را تاحد زیادی حتی در برابر نیروهای شدید زمین‌لرزه مقاوم کند. به این موضوع در مقاله‌‌ای تحت عنوان «مطالعه تجربی رفتار لرزه ای دیوارهای بنایی مقاوم سازی شده با اتصالات بتنی عمودی و میلگرد بستر» هم اشاره شده است.

در این مقاله چندین روش آزمایشی توصیف شده که برای بررسی تکنیک‌های مقاوم‌سازی لرزه‌ای دیوارهای غیربنایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در ابتدا این آزمایشات روی یک دیوار تقویت نشده در شرایط مختلف: تحت بار عمودی ثابت و تحت بارگذاری جانبی انجام شده است. سپس به دیوار آسیب‌دیده دو بند بتنی عمودی و یک میلگرد بستر اضافه شده تا استحکام بیشتری پیدا کند. پس از آن دوباره دیوار تحت آزمایش قرار گرفته است. نتیجه آزمایش ثابت کرده که استفاده از اتصالات بتنی عمودی به همراه میلگرد بستر نه تنها دوباره میزان مقاومت لرزه‌ای دیوار غیرمسلح آسیب‌دیده را احیا کرده؛ بلکه باعث بهبود قابل توجه رفتار لرزه‌ای آن هم شده است.

بنابراین، می‌توان از این مقطع فولادی به عنوان یک سازه عالی برای افزایش استحکام ساختمان‌ها در مناطق زلزله‌خیز استفاده کرد. بخش‌هایی از سازه که با این مقطع فولادی مقاومت دوچندانی پیدا می‌کنند، عبارتند از:

  • انواع دیوارهای ساختمانی مانند: باربر، غیرباربر، سفالی، آجری، دوطرفه، متقاطع و غیره
  • انواع بلوک‌های ساختمانی چون: بتنی توخالی، سیمانی، ACC، لیکا، هبلکس و غیره
  • در نماهای آجری یا سنگی ساختمان و به منظور اتصال نما به دیوارهای اطراف
  • و…
خرید میلگرد بستر

نحوه اجرای bed joint reforcement

استفاده از میلگرد بستر در سازه به دو روش کلی انجام می‌شود:

استفاده از میلگرد بستر صورت افقی

در این روش میلگرد بستر به صورت افقی و در مراحل آجرچینی روی بلوک‌ها یا آجرها قرار داده می‌شود. نوع میلگردی که به صورت افقی مورداستفاده قرار می‌گیرد، تفاوتی ندارد. یعنی می‌توان از هر دو نوع نردبانی یا خرپایی استفاده کرد. قطر آرماتورهای به کار رفته در این میلگردها باید ۴ یا ۶ میلی‌متر باشد. عرض این میلگرد هم باید متناسب با عرض دیوار و چند میلی‌متری کم‌تر در نظر گرفته شود. چرا که باید این محصول کاملا با ملات پوشش داده شود. برای اتصال میلگرد بستر به دیوار می‌توان از گیره و قلاب مخصوص استفاده کرد. هم‌چنین، اگر در دو طرف دیوار، مقطعی فولادی مثل تیرآهن یا غیره وجود داشت، می‌توان با جوشکاری این محصول را به دیوار متصل کرد.

استفاده از bed joint reforcement به صورت عمودی

در این روش میلگرد بستر به صورت عمودی در میان بلوک‌ها یا آجرها قرار داده می‌شود. به دلیل طول زیادی که این مقطع دارد تا سقف امتداد پیدا می‌کند. البته در نظر داشته باشید که در این روش قرار نیست که دیوار مستقیما به سقف متصل شود. بلکه این اتصال با کمک یک ناودان ایجاد خواهد شد. به این ترتیب که ابتدا ناودان به سقف متصل شده و سپس دیوار داخل آن قرار می‌گیرد. در نهایت هم فضاهای خالی باقی‌مانده بین تیرچه بلوک و آرماتور  با سیمان یا بتن پوشش داده می‌شوند.

