لوگو آرادآهن
Search

لیست کارخانه ها

031-34055

تماس با ما

ارتباط با ما

دانشنامه

031-34055

کارخانه ماهشهر

لوله سازی ماهشهر

لوله سازی ماهشهر یکی از قدیمی‌ ترین و بهترین کارخانه‌ های تولید لوله ‌های فولادی برای انتقال خطوط گاز و سایر خطوط است. این کارخانه با تولید انواع لوله‌ ها با قطرهای مختلف، سهم بزرگی در خطوط انتقال نفت و گاز کشور دارد. و با بیش از ۲۰ سال سابقه در صنعت لوله سازی، اکنون به یکی از مهم ‌ترین کارخانه ‌های لوله سازی نه تنها در کشور بلکه در منطقه تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم با صنعت لوله سازی ماهشهر و محصولات آن بیشتر آشنا شویم.

لوله سازی ماهشهر

کارخانه لوله سازی ماهشهر

برای شناخت این کارخانه لازم است ابتدا گروه صنعتی سدید را بشناسیم. این گروه از بزرگترین مجموعه ‌های صنعتی کشور است. که در زمینه تولید انواع سازه ‌های بزرگ فولادی، ماشین‌ ها و سد های عظیم است. به دلیل اهمیت و نیاز بالایی که به لوله‌ های فولادی به منظور بهبود سیستم انتقال آب، نفت و خصوصاً گاز وجود داشت. این مجموعه در سال ۱۳۸۰ اقدام به احداث کارخانه لوله سازی ماهشهر نمود که بعد ها به یکی از موفق ‌ترین صنایع لوله سازی کشور تبدیل شد.

اگر چه تا کنون حجم بالایی از لوله‌ هایی با قطر های مختلف در لوله سازی ماهشهر تولید شده است. اما بالاترین درصد تولید و فروش مربوط به لوله‌ های گاز با قطر حدود ۲۴ اینچ به بالا بوده است.

قیمت لوله |قیمت روزلولهداربستی

موقعیت کارخانه ماهشهر

لوله سازی ماهشهر در منطقه پتروشیمی ماهشهر قرار گرفته تا با نزدیک بودن به خلیج فارس و بنادر بازارهای صادرات و واردات، دسترسی بهتری به آن داشته باشند. این کارخانه از طریق یک راه فرعی به طول حدوداً ۱۰ کیلومتر به شبکه راه آهن متصل شده تا در تأمین مواد اولیه خود و تسهیل در ارتباط با سایر کارخانجات و صنایع موفق ‌تر عمل کند.

اشتغال زایی

این کارخانه با ایجاد مشاغل مستقیم و غیر مستقیم برای افراد، سهم بزرگی در اشتغال زایی را در بین کارخانه‌ ها دارا است. به طوری که طبق آخرین آمار ۴۰۰ نفر در این کارخانه به طور کاملاً مستقیم و بیش از ۲۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در صنعت لوله سازی ماهشهر مشغول به کار هستند.

محصولات تولیدی کارخانه لوله سازی ماهشهر

همان طور که گفته شد. درصد قابل توجهی از لوله‌ های مورد استفاده در خطوط آب، برق و گاز کشور توسط کارخانه لوله سازی ماهشهر تولید می ‌شوند. تولید لوله‌ های فولادی در این کارخانه به صورت درز جوش مستقیم و به روش‌های JCO و جوشکاری زیر پودری انجام می ­شود. فن آوری تولید لوله ‌های سیال‌ ترش یکی از بزرگترین دستاوردهای لوله سازی ماهشهر است. که در سال‌ های اخیر کسب کرده است.

در یک نگاه کلی محصولات تولیدی کارخانه لوله سازی ماهشهر شامل لوله ‌های انتقال نفت و گاز، لوله‌ های آب و پوشش ‌های لوله می ‌باشد.

پوشش لوله در واقع شامل پوشش داخلی اپوکسی بدون حلال و پوشش خارجی ساخته شده از ۳ لایه پلی اورتان و پلی اتیلن است.

مراحل تولید محصولات

ترتیب فرآیند تولید محصولات به صورت زیر است.

  • ورودی ورق به خط تولید
  • براده برداری
  • خمکاری
  • فرم دهی ورق به لوله
  • جوش پیوسته
  • جوش داخل و خارج لوله
  • اجرای عملیات اکسپند لوله
  • عملیات هیدروتست
  • یخ زنی دو سر لوله
  • بازرسی محصولات
  •  
قیمت لوله |لوله مانیسمان

استانداردها و کیفیت لوله‌ها

رعایت استاندارد های فنی و مدیریتی یکی از مهم‌ ترین مسائل مورد توجه در صنعت لوله سازی است. هر گونه نشتی و مناسب نبودن کیفیت و نوع مواد استفاده شده در ساخت لوله می ‌تواند بعدها مشکلات زیاد و گاها جبران ناپذیری ایجاد کند.

 استانداردهای محصولات لوله سازی ماهشهر و استفاده از بهترین تکنولوژی‌ های روز دنیا در صنعت لوله سازی سبب شده قرار دادهای داخلی و خارجی با این کارخانه روز به روز افزایش یابد. و میزان تقاضای لوله‌ ها برای استفاده در صنایع مختلف بالا رود. از استاندارد ها و گرید های این مجموعه می ‌توان به استاندارد اولیه، تست ‌های آزمایشگاهی لوله‌ های گازترش، نمونه برداری تست‌ های آزمایشگاهی ASTM-  A3070  و در نهایت استاندارد AWWA C200 اشاره کرد که این موارد سبب کیفیت بسیار بالای محصولات گردیده است.

