لوگو آرادآهن
Search

لیست کارخانه ها

031-34055

تماس با ما

ارتباط با ما

دانشنامه

031-34055

گروه صنعتی صفا

گروه صنعتی صفا

گروه صنعتی صفا متشکل از شرکت‌های متعدد، پیشتاز و پراکنده در استان‌های مختلف در سطح کشور است. این شرکت‌ها به تولید مقاطع فولادی، سازه‌های آهنی و فلزی، صنعت پلیمر، سیم و کابل، نوشت افزار و صنایع غذایی مشغول هستند.

شروع تأسیس گروه صنعتی صفا که امروزه دارای تعداد زیادی شرکت‌ و کارخانجات بزرگ است در سال ۱۳۴۷ بوده است.اولین شرکت تولیدی این مجموعه با نام شرکت استاد در سال ۱۳۵۵ آغاز به کار کرد. این شرکت تولیدی در زمینه‌ی ساخت صنایع فولادی، فلزی، لوازم کشاورزی و دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی فعال بود. اما از سال ۱۳۵۷ به صورت تخصصی و ویژه‌تر بر روی تولید سازه‌های فولادی تمرکز کرد.در سال ۱۳۶۱ گروه صنعتی آمل به این شرکت پیوست. این شرکت در زمینه تولید لوله و پروفیل آغاز به کار کرد.

در ادامه این مقاله به بررسی کامل گروه صنعتی صفا، شرکت‌‌ها و کارخانه‌های این مجموعه و دستاوردهای آن خواهیم پرداخت.

تاریخچه گروه صنعتی صفا

در سال ۱۳۶۴ شرکت نورد و پروفیل ساوه که در آن زمان به عنوان یک کارخانه وسیع با حدود ۱۶۰ نفر نیروی انسانی قابلیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن را دارا بود، به عنوان زیر مجموعه‌ی به گروه صنعتی صفا افزوده شد. این شرکت امروزه نیز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدی کشور با بهره‌گیری از ۱۵۰۰ نفر منابع انسانی و ظرفیت سالانه تولید بیش از ۲ میلیون تن مشغول به فعالیت است.

در سال ۱۳۷۹ گروه صنعتی صفا در راستای تحقق اهداف بلند مرتبه خود، یکی دیگر از کارخانه‌های بزرگ مجموعه خود را افتتاح کرد. کارخانه نورد و لوله صفا در زمینه تولید نورد و لوله و به منظور تأمین نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب فعالیت خود را آغاز کرد و توانست عنوان بزرگترین کارخانه تولید کننده نورد و لوله خاورمیانه را کسب کند.

در سال ۱۳۸۱ شرکت سازه‌های فلزی و ماشین آلات صنعتی صفا توسط مدیریت گروه صنعتی صفا تأسیس شد. این شرکت در زمینه‌ی تولید انواع سازه‌های فلزی، فولادی، تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی، جرثقیل‌های صنعتی، دکل‌های مخابراتی، رادیویی و تلویزیونی، لوازم کشاوری و … مشغول به فعالیت شد.

فروش لوله فولادی

گروه صنعتی صفا در مسیر پیشرفت

سال ۱۳۸۳ کارخانه نورد ولوله صفا طوس به عنوان عضو جدیدی در گروه صنعتی صفا مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این کارخانه در شهر مشهد و به منظور اجرای پروژه خطوط انتقال لوله آب سد دوستی تأسیس شد.

در سال ۱۳۸۷ به منظور تأمین مواد اولیه کارخانجات لوله سازی این مجموعه، شرکت صنعت پلیمر اهواز آغاز به کار کرد. کارخانجات تولید لوله و نورد برای پوشش لوله‌های فولادی تولیدی خود، نیاز به کامپاندهای پلی الفینی دارند، که یکی از تولیدات شرکت صنعت پلیمر اهواز با ظرفیت ۲۵۰۰ تن تولید سالانه است.

در سال ۱۳۸۸ گروه صنعتی صفا با بهره‌برداری از شرکت قلم خودکار صفا به سراغ صنعت نوشت افزار رفت و دامنه‌ی تولیدات خود را بیش از پیش گسترش داد.

محصولات تولیدی کارخانه گروه صنعتی صفا

به دلیل گستردگی زیاد گروه صنعتی صفا، تولیدات کارخانه گروه صنعتی صفا نیز دامنه‌ی وسیعی دارند. ما در این مقاله به صورت ویژه به بیان و تشریح محصولات فولادی و مشخصات فنی محصولات گرو ه صنعتی صفا خواهیم پرداخت.

در حال حاضر دو شرکت نورد و پروفیل ساوه و شرکت نورد و لوله صفا به تولید انواع لوله و مقاطع فولادی فعالیت دارند. شرکت نورد و لوله صفا با بهره‌گیری از چهار کارخانه زیر محصولات خود را تولید و به بازار عرضه می‌کند. استاندارهای محصولات گروه صنعتی صفا متناسب با محصول و روش تولید در هر کارخانه متفاوت است.

کارخانه درز جوش القایی

این خط تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن لوله و ۱۰۰ هزار تن پروفیل با مشخصات زیر تولید می‌کند.

  • تولید لوله‌های فولادی با قطری بین۸ تا ۲۴ اینچ، در ضخامت‌های ۴/۴ تا ۲۰/۶ میلیمتر و با طول‌های ۶ تا ۱۸ متر ( این لوله‌ها بر اساس استاندارد API 5L , AWWA C200 و ISO 3183 جهت لوله های انتقال آب، نفت، گاز و پتروشیمی ساخته و تولید می‌شوند)
  • تولید قوطی های فولادی با ابعاد ۱۷۵×۱۷۵ الی ۵۰۰×۵۰۰ میلیمتر، ضخامت ۴/۴ الی ۶/۲۰ میلیمتر و طول ۶ الی ۱۸ متر ( این قوطی‌ها بر اساس استاندارد EN 10219 جهت مصارف صنعتی و ساختمانی ساخته می‌شوند.)

کارخانه رولبندینگ

این خط تولید با ظرفیت ۶۷۵ هزار تن لوله فولادی در سال مشغول به کار است.این لوله‌های فولادی بر اساس استاندارد API 5L , AWWA C200و ISO 3183 تولید می‌شوند و دارای قطر ۲۰ الی ۶۴ اینچ، ضخامت ۷ الی ۸/۳۱ میلیمتر و طول ۶ الی ۲/۱۲ متر هستند

کارخانه اسپیرال

این کارخانه دارای دو خط تولید مجزا است که هر کدام از آن‌ها لوله‌های فولادی را با مشخصات فنی متفاوتی تولید می‌کنند:

خط تولید لوله اسپیرال آب: در این خط، لوله‌های فولادی با قطر ۲۰ الی ۱۲۰ اینچ، ضخامت ۶ الی ۲۵/۴ میلیمتر و طول ۶ الی ۱۸ متر تولید می‌شوند. این خط تولید، با ظرفیت تولید ۷۵ هزار تن در سال توانایی تولید لوله بر اساس استاندارد AWWA C200 به منظور مصارف صنعتی و انتقال آب را دارد.

خط تولید لوله اسپیرال گاز: در این خط، لوله‌های فولادی با قطر ۲۰ الی ۶۴ اینچ، ضخامت ۶ الی ۲۵/۴ میلیمتر و طول ۶ الی ۱۸ متر تولید می شوند. ظرفیت این خط ،تولید ۲۲۵ هزار تن در سال است و لوله‌های تولیدی آن براساس استاندارد API 5L, AWWA C200 و ISO 3183 به منظور خطوط انتقال آب، نفت، گاز و فرآورده های پتروشیمی ساخته می‌شوند.

کارخانه پوشش

در حال حاضر این کارخانه دارای ۴ خط تولید و یک خط در حال ساخت است به شرح زیر است:

پوشش خارجی سه لایه پلی اتیلن

این خط، پوشش دهی را توسط یک لایه پوشش پودر اپوکسی، یک لایه چسب و یک لایه پلی اتیلن انجام می‌دهند. این پوشش دهی بر اساس استاندارد ISO 21809, DIN 30670 و CSA Z245.21 و استاندار شرکت ملی گاز، جهت خطوط انتقال لوله آب، نفت، گاز و فرآورده های پتروشیمی و بر روی لوله‌های  با قطر ۱۶ الی ۱۰۰ اینچ، ضخامت ۶ الی ۳۲ میلیمتر و طول ۶ الی ۱۳ متر انجام می‌گیرد. ظرفیت این خط ۶۰۰ متر مربع در ساعت است.

پوشش داخلی اپوکسی مایع دو جزیی

این خط پوشش دهی را توسط یک یک لایه اپوکسی مایع انجام می‌دهد. این پوشش دهی بر اساس استاندارد AWWA C210 و API RP 5L2 جهت خطوط انتقال لوله آب، نفت، گاز و فرآورده های پتروشیمی با قطر ۱۶ الی ۱۰۰ اینچ، ضخامت ۶ الی ۳۲ میلیمتر و طول ۶ الی ۱۳ متر صورت می‌گیرد. ظرفیت این خط نیز برای پوشش دهی داخلی ، ۶۰۰ مترمربع در ساعت و برای پوشش دهی خارجی ۳۵۰ متر مربع در ساعت است.

پوشش بیتومن اینمل

پوشش بیتومن اینمل شامل یک لایه پرایمر، یک لایه بیتومن ، یک نوار داخلی و یک لایه نوار خارجی است. توانایی اعمال پوشش این خط بر اساس استاندارد ISO 5256, DIN EN 10300 و BS 4147 جهت لوله‌های انتقال آب، نفت، گاز وفرآورده های پتروشیمی است. این لوله‌ها می‌توانند  با قطر ۸ الی ۱۱۰ اینچ، ضخامت ۶ الی ۳۲ میلیمتر و طول ۶ الی ۱۳ متر باشند. ظرفیت پوشش دهی این خط ۴۵۰ متر مربع در ساعت است.

پوشش دو لایه پودر اپوکسی

این خط توانایی اعمال پوشش دو لایه اپوکسی براساس استاندارد ISO 21809 و CSA Z245.20 و استاندارد شرکت ملی گاز، جهت لوله‌های انتقال آب، نفت، گاز و ،فروآده های پتروشیمی با قطر ۸ الی ۱۰۰ اینچ، ضخامت ۶ الی ۳۲ میلیمتر و طول ۶ الی ۱۳ متر را دارد.

فروش پروفیل

محصولات تولیدی شرکت نورد و پروفیل ساوه

محصولات تولیدی شرکت نورد و پروفیل ساوه نیز شامل: پروفیل‌های درب و پنجره، پروفیل‌های فرم دار صنعتی، انواع قوطی‌های صنعتی و ساختمانی، انواع لوله‌های فولادی گاز خانگی، آبرسانی،صنعتی و گاز شبکه است.

مشخصات فنی این لوله‌ ها به شرح زیر است:

  • لوله‌های گاز و آب خانگی و ساختمانی در اندازه‌های ۱.۴ تا ۶ اینچ، در سه کلاس سبک، متوسط و سنگین، در دو نوع سیاه و گالوانیزه
  • تولید لوله‌های صنعتی با قطرهای خارجی ۱۰ تا ۶۱۰ میلیمتر و در ضخامت‌های ۱.۵ تا ۶ میلیمتر مربع طبق استاندارد DIN 2444
  • لوله‌های شبکه سراسری و شهری نیز از سایز ۳.۸ تا ۲۴ اینچ با ضخامت‌های ۲.۹ تا ۲۰ میلیمتر و در طول‌های ۶ تا ۱۲ متری

شایان ذکر است وزن محصولات گروه صنعتی صفا به سایز، ضخامت، قطر و … بستگی داشته و برای هر کدام از تولیدات متفاوت خواهد بود.

قیمت محصولات کارخانه گرو ه صنعتی صفا

محصولات کارخانه گروه صنعتی صفا به دلیل گستردگی زیاد، تنوع در روش ساخت، مواد اولیه متفاوت، نوسانات نرخ ارز و بازارهای داخلی و … به صورت روزانه قیمت گذاری می‌شوند.

برای استعلام قیمت روز محصولات کارخانه گروه صنعتی صفا می‌توانید با شرکت آراد آهن با شماره‌ی: ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید.

خرید محصولات کارخانه گروه صنعتی صفا

برای خرید محصولات این گروه صنعتی عظیم می‌توانید به مراکز فروش محصولات گروه صنعتی صفا مراجعه کنید. توصیه می‌شود در انتخاب مرکز فروش محصولات گروه صنعتی صفا به سابقه‌ و اعتبار شرکت مذکور توجه کنید و قبل از خرید قیمت محصول را توسط چندین مرکز فروش گروه صنعتی صفا استعلام نمایید.

شرکت آراد آهن مرکز فروش گروه صنعتی صفا برای جلوگیری از سردرگمی و  به منظور رفاه حال بیشتر مشتریان محترم کلیه محصولات فولادی تولید شده توسط کارخانجات این گروه صنعتی را تأمین و با قیمتی مناسب و کیفیتی تضمین شده در بازار آهن ایران عرضه می‌نماید.

مشاوره ی رایگان متخصصان فروش در بازرگانی آراد آهن (۳۴۰۵۵-۰۳۱)، یکی از خدمات ویژه این شرکت به مشتریان است.

سفارش آنلاین آهن آلات
مقالات
ورق
مقالات ورق
قیمت تیرآهن
مقالات تیرآهن
قیمت میلگرد
مقالات میلگرد
قیمت قوطی در آراد آهن
مقالات قوطی
قیمت پروفیل زد (Z)
مقالات پروفیل
قیمت لوله مبلی
مقالات لوله
قیمت محصولات مفتولی
مقالات مفتولی
قیمت نبشی
مقالات نبشی