آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

لوله گالوانیزه چیست؟ چه کاربردهایی دارد

لوله گالوانیزه
به این مقاله امتیاز دهید

قیمت لوله گالوانیزه یکی از با اهمیت ‌ترین بخش‌ های خرید برای مجموعه ‌های مورد استفاده این لوله فولادی می ‌باشد. لوله های گالوانیزه جزء پرکاربردترین ابزار در صنعت و تاسیسات هستند. خوشبختانه در داخل کشور کارخانه های زیادی در تولید این محصولات فولادی در حال فعالیت هستند. قیمت هر محصولی به کارخانه تولید کننده بستگی دارد، از این رو باید هنگام خرید به کارخانه تولید کننده توجه داشته باشید.  در این مقاله ما در تلاش هستیم تا به طور مختصر و مفید اطلاعاتی در مورد قیمت لوله گالوانیزه در اختیار شما قرار دهیم. همچنین به نحوه خرید لوله گالوانیزه و مشخصات فنی آن بپردازیم.

لوله‌های گالوانیزه چیست؟

در ابتدا بهتر است به سوال  لوله‌های گالوانیزه چیست؟ را بپردازیم. لوله‌ های گالوانیزه، لوله‌ های فولادی هستند که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ ‌زدگی دارای یک پوشش محافظ از فلز روی شده ‌اند. لوله‌ های گالوانیزه معمولاً در خانه ‌هایی که  قبل از سال ۱۹۶۰ ساخته شده بودند، نصب می ‌شدند. هنگامی که لوله گالوانیزه اختراع شد، جایگزینی برای لوله سربی و خطوط آبرسانی به حساب آمد. با این حال، امروزه ما آموخته ‌ایم که این لوله های گالوانیزه مقاومت خوبی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند.
هنگام خرید لوله ‌های گالوانیزه  به عنوان ویژگی ‌های برجسته می‌توان به فولاد بادوام، استحکام فوق العاده‌ای که دارد، اشاره کرد. با این حال به دلیل پایین بودن قیمت لوله گالوانیزه و عملکرد بالا کاربرد در صعنت و تاسیسات با درخواست‌ های زیادی از سمت پیمانکارها رو ‌به ‌رو است. با این حال، لوله ‌های فولادی گالوانیزه نه تنها مزیت فولاد خود را دارند، بلکه  پوشش آن طیف وسیعی از کاربردها را در مقایسه با لوله ‌های فولادی بدون روکش را نیز تضمین می‌ کند.

لوله های گالوانیزه چگونه هستند؟

لوله ‌های گالوانیزه ظاهری نقره ای رنگ و براق دارند. اما با گذر زمان، لوله گالوانیزه بسته به محیط ممکن است کدرتر یا تیره ‌تر به نظر برسند. حتما تا به حال در خانه‌ خود در مورد جنس لوله به کار رفته کنجکاو شده ‌اید. خانه‌ هایی هستند که گاهی لوله‌ های آب را رنگ آمیزی کرده ‌اند، بنابراین تشخیص جنس آن در نگاه اول دشوار است. اولین قدم برای پیش‌گیری ‌و حل مشکلات لوله‌ کش این است که مشخص کنید چه لوله ‌ای دارید.

مشخصات فنی لوله ‌های گالوانیزه

زمانی که صحبت راجع به مشخصات فنی لوله ‌های گالوانیزه می‌شود، معمولا همه به یاد لوله های فولادی که با استفاده از فرآیند گالوانیزه پوشش داده می ‌شوند، می ‌افتند. لوله‌ های گالوانیزه در چندین نوع، استانداردهای مختلف و اندازه با ابعاد و ضخامت مختلف در کارخانه های داخلی تولید و روانه بازار می شوند. خرید لوله ‌های گالوانیزه بنا به قطر خارجی و سایز اسمی انجام می شود. لوله‌ هایی که در کارخانه های داخلی تولید می‌ شود، مطابق با استاندارهای بین اللملی است. این نکته قابل ذکر است که برای کارایی در بخش ‌های انتقال گاز و فاضلاب نیز مناسب هستند. آراد آهن مرکز پخش لوله گالوانیزه است و شما در این مجموعه بازرگانی قیمت روز لوله گالوانیزه و دیگر محصولات فولادی را مشاهده می کنید. برای خرید انواع مقاطع فولادی کافی است که شما در سایت آهن آراد سفارش خود را ثبت کنید.

