آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

بررسی و مقایسه تیرآهن اصفهان و فایکو

تیرآهن اصفهان و فایکو
۱/۵ - (۱ امتیاز)

آراد آهن مرکز فروش انواع تیرآهن به قیمت درب کارخانه. 

برای مشاهده لیست قیمت تیرآهن بر روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما با شماره ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید .

تفاوت تیرآهن اصفهان و فایکو برای کسانی که می خواهند پروژه های ساختمانی و صنعتی خود را انجام دهند، بسیار مهم است. در واقع این نوع مقایسه ها به عنوان یک راهنما در خدمت مدیران پروژه ها قرار می گیرد. آن ها می توانند با به دست آوردن اطلاعات در این زمینه تصمیم بگیرند تیرآهن مورد نیاز پروژه خود را از کدامیک انتخاب کنند. تفاوت تیرآهن اصفهان و فایکو در واقع مقایسه بین دو نوع از بهترین های صنعت فولاد است. چرا که کیفیت هر دو نوع تیرآهن فایکو و تیرآهن اصفهان در سطح بالایی قرار دارند. دلیل این کیفیت بالا به عملکرد این دو کارخانه یعنی کارخانه مجتمع فولاد البرز ایرانیان و کارخانه ذوب آهن اصفهان مربوط می شود.

تیرآهن فایکو

تیرآهن فایکو (FAICO) در انواع مختلف IPE، IPN و IPB تولید می شود. سایزبندی تیرآهن های این برند معتبر ایرانی از سایز ۱۴ تا ۲۴ است. این تیرآهن ها را تا طول ۱۲ متر تولید می کنند. وزن این تیرآهن ها به سایز و نوع آن ها ارتباط دارد اما عموماً دارای محدوده وزنی از حداقل ۱۲۸ و حداکثر ۴۸۰ کیلوگرم هستند. از دیگر ویژگی های تیرآهن فایکو می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

انجام تست های کنترل کیفیت

تمام محصولات مجتمع فولاد فایکو از جمله تیرآهن های تولیدی آن پیش از ورود به بازار آهن آلات آزمایش می شوند. به این صورت که آزمایش های گوناگون سنجش دوام و کیفیت را برای آن ها انجام می دهند. واحدهای کنترل کیفیت این کارخانه در این زمینه حساسیت و دقت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل است که این محصولات دارای گواهی کنترل کیفی هستند. تیرآهن فایکو با انجام این آزمایش ها در زمینه های زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

تولید بر اساس استانداردهای بین المللی

همه محصولات مجتمع فولاد البرز ایرانیان از جمله تیرآهن فایکو تعداد زیادی از گواهی نامه های استاندارد کیفیت را کسب کرده است. علاوه بر این، تیرآهن ها و سایر محصولات آن مطابق با استانداردها و معیارهای ملی و بین المللی ساخته می شوند. به این ترتیب، از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند. در واقع این دو مورد را به جای تفاوت تیرآهن اصفهان و فایکو باید جزء شباهت های آن ها به حساب آورد. البته این ویژگی ها به دلیل حساسیت های مشترکی است که مدیران این کارخانه ها نسبت به کیفیت محصولات تولیدی خود دارند.

تیرآهن اصفهان و فایکو

تیرآهن اصفهان

تیرآهن اصفهان از بهترین تیرآهن های موجود در کشور محسوب می شود. اگر تمام بهترین های کشور را از نظر سطح کیفی در یک لیست قرار دهیم، تیرآهن ذوب آهن اصفهان در صدر لیست قرار خواهد گرفت. در واقع این تیرآهن ها در بین محصولات فولادی که در بازار آهن آلات وجود دارند، از با کیفیت ترین ها به شمار می آیند. تیرآهن های اصفهان با ابعاد متفاوت از سایز ۱۴ تا سایز ۳۰ وجود دارند. طراحی و ساخت هر کدام از این ابعاد برای کاربردی خاص در نظر گرفته شده است.

