آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

کارخانه های تولید کننده نبشی در ایران

قیمت نبشی
به این مقاله امتیاز دهید

اگر قصد خرید نبشی را دارید، نیاز به آشنایی مختصری با تولید کنندگان دارید که در ایران به تولید این مقطع فولادی می‌پردازند. چرا که همه می‌دانیم کیفیت بر قیمت نبشی اثر می‌گذارد و قیمت از مهم‌ترین متغیرهایی است که بر فروش اثر می‌گذارد. هر کارخانه‌ از روش و استاندارد خاصی به منظور تولید نبشی استفاده می‌کند. علاوه بر این مواد اولیه مورد استفاده در هر کارخانه ممکن است متفاوت باشد. تمامی این موارد در تعیین کیفیت نهایی این مقطع فولادی نقش دارند. پس کارخانه تولید کننده،  نقش اصلی را در تعیین میزان کیفیت نبشی برعهده دارد.

در این مقاله بعد از معرفی نبشی، با برترین کارخانجات تولید کننده‌ی نبشی آشنا خواهیم شد. سپس عوامل مؤثر بر خرید نبشی چون قیمت و مراکز فروش آن را بررسی خواهیم کرد.

معرفی نبشی

نبشی نوعی از پروفیل باز فولادی است که از نظر ظاهری دو ضلع عمود بر هم دارد. این پروفیل ریز نقش در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این رو در صنایع مختلف شناخته شده و حائز اهمیت است.

این مقطع فولادی در انواع گوناگونی تولید می‌شود. برای مثال از نظر شیوه‌ی تولید، نبشی در دو نوع پرسی و فابریک تولید می‌شود. نبشی پرسی از فرمینگ ورق‌های فولادی به دست می‌آید؛ ولی نبشی فابریک از نورد گرم شمش فولادی بعد از گداختن در کارخانه تولید می‌شود.

از دیدگاه دیگر می‌توان نبشی را به دو نوع نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی تقسیم کرد. در صورتی که دو ضلع عمودبرهم این مقطع با یکدیگر از نظر اندازه مساوی باشند، بال مساوی و در غیر این صورت بال نامساوی نام می‌گیرند.

دارا بودن ویژگی‌های چون فرم پذیری، قابلیت برش کاری، سوراخ کاری، جوش پذیری و … باعث جلب توجه اهالی صنعت به این پروفیل فولادی شده است.

تولید کنندگان نبشی در ایران

کارخانجات متعددی در ایران نبشی را تولید و به منظور تأمین نیاز در بازار عرضه می‌نمایند. در این میان برترین کارخانجات تولید کننده عبارتند از:

کارخانه ناب تبریز

این کارخانه در سال ۱۳۸۲ در شهر تبریز شروع به کار کرد و با پیشرفت‌های روزافزون اکنون به جایگاهی رسیده است که با ظرفیت تولیدی در حدود ۳۶۰هزار تن به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نبشی داخل کشور شناخته می‌شود. این کارخانه با معیار قرار دادن  استانداردهای چون: استاندارد ملی ۱-۱۳۹۶۸ ، استاندارد ۸۵۱۰ روسیه و استاندارد ۱-۱۰۰۵۶ اروپا نبشی‌های خود را در نوع بال مساوی تولید می‌کند. این مقاطع فولادی در سایزهای ۳*۳ تا ۱۰* ۱۰ و در طول ۹ و یا ۱۲ متر توسط کارخانه فولاد ناب تولید می‌شوند.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

بزرگترین کارخانه تولیدکننده انواع مقاطع فولادی چون: نبشی، تیرآهن، میلگرد، ناودانی، شمش و .. در کشور کارخانه ذوب آهن واقع در شهر اصفهان است که ظرفیت تولیدی بالغ بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال دارد.

این کارخانه نبشی‌های خود را به صورت گرم نوردیده و در انواع بال مساوی تولید می‌کند و از استانداردهای ملی و بین المللی چون  13968-1 و استاندارد DINEN 10056/1,2 برای این منظور استفاده می‌کند.

کارخانه شکفته مشهد

از بزرگترین تولید کنندگان این مقطع فولادی در کشور کارخانه فولاد شکفته واقع در شهر مشهد است که محصولات خود را مطابق با استانداردهای بین المللی و ملی تولید می‌کند. استاندارد‌های بین المللی که در این کارخانه معیار قرار می‌گیرند عبارتند از: استاندارد  DIN IN اروپا و استاندارد GOST 8510 کشور روسیه. محصولات این کارخانه همچنین مطابق با استاندارد ملی ISIRI 13968-1 در طول ۶ متر و در سایزهای ۳*۳ تا ۱۰* ۱۰ تولید می‌شوند.

کارخانه صبا فولاد منظومه

از دیگر کارخانجات مطرح در زمینه تولید این مقطع فولادی می‌توان به کارخانه صبا منظومه واقع در شهر مبارکه اصفهان اشاره کرد که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است. این شرکت در تولید انواع نبشی و ناوادانی با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و بهره‌مندی از منابع انسانی متخصص بسیار موفق بوده است.

کارخانه آریان فولاد

شرکت نورد آریان فولاد یکی از معروفترین تولید کنندگان نبشی از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را با هدف تولید مقاطع فولادی مختلف چون نبشی، ناودانی، تیرآهن و میلگرد در شهرستان بوئین زهرا آغاز نموده است. شایان ذکر است که در ابتدا این کارخانه تنها تولید نبشی در سایزهای ۱۳۰*۱۳۰ را در دستور کار داشته و سپس در طی سال‌ها با گسترش خطوط تولید خود موفق به ساخت و عرضه دیگر مقاطع فولادی شده است.

قیمت نبشی

معرفی مرجع خرید نبشی

قبل از خرید نبشی، سایز، نوع و ضخامت این پروفیل را متناسب با شرایط پروژه خود تعیین کرده و سپس برای خرید اقدام نمایید. بهتر است بدانید که طول بال این مقاطع فولادی می‌تواند ۲ تا ۲۰ سانتی‌متر باشد که هرچه این طول افزایش پیدا کند، ضخامت آن نیز بیشتر خواهد شد.

همچنین در هنگام خرید نبشی حتماً وزن آن را در نظر بگیرید. این پروفیل‌ها در دو دسته‌ی سبک و سنگین در بازار عرضه می‌شوند. نوع سبک برای استفاده در موقعیت‌های کم فشار و ظریف گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. در صورتی که نوع سنگین این مقطع فولادی برای استفاده در موقعیت‌های از پروژه مناسب است که نیاز به مقاومت بالایی در برابر فشار و تحمل بار وارده دارند.

همچنین در صورتی که قصد استفاده از این مقطع فولادی در شرایط جغرافیایی مرطوب را دارید، توصیه می‌کنیم نوع گالوانیزه‌ی آن را خریداری نمایید که در برابر رطوبت مقاومت و طول عمر بیشتری دارد.

مرکز فروش نبشی در اصفهان

فروش نبشی تولید شده توسط کارخانجات برتر داخلی توسط بازرگانی آرادآهن با بهترین قیمت‌ها انجام می‌شود. بازرگانی آرادآهن طی سال‌ها برقراری رابطه‌ی مستقیم و بدون واسطه با تولید کنندگان نبشی ، محصولات آن‌ها را در حجم‌های عمده و با قیمت‌های بسیار نزدیک به قیمت کارخانه در سراسر کشور عرضه می‌نماید.

در صورتی که در انتخاب و خرید نبشی موردنیاز خود تردید دارید، می‌توانید از طریق تماس با شماره‌ ۳۴۰۵۵-۰۳۱ از مشاوره‌ی متخصصان فروش آراد آهن کمک بگیرید.