این کارخانه دارای یک واحد مستقل جهت تضمین کیفیت لوله‌ها است. که به منظور کنترل معیارها و ضوابط داخلی و بین المللی زیر نظر مدیرعامل اداره می‌ شود. رضایت مشتریان و افزایش سطح دانش فنی از مهم‌ ترین اهداف مد نظر مجموعه لوله سازی ماهشهر می ‌باشد.

مشخصات فنی لوله‌ها

در مورد مشخصات فنی محصولات لوله سازی ماهشهر لازم به ذکر است. که قطر لوله‌ ها با توجه به کاربرد آن ‌ها بین ۲۴ تا ۵۶ اینچ متغیر بوده و ضخامت ورقه‌ های فولادی مورد استفاده در آن ۳۵.۵ میلی متر می ‌باشد. طول لوله ‌های فولادی ۱۲ متر یا بیشتر است. وزن محصولات لوله سازی ماهشهر متفاوت بوده برای مثال وزن برخی لوله‌ ها حدوداً به ۱۵ تن می‌ رسد. می‌ توان گفت لوله سازی ماهشهر تنها کارخانه منطقه خلیج فارس است. که توانسته ضخامت لوله ‌ها را به ۳۵ میلی متر برساند.

قراردادها

صنایع لوله سازی این کارخانه با کارنامه درخشانی که در ساخت انواع لوله‌ها دارد. از پرتقاضا ترین صنایع برای همکاری است. قرارداد های شرکت ‌های گاز و آب مهم‌ ترین قرارداد های داخلی این مجموعه به شمار می ‌آیند. همچنین این کارخانه در زمینه صادرات موفقیت‌ های قابل توجهی داشته به طوری که در سال ۱۳۹۳ با توجه به شرایط نسبتاً عالی کارخانه قراردادی برای صادرات محصولات به ترکمنستان بسته شد.

قیمت محصولات کارخانه لوله سازی ماهشهر

قیمت روز محصولات لوله سازی ماهشهر با توجه به ویژگی‌ هایی چون ضخامت و طول، کیفیت و کاربرد محصول صورت می ‌گیرد.

در بحث قیمت محصولات کارخانه لوله سازی ماهشهر با توجه به کیفیت جهانی لوله‌ های ساخته شده و استفاده از مواد اولیه با کیفیت عالی می‌ توان با مراجعه به مرجع فروش محصولات لوله سازی ماهشهر بهترین قیمت‌ های انواع لوله ‌ها را در این کارخانه یافت.

اگر به دنبال خرید محصولات لوله سازی ماهشهر هستید، می ‌توانید به نمایندگی فروش لوله سازی ماهشهر “آراد آهن ” مراجعه کرده و با ذکر ویژگی‌ های محصول مورد نظر از قیمت دقیق و به روز شده محصولات مطلع شوید. شرکت آرادآهن نمایندگی فروش محصولات لوله سازی ماهشهر را به عهده دارد. محصولات این مجموعه توسط شرکت آرادآهن با بهترین قیمت، در بازار آهن ایران عرضه می ­گردد. با مراجعه به سایت و تماس با این بازرگانی از قیمت لوله لوله سازی ماهشهر  و سایر محصولات این کارخانه می توانید آشنا شوید.

جمع بندی

صنایع لوله سازی ماهشهر از دو دهه پیش فعالیت خود را با حمایت گروه صنعتی سدید آغاز کرد. در طول سال ‌ها این مجموعه به پیشرفت‌ های بزرگی دست پیدا کرد. و عقد قرارداد های داخلی و خارجی خود را در راستای تأمین خطوط انتقال گاز، آب و نفت انجام داد. در طول فعالیت این کارخانه قرارداد های مهمی با سایر صنایع ایران بسته شد. همچنین این کارخانه در صادرات محصولات خود به سایر کشور های منطقه دستاورد های خوبی داشته است. که از آن می‌ توان صادرات محصولات به ترکمنستان را نام برد.

رعایت تمامی استاندارد های مورد نیاز و تضمین کیفیت از مهم‌ ترین مزیت‌ های محصولات این مجموعه است. برای آگاه شدن نسبت به قیمت پروفیل لوله سازی ماهشهر می توانید به بهترین مراجع خرید لوله مراجعه کنید. با مراجعه به مرجع خرید محصولات لوله سازی ماهشهر نسبت به ویژگی ‌های انواع لوله ها آگاه می­ شوید. شرکت آراد آهن به عنوان برترین مرجع فروش محصولات انواع مختلفی از کارخانه ها از جمله کارخانه ماهشهر شناخته شده است.

سفارش آنلاین آهن آلات
مقالات
ورق
مقالات ورق
قیمت تیرآهن
مقالات تیرآهن
قیمت میلگرد
مقالات میلگرد
قیمت قوطی در آراد آهن
مقالات قوطی
قیمت پروفیل زد (Z)
مقالات پروفیل
قیمت لوله مبلی
مقالات لوله
قیمت محصولات مفتولی
مقالات مفتولی
قیمت نبشی
مقالات نبشی