تفاوت تیرآهن فایکو و اصفهان

تا حدودی با توجه به ویژگی های دو نوع تیرآهن فایکو و تیرآهن اصفهان می توان اختلاف های بین آن ها را متوجه شد. در واقع تفاوت هایی که در مشخصات آن ها وجود دارد را می توانیم یکی از انواع تفاوت تیرآهن فایکو و اصفهان محسوب کنیم. اما به طور کلی در باره این تفاوت ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • طراحی و تولید تیرآهن های تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان مثل تیرآهن های مجتمع فولاد البرز ایرانیان بر اساس استانداردهای معتبر انجام می شود. اما این دو در یک مورد با یکدیگر تفاوت دارند.وزن تیرآهن اصفهان با وزنی دقیقاً متناسب با آن چه که در جدول اشتال ثبت شده است، تولید می شود. به همین علت دارای وزن استانداردی است.
  • تیرآهن های ذوب آهن در مقایسه با تیرآهن های فایکو و تمام تیرآهن های تولیدی کشور از نظر وزنی سنگین تر هستند.
  • مورد دیگری که در رابطه با تفاوت تیرآهن فایکو و اصفهان وجود دارد، آرم و علامت انحصاری این دو نوع تیرآهن است. طبیعی است که آرم و علامت اختصاری آن ها با یکدیگر متفاوت باشد. علامت اختصاری تیرآهن ذوب آهن اصفهان با حروف انگلیسی ESCO در فاصله های دو متری از یکدیگر ثبت شده است. برای تیرآهن فایکو نیز علامت اختصاری با حروف انگلیسی FAICO را در نظر گرفته اند. این نمادها اصولاً روی تمام محصولات این کارخانه ها حک می شوند.
  • یکی دیگر از موارد تفاوت تیرآهن اصفهان و فایکو به میزان قیمت آن ها ارتباط دارد. قیمت تیرآهن های ذوب آهن اصفهان در مقایسه با سایر تولیدات کارخانه ها بالاتر است. در حالی که قیمت تیرآهن های فایکو نسبت به سایر تیرآهن های تولیدی کارخانه های کشور در سطحی پایین تر قرار دارد.
  • در ساخت تیرآهن های ذوب آهن اصفهان از بهترین مواد اولیه استفاده می شود. همین ویژگی سبب بالاتر رفتن کیفیت آن از سایر تیرآهن های تولیدات کارخانه های دیگر شده است.

تیرآهن های تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان

تیرآهن های تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان در ۳ نوع مختلف و با داشتن مشخصات زیر تولید می شوند:

تیرآهن بال نیم پهن موازی (IPE)

  • سایز: از سایز ۱۲ تا ۳۰
  • استاندارد ملی ایران: شماره ۱۷۹۱
  • استاندارد DIN1025-5 آلمان: برای مقادیر ابعادی، جرم و اندازه های ایستایی
  • استاندارد EN10034: برای رواداری ها
  • استاندارد EN10025-2: برای مشخصات فنی

تیرآهن بال پهن موازی یا تیرآهن هاش (IPB)

  • دارای دو وزن متوسط و سبک است.
  • سایزهای تیرآهن هاش وزن سبک: ۱۲ تا ۲۰
  • سایزهای تیرآهن هاش وزن متوسط: سایزهای ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و سایز ۳۰
  • استانداردهای تیرآهن هاش وزن سبک: استاندارد ملی ایران به شماره ISIRI13781، استاندارد DIN1025-3 آلمان، استانداردهای EN10034 و EN10025-2
  • استانداردهای تیرآهن هاش وزن متوسط: استاندارد ملی ایران با شماره ISIRI 14484، استاندارد DIN1025-2 آلمان، استانداردهای EN10034 و EN10025-2

تیرآهن بال باریک شیب دار (IPN)

  • سایز: سایزهای ۱۲ و ۱۴
  • استاندارد ملی ایران به شماره ۳۲۷۷
  • استاندارد DIN1025-1 آلمان: برای مقادیر ابعادی، جرم و اندازه های ایستایی
  • استاندارد EN10024: برای رواداری ها
  • استاندارد EN10025-2: برای مشخصات فنی

وزن تمام تیرآهن های تولید کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز که با جدول اشتال برای هر نوع سایز کاملاً مطابقت دارد. همین موضوع نیز مهم ترین تفاوت تیرآهن اصفهان و فایکو و تفاوت با تمام تیرآهن های تولیدی کارخانه های سراسر کشور است.

تیرآهن اصفهان و فایکو

آراد آهن مرکز فروش تیرآهن اصفهان به قیمت درب کارخانه. 

 برای مشاهده لیست قیمت تیرآهن اصفهان بر روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما با شماره ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید .

محبوبیت تیرآهن ذوب آهن

اصلی ترین و مهم ترین موردی که باعث محبوبیت تیرآهن ذوب آهن شده است، کیفیت بی نظیر آن است. این تیرآهن محبوب در بین تمام تیرآهن های موجود در بازار همواره در جایگاه نخست قرار می گیرد. در حال حاضر این محبوبیت و برتری، نام این محصول کارخانه ذوب آهن اصفهان را در تعداد زیادی از کشورهای جهان شناخته شده کرده است. به صورتی که حتی صادرات آن به برخی از کشورها در سطحی مطلوب و قابل قبول انجام می شود.

