آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

تفاوت ورق سیاه فولاد مبارکه با ورق سیاه اکسین

ورق سیاه
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت ورق سیاه به دلیل تقاضای بالایی که دارد به صورت مستقیم بر بازار آهن آلات و سایر محصولات فولادی تأثیر می‌گذارد. ورق سیاه به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه برای ساخت محصولات فولادی دیگر به کار می‌رود. از این رو تقاضای زیادی برای خرید این محصول در بازار وجود دارد. این ورق توسط کارخانه‌های متعددی در ایران تولید می‌شود که از بهترین و معتبرترین آن‌ها کارخانه‌های فولاد مبارکه اصفهان و اکسین اهواز میباشند. چنانچه قصد خرید ورق سیاه تولید شده این دو کارخانه را داشتید در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاوت ورق سیاه اکسین با ورق سیاه فولاد مبارکه بیشتر آشنا شوید.

معرفی ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان یکی از بزرگترین قطب‌های صنعتی کشور و نیز معروف‌ترین تولیدکننده محصولات فولادی از جمله ورق سیاه در ایران شناخته می‌شود. این مجتمع علاوه بر تامین درصد قابل توجهی از نیاز کشور، محصولات فولادی خود را به بازارهای جهانی نیز صادر می‌کند. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه به دلیل کیفیت بسیار بالا نسبت به سایر برندها، در بازار آهن آلات ایران، بیشتر است. به این دلیل که کارخانه فولاد مبارکه برای تولید ورق سیاه از استانداردهای ملی و بین‌المللی استفاده می‌کند.

ورق سیاه، نوعی ورق فولادی کربنی است که در طی فرآیند نورد گرم به دلیل حرارت زیاد، رنگ آن به صورت مات و تیره درمی‌آید. به علت تیره بودن رنگ آن، به اصطلاح در بازار به ورق سیاه معروف شده است. میزان نرمی و سختی ورق سیاه، به میزان درصد کربن به کار رفته در تولید آن، بستگی دارد. در واقع هر چقدر از درصد کربن کمتری در تولید ورق سیاه استفاده شود، ورق نرم‌تر است.

برای بسیاری از صنعتگران و فعالان حوزه آهن و فولاد ایران آگاهی از آخرین و به روزترین قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه، از اهمیت بالایی برخوردار میباشد به همین منظور تیم واحد آی تی آراد آهن، به صورت روزانه و همزمان با اعلام قیمت این محصول در بازار، لیست قیمت‌ ورق سیاه فولاد مبارکه در سایزهای مختلف را در سایت آراد آهن بروزرسانی می‌کنند تا مشتریان بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

سایز و مشخصات فنی ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، ورق سیاه را بر اساس استاندارد DIN  آلمان و در ضخامت‌های متنوع از ۲ میلی‌متر تا ۸ میلی‌متر و عرض متداول ۱۵۰۰ میلی‌متر تولید و عرضه می‌کند. ورق سیاه فولاد مبارکه، در ضخامت‌های پایین به صورت رولی و در ضخامت‌های بالا به صورت شیت یا برش خورده بسته‌بندی می‌شود. کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، یکی از تولیدکنندگان ورق سیاه در ضخامت‌های کمتر از ۲ میلی‌متر در ایران میباشد. برای تولید این ورق از دو فولاد ۳۶A  و ۱۰۱۱A استفاده می‌شود.

ضخامت‌های ۲ و ۲.۵ میلی‌متر ورق سیاه فولاد مبارکه در عرض‌ ۱ و ۱.۲۵ متر، ضخامت‌های ۳ و ۴ میلی‌متر ورق سیاه فولاد مبارکه در عرض‌ ۱.۲۵ و ۱.۵ متر و ضخامت‌های ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۵ میلی‌متر این ورق در عرض ۱.۵ متر عرضه می‌گردد. در صورت سفارش مشتری، این محصول با ضخامت‌ ۸ میلی‌متر و  با عرض ۱.۲۵ متر نیز قابل تولید میباشد. ورق سیاه فولاد مبارکه به صورت رول در عرض‌های بین ۶۰۰ تا ۱۸۵۰ میلی‌متر و با ضخامت‌های بین ۱.۵ تا ۱۶ میلی‌متر به بازار مصرف عرضه می‌شود. حجم خرید ورق سیاه اصفهان به صورت شیت با ابعاد ۲۰۰۰ *۱۰۰۰، ۲۵۰۰ *۱۲۵۰ ، ۶۰۰۰ *۱۰۰۰ ،۶۰۰۰ *۱۵۰۰ ، ۶۰۰۰ *۲۰۰۰  و ۱۲۰۰۰*۲۰۰۰ میلی‌متر، در بازار آهن آلات ایران، بیشتر است.