اشتال میلگرد یکی از مهم‌ترین جدول‌ها برای معماران و پیمانکاران است که باید برای استفاده از آن، نسبت به این جدول آگاهی کامل داشته باشد

مزایای استفاده از میلگرد‌های بستر

به طور کلی کارایی بالا و هزینه‌های اجرایی پایین را می‌توان مهم‌ترین مزایای استفاده از این مقطع فولادی دانست. اگر به طور جزیی‌تر بررسی کنیم؛ اما به مزایای بسیار بیشتری می‌توانیم اشاره کنیم که عبارتند از:

  • افزایش انعطاف و یکپارچگی دیوارها در برابر نیروهای قدرتمند فشاری و کششی زمین‌لرزه
  • امکان متصل‌کردن دیوارهای متقاطع به یکدیگر
  • امکان اجرا بدون نیاز به دوغاب
  • زیادکردن مقاومت برشی صفحه داخلی دیوارها
  • امکان مقاوم‌سازی عمودی دیوارهای سازه
  • جلوگیری از کاهش استحکام سازه پس از خوردگی میلگردهای اصلی
  • امکان جداسازی دیوار از ستون‌ها و در نتیجه کاهش بارهای وارد بر دیوار
  • جلوگیری از گسترش ترک‌های بتنی ناشی از تغییرات دمایی
  • و غیره…

معایب استفاده از میلگرد بستر

همان طور که اشاره کردیم این محصول فولادی مزایای مهم و فراوانی دارد؛ اما در کنار این مزایا، معایب میلگرد بستر چیست؟ استفاده از این مقطع فولادی هیچ مشکلی برای سازه ایجاد نمی‌کند، مگر این که به صورت غیراصولی ساخته یا اجرا شود. بنابراین، معایب این محصول فولادی را می‌توان موارد زیر دانست:

  • اگر تمامی مشخصات آرماتورها و مفتول‌های به کاررفته در تولید bed joint reforcement چون: قطر، نوع، جنس و غیره آن‌ها مطابق با استانداردها نباشد، کارایی لازم را نخواهد داشت.
  • اگر ضوابط تدوین‌شده برای استفاده از این مقطع فولادی به طور کامل رعایت نشود، سازه قطعا با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شود.
  • اگر محاسبات مهندسی لازم برای اجرای آن به طور دقیق انجام نشود، نه تنها مقاومتی در برابر نیروهای جانبی نشان نمی‌دهد؛ بلکه خسارات دوچندانی هم وارد می‌کند.

در نظر داشته باشید که خرید میلگرد بستر از مراکز معتبر می‌تواند تاحد زیادی این معایب را تحت پوشش قرار دهد.

خرید میلگرد بستر

متاسفانه در بیشتر موارد قیمت میلگرد بستر تنها معیاری است که برای خرید آن در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که کیفیت آن اهمیت بسیار بیشتری دارد. نقش این سازه در ساختمان بسیار مهم است و اگر تحت شرایط استانداردی تولید نشده باشد، می‌تواند خسارات مالی و جانی فراوانی را به همراه داشته باشد. بنابراین، توصیه می‌کنیم در هنگام خرید علاوه بر قیمت، حتما به اعتبار مرکز فروش میلگرد بستر هم دقت کنید

 آراد آهن به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان میلگرد در بازار، به شما قطعیت و اطمینان ارائه می‌دهد. میلگرد بستر از اراد اهن با کیفیت بالا، استحکام فوق‌العاده و مقاومت بی‌نظیر، گزینه‌ای ایده‌آل برای ساخت و سازهای صنعتی و ساختمانی است. با تنوع گسترده‌ای از ابعاد و اندازه‌ها، میلگرد بستر از اراد اهن قادر است تمامی نیازهای شما را برآورده کند. همچنین، با قیمت‌های رقابتی و مناسب، خرید میلگرد بستر از اراد اهن تحت هر شرایطی مقرون به صرفه خواهد بود. بنابراین، اگر به دنبال خرید میلگرد با کیفیت و قیمت مناسب هستید، با شماره۳۴۰۵-۰۳۱ تماس بگیرید و یا در همین صفحه درخواست خود در گفتگو آنلاین  ارسال کنید و از تجربه بی‌نظیر خرید با اطمینان لذت ببرید.هم‌چنین، اگر نیاز دارید که از آخرین قیمت میلگرد اصفهان و سایر کارخانجات معتبر کشور مطلع شوید، بر روی لینک کلیک کنید و یا با شماره تماس آراد آهن تماس بفرمایید.