کاربرد‌های لوله گالوانیزه

جنس لوله ‌های گالوانیزه از فولاد نرم است. این لوله ها از ورق گالوانیزه ساخته می شوند. لوله ‌های فولادی گالوانیزه به طور گسترده در بسیاری از صنایع مانند ساختمان، مکانیک (از جمله ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات اکتشافی)، صنایع شیمیایی، برق، معدن زغال سنگ، صنعت خودرو و … کاربرد دارند. شما به راحتی می ‌توانید از طریق سایت آراد آهن سفارشات خود را با اطلاع کامل از قیمت روز لوله گالوانیزه ثبت کرده و در بازه زمانی استاندارد تحویل بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید لوله گالوانیزه را جوشکاری کرد. به دلیل اینکه در زمان جوشکاری لایه اولیه لوله فولادی از جنس آلیاژ روی یا همان گالوانیزه از بین می رود. دود حاصل از سوخت لوله گالوانیزه به شدت خطرناک است و باعث ایجاد مسمومیت و نفس تنگی می ‌شود.

لوله گالوانیزه

مزیت ‌های لوله گالوانیزه

لوله ‌های فولادی گالوانیزه ممکن است پوشش گالوانیزه خود را با روکش گرم ( فولادی گالوانیزه گرم داغ) و لوله فولادی جوش داده شده با پوشش گالوانیزه ( فولادی الکترو گالوانیزه) تولید شوند. زیرا، پوشش گالوانیزه آن به طور موثر از لوله‌ های فولادی با مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می‌کند تا کاربردهای لوله گالوانیزه  را در طول عمر طولانی حفظ کند. برای آشنایی بیشتر در مورد کاربردهای لوله گالوانیزه و قیمت لوله گالوانیزه می توانید به سایت آراد آهن مراجعه نمایید.

  • ضد زنگ: واکنش آهن با اکسیژن و آب  به راحتی باعث خوردگی می ‌شود. با پوشش روی بر روی لوله می ‌تواند از زنگ‌ زدگی لوله ‌ها جلوگیری کرد.
  • کاهش قیمت: لوله‌ های فولادی روکش‌دار گالوانیزه معمولا ارزان ‌تر از سایر روش ‌های محافظتی محبوب لوله است. لوله فولادی گالوانیزه دارای عمر طولانی و هزینه نگهداری کم است.
  • دسترسی آسان: بازرسی لوله گالوانیزه را می ‌توان با چشم انجام شود و ضخامت آنها بسیار راحت و بدون آسیب دیدگی می ‌توان لوله فولادی را آزمایش کرد.

قیمت ‌لوله گالوانیزه

محصولاتی مانند لوله گالوانیزه تحت عنوان ابعاد و جنس سفارش داده شده، طبقه ‌بندی می ‌شوند. چنانچه بخواهید برای پروژه تاسیساتی و صنعتی خود  با خرید لوله گالوانیزه کار را به بهترین شکل به پایان برسانید، بهتر است به یک مرجع فروش لوله گالوانیزه مراجعه کنید. آراد آهن به عنوان یک مرکز پخش لوله گالوانیزه در ایران می تواند گزینه مناسبی برای این امر باشد. توجه داشته باشید قبل از خرید لوله تمام جوانب را در نظر بگیرید. قیمت‌ انواع مقاطع فولادی در سایت آراد آهن کاملا لحظه ‌ای به روزرسانی می ‌شوند.

قیمت روز لوله‌های گالوانیزه

در زمان تولید یک محصول فولادی قیمت نهایی این محصول کاملاً به قیمت مواد اولیه آن رابطه مستقیمی دارد. مواد اولیه برای ساخت لوله گالوانیزه، ورق سیاه و ورق گالوانیزه می باشد. زمانی که قیمت فولاد و آلیاژ روی بنا به اقتصاد کشور بالا برود، دقیقاً قیمت روز لوله گالوانیزه نیز بالا می ‌رود. به دلیل بی ثباتی بازار آهن و فولاد قیمت لوله‌ های گالوانیزه کاملاً متغیر می ‌باشند. هر چند که قیمت لوله گالوانیزه کاملاً اقتصادی و مقرون به صرفه باشد، اما به شما پیشنهاد می‌دهیم اگر قصد خرید لوله‌های گالوانیزه را دارید، از یک مرجع معتبر این محصولات فولادی را تهیه کنید. آراد آهن یکی از مراجع معتبر در کشور است که بهترین قیمت را برای انواع مقاطع فولادی ارائه می دهد.


نتیجه گیری

لوله گالوانیزه یکی از پر فروش ترین مقاطع فولادی در کشور است. مجموعه آراد آهن در تلاش است که تمامی خریداران به راحتی اطلاعات دقیق در مورد قیمت روز لوله گالوانیزه  را به آسانی از طریق سایت آراد آهن به دست آورند. از طریق سایت این مجموعه می توانید لوله گالوانیزه مورد نظر خود را سفارش دهید تا در طی بازه زمانی مشخص به دست شما عزیزان برسد. این سایت متعلق به شرکت بازرگانی آراد آهن است و تمامی سفارشات از طریق سایت به راحتی قابل سفارش است. تنها کافی است که شما با یک جستجو سریع به قیمت لوله گالوانیزه و مشخصات آن در سایت آراد آهن دست پیدا کنید.