لوگو آرادآهن
Search

لیست کارخانه ها

031-34055

تماس با ما

ارتباط با ما

دانشنامه

031-34055

کارخانه امیر کبیر خزر

مجتمع فولاد امیرکبیر خزر

مجتمع فولاد امیرکبیر خزر به عنوان یکی از بهترین تولیدکننده‌های مقاطع فولادی سهم زیادی در بازار فولاد دارد. این مجموعه با تولید مقاطع و میلگردهای ساخته شده از فولاد نقش به سزایی در تولید میلگرد مورد نیاز در انواع ساخت و سازهای کشور دارد.

مجموعه فولاد امیرکبیر خزر اهداف گوناگونی را در کنار حفظ کیفیت فولاد و توسعه کارخانه دنبال می­کند. که از آن جمله می‌توان به توجه به مسائل محیط زیستی اشاره کرد.

میلگردهای این مجموعه در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام با توجه به ویژگی‌های خاص خود کاربرد گوناگونی خواهند داشت.

در این مطلب با مجتمع فولاد امیرکبیر خزر، انواع محصولات تولیدی آن و مشخصات آن‌ها آشنا می‌شویم.

معرفی مجتمع فولاد امیرکبیر خزر

در ابتدا نگاهی کوتاه به تاریخچه و معرفی این کارخانه خواهیم داشت.

مجتمع فولاد امیرکبیر خزر در سال ۱۳۸۳ و با هدف تأمین تقاضای فولاد در داخل کشور با اخذ مجوز از سازمان صنایع و معادن در شمال کشور و به طور دقیق‌تر در شهرک صنعتی رشت آغاز به فعالیت در زمینه تولید فولاد نمود. برنامه ریزی های اولیه در زمینه تأمین تجهیزات و راه اندازی آنها در این مجموعه تماماً زیر نظر متخصصین با تجربه داخلی صورت گرفت. و در عرض دو سال دو خط تولید میلگرد آجدار بهره برداری شد.

این شرکت با توسعه و تلاش روزافزون نزدیک به ۴۰۰ نفر متخصص و نیروی کار توانست در سال ۱۳۹۰ گواهینامه‌های بسیاری از جمله ISO OHSAS و ISO 14001 2004 را کسب کند.

امروز تعداد افراد مشغول به کار در مجتمع فولاد امیرکبیر خزر به ۶۰۰ نفر نیروی مستقیم و ۳۰۰۰ نیروی غیر مستقیم افزایش یافته است. و سهم بالایی در اشتغال زایی کشور دارد.

علاوه بر این، مجموعه فولاد امیرکبیر خزر گواهینامه‌های بسیاری از جهت مدیریت کیفی، مدیریت بهداشت و امنیت شغلی و مدیریت محیط زیست به دست آورده است. حفظ محیط زیست از طریق اجرای قوانین و مقررات محیط زیست از مهم‌ترین اهداف استراتژیک مجتمع فولاد امیرکبیر خزر بوده و همچنان نیز دنبال می‌شود.

محصولات این کارخانه از مهم‌ترین تأمین کننده‌های میلگرد در سطح کشور است. میلگرد آجدار امیرکبیر خزر نقش گسترده‌ای در ساختمان سازی  و یا ساختن سدها و … ایفا می‌کند.

پس از مدت کوتاهی مجتمع فولاد امیرکبیر خزر فعالیت خود را در سطح بین الملل آغاز کرد. و محصولات خود را به کشورهای بسیاری و مخصوصاً کشور افغانستان صادر کرد.

کارخانه امیر کبیر خزر

محصولات تولیدی فولاد امیرکبیر خزر

محصولات تولیدی فولاد امیرکبیر خزر به صورت میلگردهای فولادی و در اندازه‌های مختلف به بازار ارائه می‌شوند. در واحد تولیدی این کارخانه از ماشین آلات پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که از برخی از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ماشین‌آلات گداختگی شمش آهن
  • ماشین‌آلات نورد
  • ماشین‌آلات کنترل کیفیت
  • انواع تأسیسات برق رسانی و آب رسانی
  • تأسیسات هوای فشرده
  • ماشین آلات بسته بندی
  • تأسیسات روانکاوی

مراحل فرایند نورد گرم

فرآیند نورد گرم در مجتمع فولاد امیرکبیر خزر توسط دستگاه‌های ذکر شده و طی مراحل زیر صورت می‌گیرد.

ابتدا شمش‌های آهن خریداری شده مورد آنالیز در دستگاه کوانتومتر و کنترل کیفیت قرار می‌گیرند. و در صورت تأیید توسط واحد کیفیت، مجوز شارژ کوره را دریافت می‌کنند. معمولاً این شمش‌ها دارای ابعاد ۱۲۵×۱۲۵ و ۱۵۰×۱۵۰ میلی متر و طول ۶ متر هستند.

سپس توسط دستگاهی به نام جرثقیل سقفی، شمش‌ها  بر روی شارژینگ گریت کوره قراره می‌گیرند و بعد از ثبت وزن با جک‌های پوشر به داخل کوره، فشار داده می‌شوند. این کوره شامل ۳ قسمت است: منطقه پیش گرم و منطقه جوش حرارتی هرکدام با دمای به ترتیب ۷۰۰ و ۱۲۵۰ سانتی گراد و سپس قسمتی به نام منطقه یکنواخت کننده که جهت یکسان سازی دمای همه نقاط شمش قرار گرفته است.

پس از رسیدن به حد مناسب نوردی، دوباره با شارژها و فشار جک‌های ورودی، شمش‌ها توسط اجکتور به خارج کوره رفته و توسط رولیک ها به استندهای A و B هدایت می‌شوند.

خط تولید امیر کبیر خزر

با تغییرجزئی ابعاد در این استندها، شمش‌ها به استندهای پیش نورد وارد می‌شوند. و در این قسمت نیز دچار افزایش ابعاد خواهند شد. این تغییرات توسط استند رافینگ رفت و برگشتی انجام می‌شود.

خط تولید امیر کبیرخزر

استندهای میانی شامل دو غلطک با جهات چرخشی عکس، مرحله بعد را عهده دارند. شمش‌های ورودی به این مرحله دچار افزایش طول و کاهش ابعاد خواهند شد. شکل مقطع‌ها می‌تواند به دایره، بیضی و یا لوزی درآید.

پس از حاصل شدن سایز و ابعاد مطلوب، شمش‌ها از استندهای پایانی و قفسه‌های آجدار عبور می‌کنند. تا میلگردها، آجدار شوند. لوگوی اختصاصی مجتمع فولاد امیر کبیر خزر که AKS می‌باشد نیز در این مرحله بر روی محصولات ثبت می‌شود.

پس از این مراحل، میلگرد وارد ترمکس می‌شود که از نظر کیفی مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله است. به طوری که در آن با پاشش آب به صورت مکرر و مداوم، دمای میلگرد از ۱۱۵۰ درجه به طور ناگهانی به پایین‌تر از ۳۰۰ درجه نزول می‌یابد. این کار کوئنچ نام دارد و سبب افزایش گرید میلگردها می‌گردد.

در مراحل پایانی، میلگرد پس از عبور از ترمکس، وارد رولیک گیرشی می‌شود. که در آن با طول‌هایی یکسان (به طور معمول ۲۴ یا ۳۶ متر) برش داده می‌شود. با قرار گرفتن قطعات در خنک کننده‌ها به ساختار متالوژیکی همگنی دست می‌یابد. و سپس دوباره توسط قیچی پرداخت به قطعاتی به طول ۱۲ متر برش داده می‌شوند.

در آخرین مرحله بر روی میلگردها تست‌های کشش، خمش، کوانتومتری و متالوگرافی انجام می‌شود. و پس از تأیید توسط واحد کیفیت، بسته بندی شده و برای فروش آماده می‌شوند.

قیمت میلگرد امیر کبیر خزر

مشخصات فنی میلگرد امیرکبیر خزر

میلگردهای تولید شده در این مجموعه به سه گرید A1، A2 و A3 دسته بندی می‌شوند. که هریک با دارا بودن ویژگی‌های خاص خود، کاربرد ویژه‌ای خواهد داشت. از مهم‌ترین مشخصات فنی میلگرد امیرکبیر خزر می‌توان به مقاومت کششی و مقاومت تسلیم میلگرد اشاره کرد. که در هرکدام از گریدها منحصر و متفاوت خواهد بود.

اولین نوع میلگردها (A1) کاملاً صاف و بدون آج است. و دارای مقاومت کششی ۳۶۰۰ و مقاومت تسلیم ۲۴۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

دسته بعد (A2) که از نوع میلگردهای آجدار هستند. دارای مقاومت کششی ۵۰۰۰ و مقاومت تسلیم ۳۴۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می‌باشند.

و آخرین دسته میلگردها (A3) دوباره از نوع آجدار بوده و مقاومت کششی و مقاومت تسلیم آن‌ها به ترتیب ۶۰۰۰ و ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

وزن میلگرد امیرکبیر خزر با توجه به نوع گرید و ابعاد آن متغیر است.

چگونگی فروش و قیمت محصولات مجتمع فولاد امیرکبیر خزر

برای آگاهی از قیمت روز میلگرد امیرکبیر خزر می‌توانید به مراجع فروش این مجموعه مراجعه کنید. قیمت محصولات با توجه به گرید و نوع آن‌ها متغیر است. ولی در مجموع این کارخانه بهترین قیمت را با توجه به کیفیت بالای میلگردها در نظر گرفته که با مراجعه به مرجع فروش میلگرد امیرکبیر خزر می‌توانید از آن مطلع شوید.

یکی از بهترین مراجع فروش میلگردهای این مجتمع، شرکت آرادآهن است. خرید میلگرد امیرکبیر خزر از آرادآهن به راحتی و به صورت حضوری و غیرحضوری به منظور راحتی دسترسی مشتریان ممکن خواهد بود.

فروش میلگرد امیرکبیر خزر

مجتمع فولاد امیرکبیر خزر در سال ۱۳۸۳ و در شهرک صنعتی رشت تأسیس شد. و پس از کمتر از یک دهه به یکی از بهترین تولیدکننده‌های میلگرد فولادی ایران تبدیل شد.

این مجموعه با تلاش در راستای عرضه بهترین کیفیت و تأمین تقاضای میلگرد فولادی کشور، توانست با رعایت استانداردهای مورد نیاز و کنترل کیفیت بسیار دقیق، گواهینامه‌های بسیاری کسب کند.

میلگردهای تولید شده در مجتمع فولاد امیرکبیر خزر به روش فرآیند نورد گرم در سه گرید تولید و به بازار عرضه می‌شوند. مهم‌ترین تفاوت این گریدها در صاف یا آجدار بودن و سطح مقاومت کششی و مقاومت تسلیم آن‌هاست.

فروش میلگرد امیرکبیر خزر از طریق مراجع حضوری و غیرحضوری فروش صورت می‌گیرد. شما میتوانید از آرادآهن نمایندگی فروش میلگردکارخانه فولاد امیرکبیر خزر،  محصولات این کارخانه را با بهترین قیمت و بهترین خدمات در بازار آهن ایران تهیه نمایید.

سفارش آنلاین آهن آلات
مقالات
ورق
مقالات ورق
قیمت تیرآهن
مقالات تیرآهن
قیمت میلگرد
مقالات میلگرد
قیمت قوطی در آراد آهن
مقالات قوطی
قیمت پروفیل زد (Z)
مقالات پروفیل
قیمت لوله مبلی
مقالات لوله
قیمت محصولات مفتولی
مقالات مفتولی
قیمت نبشی
مقالات نبشی