آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

راهنمای جامع تشخیص تیرآهن اصل از تقلبی

تیرآهن تقلبی
۵/۵ - (۴ امتیاز)

آیا واقعا در بازار تیرآهن تقلبی عرضه می‌‌شود؟ آیا راهی برای تشخیص تیرآهن‌ تقلبی از اصل وجود دارد؟ اگر شما هم قصد خرید تیرآهن را دارید و نگران اصل یا تقلبی‌بودن آن هستید، حتما این مطلب را مطالعه کنید. با این که اساسا چیزی به نام تیرآهن‌های تقلبی نداریم و تمام تیرآهن‌ها در مراکز مجاز تولید می‌شوند؛ اما باز هم باید برای خرید دقت کنید. چرا که مقاطع موجود در بازار از نظر کیفیت تفاوت‌های بسیاری با هم دارند. 

تیرآهن‌ها مقاطعی حساس و مهم هستند و نقش اساسی در استحکام و مقاومت پروژه‌های عمرانی برعهده دارند. بنابراین، استفاده اشتباه از تیرآهن‌های نامرغوب می‌تواند دیر یا زود خسارات مالی و حتی جانی به بار آورد. به همین دلیل است که تاکید می‌کنیم برای خرید این مقاطع وسواس زیادی به خرج دهید. در ادامه روش‌هایی برای تشخیص میزان کیفیت و اصالت تیرآهن به شما معرفی خواهیم کرد.

 

آراد آهن مرکز فروش انواع تیرآهن  به قیمت درب کارخانه. 

برای مشاهده لیست  قیمت تیرآهن بر روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما با شماره ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید .

دقت به شکل ظاهری تیرآهن

به طور کلی شکل سطح مقطع تیرآهن‌‌ها براساس استاندارد ساخت، شبیه به I انگلیسی یا حرف H است. در بیشتر پروژه‌ها از تیرآهن‌های معمولی یا I شکل استفاده می‌شود. در مقابل، تیرهای هاش وزن‌ و مقاومت بالاتری دارند و به همین دلیل در پروژه‌های سنگین بیشتر کاربرد دارند. اگر تیرآهنی کیفیت ساخت پایینی داشته باشد، احتمالا با کمی دقت در شکل ظاهری آن می‌توانید متوجه این موضوع شوید.

محاسبه وزن برای تشخیص کیفیت تیرآهن

وزن تیرآهن، مهم‌ترین مشخصه‌ای که با کمک آن می‌توان کیفیت این مقطع فولادی را تشخیص داد. کافی است وزن تیرآهن خریداری شده را با استانداردها مطابقت دهید و به این وسیله از کیفیت تیرآهن مطمئن شوید. البته در نظر داشته باشید که اندکی اختلاف میان وزن واقعی و وزن استاندارد تیرآهن طبیعی است؛ اما اگر تلرانس این اعداد قابل توجه باشد، جای تامل دارد. جدول اشتال تیرآهن مطمئن‌ترین مرجعی است که با کمک آن می‌توانید از وزن استاندارد این مقطع فولادی مطلع شوید.

هم‌چنین، می‌توانید از جدول وزنی تولیدکننده کمک بگیرید. کارخانجات مجاز و معتبر برای تولیدات خود جداول وزنی تعریف کرده‌اند. در این جدول به صورت دقیق درج شده است که هر سایز از تیرآهن که در این کارخانه تولید می‌شود، چه وزنی پیدا می‌کند. اگر وزن تیرآهنی که به دست شما رسیده با وزنی که در این جدول درج شده، مغایرت چشمگیری دارد، باید به اصالت یا کیفیت محصول خود شک کنید.