فرایند تولید ورق سیاه فولاد مبارکه

برای تولید ورق سیاه فولاد مبارکه، ابتدا تختال در کوره‌ای با دمای ۱۲۸۰ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد. پس از نرم شدن تختال، آن را از کوره درآورده و از بین چند غلتک عبور می‌دهند، حرکت غلتک‌ها منجر به کاهش ضخامت تختال و پوسته‌زدایی آن می‌شود. در مرحله نهایی ساخت این ورق، آن را برای نورد کامل، از بین قفسه‌هایی عبور می دهند. در مرحله بعد از میز خنک کننده گذر می‌دهند تا ورق، سرد شود.

ورق سیاه به دو نوع معمولی و صنعتی دسته بندی می‌‌شود که هرکدام بر اساس استانداردها و برای کاربردهای خاصی تولید می‌شوند. ورق سیاه فولاد مبارکه در ضخامت‌ها، سایزها و ابعاد متنوعی تولید می‌شود، که کاربرد و قیمت ورق سیاه هر کدام با دیگری متفاوت میباشد. از این ورق در صنایعی مانند ساختمان‌سازی، صنایع کشتی‌سازی، حمل‌ونقل دریایی، صنایع فلزی سنگین، صنایع نفت و پتروشیمی، ساخت تجهیزات مختلف کشاورزی، ساخت مخازن، ساخت تانکرهای مخصوص، ساخت قطعات خودرو، ساخت تجهیزات گرمایشی نظیر آبگرمکن و بخاری و غیره استفاده می‌شود.

معرفی ورق سیاه اکسین خوزستان

کارخانه اکسین خوزستان، ورق‌های سیاه ST37 و ST52، را بر طبق آخرین استانداردهای روز دنیا در بازار ایران و بازارهای صادراتی عرضه می‌دارد. موقعیت استراتژیک و جغرافیایی این کارخانه، نزدیکی به رودخانه کارون و خلیج فارس، همجوار بودن با شبکه ریلی سراسری ایران و غیره باعث می شود تا این کارخانه در بین کارخانه های برتر تولید کننده ورق فولادی در سطح جهان قرار بگیرد.

مجتمع فولاد اکسین برای بالا بردن کیفیت تولیدات خود و جلب رضایت مشتریان، استانداردهای ISO 9001 در سیستم مدیریت کیفیت، OHSAS 18001 در ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و استاندارد ISO 14001 ویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را دارا می باشد. این مجتمع همچنین، ورق‌ سیاه را بر اساس تمام استانداردهای لازم در این زمینه، تولید می‌کند. بر روی تمام محصولات کارخانه اکسین خوزستان، تست‌های کشش، خمش، ضربه و فشار صورت می‌گیرد. پس از عملیات حرارتی، استحکام کششی ورق سیاه اکسین خوزستان تا ۱۲۰۰ نیوتن بر میلی‌متر مربع و مقاومت تسلیم آن تا ۱۰۰ نیوتن بر میلی‌متر مربع، افزایش پیدا می‌کند.

سایز و مشخصات فنی ورق سیاه  اکسین

کارخانه اکسین خوزستان، ورق سیاه خود را در ضخامت بالاتر از ٢٠ میلی‌متر و با عرض ٢ متر تولید و عرضه می‌کند. بنابراین میتواند بخش قابل توجهی از نیاز بازار داخلی به ورق سیاه عریض را برطرف نماید. در واقع، کارخانه‌های اکسین و کاویان تنها تولیدکنندگان داخلی هستند که ورق سیاه را با ضخامت ۲۵ تا ۵۰ میلی‌متر تولید می‌کنند. ضخامت ورق سیاه سایر تولیدکنندگان، تا سایز ۲۰ میلی‌متر میباشد.