تولید کنندگان میلگرد بستر در ایران

از برترین‌ تولیدکنندگان این مقطع فولادی باید گروه تولیدی صنعتی فایف اصفهان، شرکت تولیدی فراسازان آویژه، تولیدی میلگرد آهن پویا، تولیدی میلگرد بستر رفیع سازه، کارخانه میلگرد بستر تکنو وال پست، کارخانه فولاد داتیس سپاهان، کارخانه میلگرد بستر برات‌لو  و آوین صنعت اراک از تولیدکنندگان تخصصی میلگرد بستر را میتوان نام برد.

 خرید میلگرد بستر اصفهان

همانطور ک می‌دانید یکی از بهترین استان‌ها در تولید مقاطع فولادی، استان اصفهان است و خرید میلگرد بستر اصفهان توانسته طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. پس به طورکلی برای خرید این نوع از مقاطع فولادی، حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:
• قبل از خرید حتما به پارامترهای معرف این نوع میلگرد مانند استفاده از قطر مفتول ۴ یا ۴.۸ میلی‌متر، مشخص کردن عرض و طول میلگرد بستر و همچنین تعیین نوع این میلگرد که به صورت زیگزاگی (خرپایی) باشد یا نردبانی، توجه کنید.
• از لوازم جانبی مورد استفاده این محصول فاغل نشوید که از مهم‌ترین آن‌ها باید به ناودانی منقطع به منظور ثابت کردن میلگرد بستر روی ستون، گیره و قلاب و همچنین بست رادیکالی یا تخت باتوجه به نیاز مهندس سازه، نام برد.
• در نهایت بعد از خرید این محصول، به بررسی مواردی چون قطر مفتول، عرض میلگرد، بررسی کیفیت گالوانیزه و سلامت جوش نقاط اتصال و در نهایت توجه به وزن میلگرد بستر، بپردازید.
پس باتوجه به نکاتی که گفتیم، یکی از بهترین مراکز خرید مقاطع فولادی و همچنین میلگردهای بستر از اصفهان، شرکت تجاری و بازرگانی آرادآهن است. این شرکت توانسته با داشتن کارشناسانی برجسته در زمینه مشاوره مشتریان و همچنین به‌روزرسانی مداوم قیمت‌ها، اعتماد مشتریان بسیاری را کسب کند. بنابراین شما نیز می‌توانید از این مرکز برای خرید محصولات خود استفاده کنید. همچنین اگر نیاز به مشاوره داشتید، کافیست با کارشناسان آرادآهن تماس حاصل فرمایید.
 

ساخت پروژه‌های ایمن با مقاطع فولادی باکیفیت

در این مطلب با میلگرد بستر به طور کامل آشنا شدید. نگاهی به مشخصات، کاربردها، مزایا و معایب این محصول داشتید. هم‌چنین، نحوه اجرای آن در پروژه‌ را مرور کردید. با کمک این محصول مثل دیگر مقاطع فولادی شما می‌توانید مقاومت و استحکام پروژه‌های خود را تضمین کنید.

البته در نظر داشته باشید مقاطع فولادی در صورتی می‌توانند به خوبی از سازه‌های شما در برابر نیروهای جانبی پشتیبانی کنند که از کیفیت لازم برخوردار باشند. برای خرید باکیفیت‌ترین مقاطع فولادی با بهترین قیمت، می‌توانید روی بازرگانی آرادآهن حساب کنید. کافی است که با شماره ۰۳۱۳۴۰۵۵ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *