آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

روند تولید قوطی آهنی  

قیمت قوطی
۵/۵ - (۱ امتیاز)

روند تولید قوطی آهنی بر قیمت قوطی آهنی اثر گذار است. چرا که روش‌های تولید این مقطع فولادی تعیین کننده کیفیت و در نتیجه قیمت پروفیل و قوطی خواهد بود. نورد گرم و نورد سرد از روش‌های تولید قوطی پروفیل به شمار می‌روند که در ادامه این مقاله به توضیح کامل آن‌ها خواهیم پرداخت. اما آیا روش مورد استفاده برای تولید، تنها عامل تعیین کننده قیمت قوطی پروفیل به شمار می‌رود؟ چه عوامل دیگری در تعیین آن دخیل هستند؟ برای خرید قوطی و پروفیل با کمترین قیمت به کدام مراکز مراجعه کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

روند تولید قوطی آهنی به چه شکل است؟

برای ساخت قوطی آهنی از دو روش نورد گرم یا نورد سرد استفاده می‌شود که در ادامه به معرفی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • روش نورد گرم: شمش‌های فولادی را در این روش در کوره‌های با دمای بسیار بالا تا رسیدن به نقطه‌ی ذوب حرارت می‌دهند. سپس با استفاده از غلتک‌های مخصوص و قالب‌های استاندارد به شکل انواع قوطی آهنی فرم می‌دهند. کیفیت قوطی‌های تولیدی به این روش به دلیل یکنواختی سطح و نداشتن هیچگونه درزی بر روی بدنه‌‌‌ی آن‌ها بسیار بالا است.
  • روش نورد سرد: ورق‌های فولادی را در این روش در ابعاد استاندارد برش داده و سپس توسط دستگاه‌های پرس به شکل قوطی آهنی شکل داده و جوش می‌دهند. قوطی‌های تولیدی توسط روش نورد سرد کیفیت پایین‌تری نسبت به قوطی‌های آهنی نورد گرم دارند و به همین دلیل از قیمت کمتری نیز برخوردارند.

بیشتر مطالعه کنید : کمانش در قوطی یعنی چه ؟

قیمت قوطی آهنی

قیمت قوطی آهنی علاوه بر روند تولید، بسته به مشخصات فنی آن نیز متفاوت است. در صنعت آهن‌آلات هر کدام از مقاطع فولادی مطابق با استانداردهای ملی و یا جهانی در مشخصات تعریف شده‌ی تولید می‌شوند. در غیر این صورت کارایی لازم را نداشته و تحت فشار آسیب خواهند دید. حتی ممکن است که به پروژه‌های صنعتی و یا عمرانی نیز خسارت وارد کنند.

مشخصات فنی قوطی آهنی مطابق با استانداردها شامل ضخامت، ابعاد و طول هر شاخه از آن است. به طور کلی ضخامت این قوطی‌ها از ۰.۵ میلیمتر بیشتر بوده و طول هر شاخه از آن‌ها ۶ یا ۱۲ متر خواهد بود.شایان ذکر است که شاخص ضخامت علاوه بر تعیین قیمت قوطی آهنی، نوع کاربری آن را نیز مشخص می‌سازد. برای مثال اگر ضخامت قوطی بین ۰.۵ تا ۱.۵ میلی‌متر باشد، از آن به منظور ساخت مبلمان و صندلی استفاده می‌شود. در صورتی که اگر ضخامتی بین ۲ تا ۳ میلیمتر داشته باشد، در پروژه‌های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قوطی‌های آهنی که ضخامتی بیش از ۴ میلیمتر دارند، نیز در صنایع چون خودروسازی و … کاربرد دارند.

روند تولید قوطی آهنی  

قیمت پروفیل و قوطی

قیمت پروفیل و قوطی براساس وزن آن اعلام می‌شود. در واقع قیمتی که برای پروفیل و قوطی در سایت آرادآهن درج شده ، براساس یک کیلوگرم از آن محاسبه شده است. وزن قوطی به ضخامت، ابعاد و چگالی ماده‌ی اولیه تولید آن بستگی دارد و با استفاده از فرمول زیر به دست می‌آید:

وزن قوطی و پروفیل آهنی = (آهن چگالی * عرض * طول * ضخامت) / ۱۰۰۰

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این فرمول تمامی مشخصات فنی قوطی و پروفیل‌ها در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که هر کدام از این مشخصات با قیمت قوطی آهنی و پروفیل رابطه‌ی مستقیمی دارند. وزن قوطی‌ آهنی و پروفیل‌ها به شکل ظاهری و نوع آن‌ها نیز وابسته است. در ادامه با انواع قوطی آشنا خواهیم شد.

انواع قوطی آهنی

قوطی‌های ستونی:

این قوطی‌ها شکل هندسی بسته‌ شبیه به مربع و یا مستطیل دارند. معمولاً ضخامت آن‌ها بین ۳ تا ۴ میلی‌متر است. قوطی‌های مربعی در ابعاد ۱۰*۱۰ تا ۵۰۰ *۵۰۰ میلیمتر مربع و قوطی‌های مستطیلی در اندازه‌های ۱۰۰*۴۰ تا ۱۳۵* ۳۰۰ میلیمتر در بازار وجود دارند.

قوطی‌های مبلی:

از دیگر انواع پرکاربرد قوطی‌های آهنی می‌توان به این مقاطع اشاره کرد که ضخامت بسیار کمی بین ۰.۷ تا ۱.۵ میلیمتر داشته و بالطبع وزن پایینی دارند. به همین دلیل به آن‌ها قوطی‌های سبک نیز گفته می‌شود.

قوطی‌های ساختمانی:

همانطور که قبلاً اشاره شد قوطی‌هایی که ضخامتی بین ۲ تا ۳ میلیمتر داشته باشند را به دلیل مقاومت نسبی و استفاده در ساخت سازه‌های عمرانی، قوطی ساختمانی می‌نامند. برای ساخت این مقاطع معمولاً از روش نورد سرداستفاده می‌شود.

قوطی‌های صنعتی:

قوطی‌هایی که ضخامتی بیش از ۴ میلیمتر دارند، از استحکام و مقاومت بسیار زیادی برخوردار بوده و به همین دلیل در صنایع مختلف و سنگین استفاده دارند و به نام قوطی صنعتی شناخته می‌شوند. این مقاطع معمولاً به روش نورد گرم و با خواص مکانیکی بالا تولید می‌شوند.

بیشتر مطالعه کنید : قوطی ستونی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد

قیمت قوطی پروفیل

قیمت قوطی آهنی و پروفیل علاوه بر مشخصات و وزن آن به کیفیت ساخت نیز بستگی دارد. به همین دلیل در صورتی که قوطی پروفیل توسط کارخانجات معتبر و مطرح داخلی تولید شده باشد، از قیمت بالاتری نیز در بازار برخوردار خواهد بود. این قانون برای قوطی پروفیل‌های وارداتی نیز صادق است و این مقاطع نیز براساس کشور تولید کننده و درجه‌ی کیفیت قیمت گذاری خواهند شد.

شما می‌توانید قیمت قوطی پروفیل در انواع و ابعاد مختلف آن را در سایت آرادآهن مشاهده کرده و براساس آن انتخاب خود را برای خرید قطعی نمایید.البته باید نوسانات قیمت این مقاطع فولادی را نیز در نظر داشته باشید. دلیل این نوسانات می‌تواند عوامل مختلفی باشد که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر مطالعه کنید: قوطی سبک و سنگین چیست؟

چه عواملی بر قیمت قوطی تاثیر می‌گذارد؟

مهم‌ترین فاکتوری که بر قیمت قوطی آهنی و پروفیل اثر می‌گذارد، نرخ روز دلار است. قیمت مواد اولیه تولید کننده انواع قوطی پروفیل براساس نرخ دلار تعیین شده و به همین دلیل نوسانات ناشی از آن بر نرخ قوطی پروفیل نیز اثر می‌گذارد. به علاوه قوطی پروفیل یک کالای صادراتی- وارداتی محسوب شده و از این حیث نیز قیمت آن تحت تأثیر نرخ ارز قرار خواهد گرفت.میزان عرضه و تقاضا، افزایش و یا کاهش پروژه‌های عمرانی و صنعتی، سیاست‌های کلان داخلی و خارجی و … نیز به صورت محسوس و نامحسوس بر قیمت‌ها اثر گذار خواهند بود.به علاوه تلاطم‌های قیمت‌های جهانی فولاد و آهن نیز می‌تواند از دلایل به وجود آمدن این نوسانات تلقی شود.

روند تولید قوطی آهنی  

قوطی آهنی چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای قوطی‌های آهنی در صنایع مختلف به دلیل انواع گوناگونی که دارند، بسیار گسترده است. از جمله این کاربردها می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • تولید خودروهای سبک و سنگین
  • ساخت در و پنجره، انواع نرده و حفاظ
  • احداث اسکلت فلزی سازه‌های عمرانی و شهری
  • ساخت ، میز و صندلی
  • تولید لوازم پزشکی، ورزشی و …
  • ساخت سوله
  • ساخت پل‌های هوایی و عابر پیاده

از کجا قوطی آهنی بخریم؟

در صورتی که قصد خرید با کمترین قیمت پروفیل و قوطی را دارید، می‌توانید از طریق سایت آرادآهن سفارش خود را ثبت نمایید. بازرگانی آرادآهن یکی از بزرگترین مراجع فروش انواع قوطی و پروفیل آهنی در کشور است که به دلیل حجم بالای معاملاتی که در طول روز انجام می‌دهد، کمترین قیمت عرضه محصولات فولادی را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد.جهت استعلام قیمت قوطی آهنی و یا دریافت مشاوره‌ی رایگان خرید می‌توانید با کارشناسان آرادآهن ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس حاصل فرمایید.