ورق‌ سیاه اکسین خوزستان، با عرض ۱۱۰۰ تا ۴۵۰۰ و طول ۲۵۰۰ تا ۲۴۰۰۰ و ضخامت ۵ تا  ۵۰ میلی‌متر و به صورت رول و شیت فابریک تولید و روانه بازار می‌شود. این کارخانه همچنین، در صورت سفارش مشتری، ورق‌های فولادی خود را در ابعاد دلخواه و بر طبق استانداردهای بین‌المللی تولید می‌کند. خرید ورق‌ سیاه اهواز به صورت شیت عموما در ابعاد ۶*۲ و ۱۲*۲ صورت می‌گیرد.

تولیدات کارخانه اکسین خوزستان، علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی به بازارهای کشورهایی همچون آلمان، هلند، بلژیک، عراق، گرجستان و ایتالیا نیز صادر می‌شود. از ورق سیاه تولیدی توسط کارخانه اکسین در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، لوله سازی، ماشین سازی، صنایع کشتی سازی و تجهیزات دریایی، گارد ریل و تجهیزات ترافیکی، ساخت تانک و مخازن ذخیره سازی مشتقات نفتی و صنایع سنگین دیگر استفاده می‌شود.

قیمت روز ورق سیاه فولاد مبارکه
قیمت روز ورق سیاه فولاد مبارکه

قیمت روز ورق سیاه فولاد مبارکه

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تنها تولید کننده ورق سیاه در کشور میباشد که شمش فولادی مورد نیاز برای تولید ورق سیاه را خود تولید می‌کند. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در بازار براساس فاکتورهای متعددی تعیین می‌گردد. عواملی همچون ضخامت، سایز، صنعتی یا معمولی بودن، شیت یا رول بودن و غیره، در قیمت این محصول تاثیر می‌گذارد. برخی از فاکتورها نیز به‌صورت غیرمستقیم، قیمت این محصول را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد که از جمله این فاکتورها می‌توان به  نوسانات نرخ دلار و نفت، نوسانات قیمت آهن‌آلات، قیمت مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

تقاضای زیادی برای خرید ورق سیاه اصفهان، به دلیل رعایت تمامی استانداردها در زمان تولید و کیفیت بسیار مطلوب محصول، در بازار آهن آلات ایران وجود دارد. این کارخانه با تولید انبوه می تواند، نیاز روزانه بازار به این محصول را تامین کند. با وجود اینکه ورق سیاه فولاد مبارکه، به کشورهای همجوار صادر می‌شود اما این موضوع نتوانسته، تاثیر منفی بر تامین نیاز داخلی داشته باشد.

آخرین و مناسب‌ترین قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه روز بازار را می‌توانید هم اینک در سایت آراد آهن نمایندگی فروش ورق سیاه فولاد مبارکه در سراسر کشور، مشاهده نمایید. در صورتیکه برای انتخاب سایز ورق سیاه مورد نیاز خود شک یا تردیدی دارید می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان واحد فروش ما بهره مند شوید.

قیمت ورق سیاه اکسین

به دلیل نوسانات قیمت ورق سیاه اکسین، اطلاع از قیمت نهایی این محصول در زمان خرید الزامی می‌باشد. در بازرگانی آراد آهن، فروش ورق سیاه اهواز، با قیمت‌های رقابتی صورت می‌گیرد. برای سفارشات در تناژ‌ بالا، قیمت فروش این محصول به قیمت کارخانه، در فاکتور مشتری لحاظ می‌گردد. لیست قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه و اکسین را می‌توانید به صورت روزانه از سایت آراد آهن دریافت نمایید. سپس با مقایسه آن با لیست قیمت‌های سایر رقبا، تصمیم خود را برای خرید این محصول از آراد آهن نهایی سازید.

خرید ورق سیاه اکسین و فولاد مبارکه

بازرگانی آراد آهن در اصفهان، این افتخار را دارد که انواع ورق سیاه تولیدی کارخانجات معتبر کشور از جمله ورق سیاه فولاد مبارکه و اکسین را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار مصرف کنندگان و خریداران این محصول در سراسر کشور قرار دهد. شما خریداران و مصرف کنندگان گرامی می‌توانید جهت خرید ورق سیاه اهواز در سایزهای مختلف و نیز کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با کانال‌های ارتباطی این مجموعه، تماس حاصل فرمایید. قیمت روز ورق فولاد مبارکه و اکسین در سایت و کانال تلگرام آراد آهن بروزرسانی می شود. جهت گفتگوی تلفنی و ثبت سفارش می توانید با شماره ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید. همچنین می توانید از قسمت ثبت سفارش سایت آراد آهن، سفارش خرید خود را ثبت نمایید.