شاید بتوان گفت عمده ترین تفاوت تیرآهن اصفهان و فایکو و حتی سایر تیرآهن های موجود در بازار محصولات فولادی در همین نکته نهفته است. این ویژگی های ممتاز علاوه بر همه مزیت هایی است که تمام تیرآهن های تولیدی کارخانه های معتبر کشور در اختیار دارند. مزایایی مثل داشتن گواهی نامه های معتبر بین المللی و ملی، برخورداری از استانداردهای تعریف شده و سایر مزیت ها. سه مورد از دیگر مزایای این نوع تیرآهن که محبوبیت تیرآهن ذوب آهن را موجب شده است، شامل موارد زیر می شوند:

مواد اولیه با بهترین کیفیت

در ساخت تیرآهن های کارخانه ذوب آهن اصفهان از بهترین مواد اولیه استفاده می شود. همین امر سطح کیفیت محصول نهایی خط تولید را فوق العاده بالا می برد.

استحکام بالا

استحکام بالایی که برای تیرآهن اصفهان لحاظ شده است، ایمنی پروژه های ساخته شده با این نوع تیرآهن را بی نهایت بالا می برد. با به کار بردن تیرآهن اصفهان در ساخت انواع متنوعی از سازه ها هدف اصلی استفاده از تیرآهن یعنی استحکام سازه تأمین می شود.

وزن استاندارد

وزن فوق العاده نزدیک به وزن های ثبت شده در جدول اشتال یک امتیاز بسیار بزرگ برای این نوع تیرآهن به شمار می آید. چرا که مصرف کنندگان به طور کاملاً دقیق وزن تناژی از تیرآهن را که خریداری کرده اند، به فروشندگان می پردازند. البته در عوض پرداخت هزینه برای خرید تیرآهن اصفهان می توانند بهترین کیفیت ممکن در بازار آهن آلات را نیز در اختیار داشته باشند.

تیرآهن اصفهان و فایکو

مشاهده جدول وزنی تمامی تیرآهن کارخانه‌جات مختلف در تمامی سایزها+فرمول محاسبه وزن تیرآهن

محبوبیت تیرآهن فایکو

محبوبیت تیرآهن فایکو به دلایل متعددی است که به برخی از مهم ترین آن ها در این قسمت اشاره می شود.

  •  این نوع تیرآهن یکی از بهترین گزینه هایی است که برای مناطقی با میزان رطوبت بالا در نظر گرفته می شود.
  •  تیرآهن فایکو دارای سطح کیفی بسیار بالایی است. به صورتی که از میان محصولات تولید شده صنعت فولاد در لیست بهترین ها قرار می گیرد.
  • در اتصالات جوشکاری بهترین عملکرد ممکن را در آزادسازی الکترودها فراهم می کند.
  •   قیمت آن در مقایسه با سطح کیفیت بسیار بالایی که دارد، فوق العاده مناسب است. به همین دلیل استفاده از تیرآهن فایکو در پروژه های مختلف کاملاً مقرون به صرفه است. در واقع این مورد از تفاوت تیرآهن اصفهان و فایکو را می توان یک فرصت برای برخی از مدیران پروژه ها در نظر گرفت. چرا که انواع مختلف تیرآهن های فایکو سطح کیفیت و ایمنی سازه را با قیمت پایین تر در حدی فوق العاده بالا تأمین می کنند.
  • تیرآهن های فایکو در رابطه با برش و دیگر کارهای اتصالات نیز دارای صرفه اقتصادی هستند. علت این ویژگی با ارزش به میزان بسیار کم مصرف برق آن ها مربوط می شود.
  •  تیرآهن فایکو پس از بارها و بارها آزموده شدن برای عرضه به مصرف کنندگان وارد بازار آهن آلات می شود. بر همین اساس است که کیفیت آن از همه لحاظ تضمین شده است.

جمع بندی

شناسایی تفاوت تیرآهن اصفهان و فایکو که در مشخصات، ویژگی ها و قیمت آن ها مشاهده می شود برای مدیران پروژه ها کمک بزرگی است. چرا که اطلاعات بسیار مفیدی را به منظور تصمیم گیری برای انتخاب تیرآهن و مدیریت هزینه ها در اختیار آن ها قرار می دهد. در واقع کیفیت بالای هر دو نوع این تیرآهن ها می تواند ترجیح یکی از آن ها را به دیگری مشکل کند. ولی به طور قطع با دقت در ریزه کاری ها و موارد جزئی تر کار انتخاب ساده تر خواهد شد. البته دانستن این نکته نیز فوق العاده اهمیت دارد که این نوع تیرآهن های ممتاز را با بهترین قیمت موجود در بازار از کجا بخریم. پاسخ این سؤال مراکز معتبر فروش تیرآهن است. مرکز فروش هایی نظیر شرکت بازرگانی آراد آهن که مرجع فروش تیرآهن اصفهان و فایکو با بهترین قیمت موجود در بازار آهن آلات هستند