نشان اختصاری حک شده روی تیرآهن

یکی از آسان‌ترین روش‌های تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل، دقت به نشان درج شده روی بدنه محصول است. کارخانجات معتبر داخلی همگی یک علامت اختصاری دارند که قبلا ثبت شده است. برای تایید اصالت، این علامت توسط کارخانه را روی بدنه محصولات تولیدی حک می‌شود. شما می‌توانید با کمک این علامت تولیدکننده اصلی تیرآهن را تشخیص دهید. علامت اختصاری برخی از کارخانجات معروف داخلی عبارتند از:

• تیرآهن فولاد آریا ذوب:  ARIA

تیرآهن ذوب آهن:  ESCO

• تیرآهن آریان فولاد: AS-CY

• تیرآهن ماهان:  PSM

• تیرآهن ناب تبریز:  FNT

• تیرآهن بناب:  AGJU

 
تیرآهن ذوب آهن اصفهان

بهترین قیمت،انواع تیرآهن را از آراد آهن تهیه کنید.

جهت مشاهده قیمت تیرآهن لانه زنبوری بر روی دکمه زیر کلیک کنید.همچنین جهت دریافت رایگان مشاوره با شماره ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بفرمایید.

بررسی مشخصات تیرآهن با کمک پلاک شناسه

اگر تیرآهن‌ها در یک کارخانه معتبر تولید شده باشند، حتما در هنگام بسته‌بندی یک پلاک یا کارت شناسه به آن‌ها الصاق خواهد شد. داخل این کارت معمولا مشخصات مهم زیر درج شده است: 

• نام تولیدکننده

• علامت اختصاری برند

• استاندارد تیرآهن

• ابعاد

• تاریخ تولید 

• و غیره

شما می‌توانید مشخصات تیرآهن را با اطلاعات درج شده داخل این کارت تطابق دهید و به این ترتیب از کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید. 

تاییدیه کنترل کیفی تیرآهن

برای تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل می‌توانید به برگۀ آنالیز یا تاییدیه کنترل کیفی مراجعه کنید. اگر تیرآهن محصول یک کارخانه معتبر باشد، حتما این برگه همراه آن ارسال می‌شود. در این برگه تمام مراحل و آزمایشاتی که برای تایید کیفیت محصول طی شده، مثل: آزمایش میزان مقاومت، استحکام کششی، استحکام فشاری و غیره درج شده‌اند. شما می‌توانید از این اطلاعات و تطبیق آن با فاکتور از اصالت محصول مطمئن شوید.

رنگ تیرآهن راه دیگری برای تشخیص کیفیت آن

خوشبختانه تیرآهن‌ تقلبی یا تیرآهنی که کیفیت لازم را ندارد، از نظر ظاهری خیلی زود دچار مشکل می‌شود. تیرآهن‌های مرغوب رنگ خاکستری تیره دارند که به صورت کاملا یکنواخت تمام سطح آن‌ها را پوشش داده است. البته باید در نظر داشته باشید که این مقاطع فولادی در برابر رطوبت هوا بسیار حساس هستند و احتمال دارد در جابه‌جایی یا انبارداری دچار زنگ‌زدگی سطحی شوند. در این صورت رنگ آن‌ها اندکی به زرد نزدیک می‌شود که کاملا طبیعی است. برای اطمینان بیشتر می‌توانید تست کنید. رنگ زرد حاصل از زنگ‌زدگی سطحی باید به آسانی پاک ‌شود؛ در غیر این صورت نشان از عمیق بودن اکسیداسیون و در نتیجه کیفیت پایین تیرآهن دارد. به خصوص اگر رنگ تیرآهن به قهوه‌ای تیره متمایل شده باشد.

 جوش پذیری تیرآهن

یک مقطع فولادی بی‌کیفیت قابلیت جوش‌پذیری بالایی ندارد؛ چرا که از مواد اولیه نامرغوب، آلیاژ شیمیایی نادرست و با ضخامت غیراستاندارد تولید شده است. پس می‌توانید برای تشخیص تیرآهن اصل از تقلبی این ویژگی را معیار قرار دهید.

نحوه بسته بندی تیرآهن

دقت به نحوه بسته بندی و حجم آن هم از روش‌های دیگری است که به تشخیص تیرهای تقلبی کمک می‌کند. تولیدکنندگان مقاطع فولادی محصولات خود را در حجم‌های عمده بسته‌بندی و برای مشتریان خود ارسال می‌کنند. به این بسته‌بندی‌ها بندیل گفته می‌شود. هر بندیل از تیرآهن معمولا ۵ تن وزن دارد. البته بعضی از کارخانجات ممکن است محصولات خود را در وزن‌های ۲ تا ۵ تنی هم بسته‌بندی کنند.
به هر حال، برای افرادی که در زمینه خرید و فروش تیرآهن فعالیت دارند، تشخیص کیفیت محصولات از روی ظاهر و نحوه بسته بندی کار سختی نیست.

طول تیرآهن

طول تیر آهن‌ها به صورت استاندارد ۱۲ متر در نظر گرفته می‌شود. البته ناگفته نماند که طول تیر معیاری دقیقی برای تشخیص تیرآهن اصل از تقلبی نیست. چرا که گاهی تیرها را با طول‌های کمتر از ۱۲ متر هم تولید می‌کنند. این تیرها معمولا مطابق با سفارش مشتری در طول‌های مختلفی برش می‌خورند و به نام تیر نرمال هم در بازار شناخته می‌شوند. 
از طرف دیگر، برخی از کارخانجات ممکن است در شرایط خاص یا مطابق با سفارش مشتریان خود تیرهایی با طول بیش از ۱۲ متر هم تولید کنند. پس نباید این مشخصه را ملاک قرار داد.

درصد خلوص تیرآهن

درصد خلوص و آلیاژی که برای ساخت تیر موردمصرف قرار گرفته است، به صورت مستقیم روی کیفیت و استحکام آن تاثیر می‌گذارد. بنابراین، برای اطمینان از اصل‌بودن محصول، به خصوص تیرهای وارداتی می‌توانید نگاهی به ترکیب شیمیایی آن هم داشته باشید. در صورتی که این ترکیبات مطابق با استانداردها نباشد، نشان از تقلبی‌بودن محصول دارد.
 
تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل

آراد آهن مرکز فروش تیرآهن کارخانه جات معتبر به قیمت درب کارخانه. 

جهت محاسبه آنلاین وزن تیرآهن بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت تیرآهن

با این که بازار آهن و فولاد نوسانات زیادی را حتی در مدت زمان‌های کوتاه تجربه می‌کند؛ اما قیمت مقاطع فولادی هر روز توسط بورس و سایر مراجع معتبر اعلام می‌شود. شما می‌توانید قیمت تیرآهن را از این مراجع استعلام کنید. سپس آن را با قیمت فروشنده مقایسه کنید. در صورتی که در این میان متوجه مغایرت یا تفاوتی غیرمنطقی شدید، قبل از خرید بیشتر تحقیق کنید. بهتر است بدانید که قیمت تیرآهن اصفهان و سایر برندهای معتبر در سایت آرادآهن منتشر و به صورت مرتب به‌روزرسانی می‌شود.

خرید تیرآهن از مرجع فروشی معتبر

در این مطلب با روش‌های تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل آشنا شدید. احتمالا بعد از این به راحتی می‌توانید تیرآهن تقلبی را تشخیص دهید؛ اما فراموش نکنید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس به ‌جای این که به دنبال روش‌هایی برای اطمینان از میزان کیفیت محصول خریداری شده خود باشید، از ابتدا تیرآهن‌های موردنیاز خود را از مراکز معتبر سفارش دهید. به این ترتیب، دیگر دغدغۀ تقلبی‌بودن یا بی‌کیفیت‌بودن محصول را نخواهید داشت.

بازرگانی آرادآهن یکی از معتبرترین مراجع خرید و فروش انواع مقاطع فولادی صنعتی و ساختمانی از جمله تیرآهن است که تمامی محصولات خود را با تضمین کیفیت و اصالت به دست مشتریان خود می‌رساند. به‌علاوه، این بازرگانی فاکتورهای رسمی و مهرشده‌ای را هم برای اطمینان هرچه بیشتر مشتریان خود صادر می‌کند. شما می‌توانید با آسودگی خاطر از قیمت و کیفیت محصولات خود را از طریق این بازرگانی تامین کنید. برای اطلاع از قیمت‌های مناسب آرادآهن و دریافت مشاورۀ رایگان با شمارۀ : ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *