آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

مشخصات قوطی آهنی و بررسی قیمت قوطی

به این مقاله امتیاز دهید

بررسی قیمت قوطی

قوطی آهنی نوعی پروفیل تو خالی است که در کشور آمریکا و برخی کشورهای دیگر به آن HSS می‌گویند. HSS در واقع مخفف Hollow Structural Sections است و به معنای پروفیل فلزی با مقطع تو خالی است. قیمت قوطی و پروفیل بر اساس قیمت آهن محاسبه می شود. و نوسانات آن با نوسانات قیمت دلار، بنزین و طلا قیمت ارتباط دارد. قیمت قوطی‌های آهنی بر اساس ابعاد، وزن و ضخامت آنها ارتباط دارد و با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف محاسبه می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا درباره مشخصات قوطی آهنی و قیمت آن مطالبی را در اختیار خوانندگان عزیز قرار دهیم.

برای مطالعه مقاله قوطی چیست کلیک کنید در این مقاله به بررسی قیمت قوطی نیز پرداخته شده است.

انواع قوطی و پروفیل

قوطی به قطعه فولادی تو خالی که از سطح مقطع مستطیل و مربع برخوردار است، می گویند. در واقع قوطی یک نوع پروفیل است که از آن برای مصارف خاصی استفاده می‌شود. قوطی‌ها در انواع مختلفی موجود هستند که در ادامه به پرکاربردترین نوع آنها اشاره خواهیم داشت. بر اساس نوع قوطی، کاربرد قوطی آهنی متفاوت خواهد بود.

کاربرد قوطی پروفیل

برای مطالعه مقاله مربوط به راهنمای خرید قوطی وبررسی قیمت قوطی کلیک کنید

قوطی مبلی

قوطی مبلی به پروفیل سبک نیز معروف است و از آن برای صنایع مختلفی مانند ساخت دوچرخه، لوازم خانگی، مبلمان مانند فرفوژه، کانکس و … استفاده می‌شود. قیمت قوطی مبلی بر اساس وزن آن محاسبه می‌شود. این قوطی را بر اساس کاربرد در سه جنس ورق سیاه، آلومینیومی و گالوانیزه تولید و عرضه می‌کنند. این پروفیل سبک با نام قوطی مبلی ظاهری براق و زیبا دارد و از سایز بسیار دقیقی برخوردار است.

قوطی صنعتی

یکی از پرمصرفترین نوع قوطی ها معروف به قوطی صنعتی است که به پروفیل سنگین نیز معروف است. و از آن برای ساخت و سازهای بزرگی همچون ساخت پل، تابلوهای تبلیغاتی، ستون، باکس‌های فلزی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و غیره استفاده می‌شود. قوطی صنعتی از استحکام زیادی برخوردار است و در برابر ضربات و آسیب‌های احتمالی بسیار مقاوم است.

برای مطالعه مقاله تفاوت قوطی سبک و سنگین کلیک کنید.

قوطی گالوانیزه

از دیگر قوطی های پرطرفدار، قوطی گالوانیزه است که به دلیل خاصیت ضد زنگ، ضد خوردگی و ضد سایشی که دارد، بسیار پرمصرف است. قوطی گالوانیزه از ورق فولادی فولاد ساخته میشود که توسط فلز روی پوشش داده می شود. این پوشش‌دهی سبب شده تا فولاد در برابر عوامل مخرب مقاومت خوبی داشته باشد و دچار سایش و خوردگی نشود. از این نوع قوطی بیشتر در انتقال آب و سیالات مانند گاز استفاده می‌شود.

قوطی ستونی

قوطی ستونی پروفیلی است که از ورق سیاه و در ابعاد ۴۰۰X400 میلی‌متر تولید می‌شود. از این قوطی‌ها بیشتر در ساخت ستون‌های ساختمانی، سوله، انبار و کارگاه‌ها استفاده می‌شود. از ویژگی‌های قوطی ستونی می‌توان به وزن کم، عملیات مطلوب و ضریب کشش پایین اشاره کرد.

برای مطالعه مقاله محاسبه آنلاین وزن قوطی و بررسی قیمت قوطی کلیک کنید.

انواع پروفیل از لحاظ کاربرد

پروفیل‌ها را به طور کل در دو دسته باز و بسته تقسیم می‌کنند. پروفیل‌های بسته شامل پروفیل‌هایی همچون پروفیل UPVC، لوله و قوطی، در و پنجره می شوند و شکل ظاهری متفاوتی با پروفیل‌های باز دارند. تیرآهن، میلگرد، نبشی و تسمه از جمله پروفیل‌های باز هستند که هرکدام برای مصارف خاصی استفاده می‌شوند. درست است که قوطی آهنی یک نوع پروفیل به حساب می‌آید؛ اما این دو دارای تفاوت‌هایی هستند. تفاوت قوطی آهنی با پروفیل در ترکیب مواد شیمیایی به کار رفته در آنها است. هرکدام از این دو دارای خاصیت کششی، چکش خواری، توانایی فشار و انعطاف خاصی هستند و به همین دلیل هرکدام در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند.

پروفیل در و پنجره

پروفیل در و پنجره از پرکاربردترین پروفیل‌هایی است که در اشکال و جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. هرچه از پروفیل درب و پنجره با کیفیت‌تری استفاده شود، سطح کیفی ساختمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این پروفیل معمولا در جنس‌های فولادی، آلومینیومی، کامپوزیت، یوپی‌وی‌سی و چوب تولید می‌شود. بسته به مکان مورد استفاده، از جنس خاصی از پروفیل در و پنجره استفاده شود. برای مثال در محیط‌های مرطوب و نمور، استفاده از پروفیل در و پنجره چوبی درست نبوده و در دراز مدت استحکام خود را از دست خواهد داد.

کاربردی ترین پروفیل، پروفیل زد

در این بخش قصد داریم به معرفی یکی از پرکاربردترین پرو فیل های سبک بپردازیم. پروفیل Z یکی دیگر از پروفیل‌های پرکاربرد است که بیشتر از آن برای ساخت سوله، پارکینگ و انبار استفاده می‌شود. پروفیل زد در ۴ نوع Z16، Z18، Z20 و Z22 تولید می‌شود. هرکدام از این پروفیل‌ها دارای ضخامت و وزن متفاوتی هستند.

پروفیل سی پرلین

یکی دیگر از انواع پروفیل، پروفیل سی پرلین یا سی است، که برای پوشش سقف یا دیوار و اتصال ستون‌هایی که در فواصل دور از هم هستند، استفاده می‌شود. پروفیل C در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. برای ساخت این پروفیل ابتدا ورق برش میخورد و سپس وارد دستگاه رول فرمینگ می شوند و شکل‌دهی می‌شود.

پروفیل آبرو

پروفیل آبرو بیشتر در شیروانی‌ها برای مسیر حرکت آب کاربرد دارد. مکان‌هایی که نیاز به هدایت آب ناشی از باران و برف دارند، باید دارای یک مسیر آبرو باشند. این مسیرها اغلب از پروفیل آبرو ساخته می‌شوند.

ساخت قوطی آهنی

برای تولید پروفیل قوطی از دو روش مستقیم یا غیر مستقیم استفاده می‌شود که در زیر به شرح هرکدام از آنها پرداخته‌ایم.

قیمت قوطی پروفیل امروز
قیمت روز قوطی پروفیل

روش مستقیم ساخت پروفیل قوطی

روش تولید مستقیم همان روش نورد سرد است و شامل چند مرحله اصلی می‌باشد. مرحله اول برش ورق است. و در آن کویل ورق باز میشود و با عبور از زیر گیوتین، به نوارهایی با عرض و طول مشخص تبدیل می‌شود. مرحله بعدی رول فرمینگ نام دارد و در آن نوارهای تولید شده از بین چند غلتک عبور میکند و صاف می‌شوند.

بعد از آن دوباره نوارهایی که صاف می شوند را از چند غلتک دیگر عبور می‌دهند تا شکل موردنظر بر روی آن پیاده‌سازی شود. مرحله آخر جوشکاری کار بوده که در ابتدا عمل تاب‌گیری بر روی کار انجام می‌شود تا انحنا و خمش‌های احتمالی از بین برود. سپس دو لبه پروفیل را با استفاده از ابزار مخصوص جوش می‌دهند. برای جوشکاری پروفیل‌ها بیشتر از روش ERW استفاده می‌شود. این روش به دلیل بالا رفتن دما، باعث خمیری شکل شدن لبه‌های ورق می شود و در شکل‌گیری سطح مقطع پروفیل بهتر تاثیر زیادی خواهد داشت. روش تولید مستقیم سرعت پایین‌تری دارد ولی پروفیلی که به این شکل تولید میشود کیفیت بالاتری خواهد داشت.

روش غیر مستقیم ساخت پروفیل قوطی

در ساخت پروفیل به روش غیر مستقیم، لوله فلزی درزدار توسط روش‌های فرم‌دهی شعاعی، لبه‌ای و مرکزی به شکل قوطی در می‌آید. این لوله با عبور از قالب‌های مختلف تاب برداشته و در اشکال مختلفی تولید می‌شود. سرعت تولید پروفیل در این روش بالاتر از روش مستقیم است و لبه‌های کار به شکل گرد در می‌آیند. در این روش اندازه ضلع‌ها و انحنای سطح کار به صورت دقیق نیست.

مشخصات فنی قوطی و بررسی قیمت قوطی

ابعاد پروفیل قوطی بر اساس ضخامت، طول و عرض آن مشخص می‌شود. ضخامت قوطی بسته به نوع ورق و کاربرد آن متفاوت است و با توجه به اینکه در چه محیطی استفاده خواهد شد، از ضخامت های متفاوت آن استفاده می‌ شود. برای مثال قوطی‌های با ضخامت ۰.۵ تا ۱.۵ میلی‌متر در ساخت میز و صندلی، قوطی‌های با ضخامت ۲ تا ۳ میلی‌متر برای ساختمان‌سازی و ضخامت ۴ میلی‌متر به بالا برای صنایع دیگر مانند خودروسازی استفاده می‌شوند. قوطی پروفیل سطح مربع دارای ابعاد ۱۰×۱۰ میلی‌متر تا ۵۰۰×۵۰۰ میلی‌متر است. قوطی پروفیل سطح مستطیل نیز دارای حداقل عرض ۴۰ میلی‌متر و حداقل طول ۱۰۰ میلی‌متر می‌باشد. برای محاسبه وزن قوطی باید به ضخامت کار توجه کرد. قیمت روز قوطی آهنی بر اساس وزن قوطی و ضخامت آن محاسبه می‌شود.

خرید قوطی آهنی و بررسی قیمت قوطی

برای خرید قوطی آهنی می‌توانید از کارخانجات مختلف و یا وب‌ سایت‌های معتبر اقدام کنید. آراد آهن یکی از مرجع‌های فروش انواع پروفیل از جمله قوطی آهنی است. از این سایت به عنوان مرکز فروش آنلاین قوطی آهن در ایران است.شما با مقایسه قیمت‌ها، خواهید دید که ارزانترین و با کیفیت ترین قوطی پروفیل در این مجموعه عرضه می شود و بهترین گزینه برای خرید آهن آلات است. آراد آهن اسپادانا مرکز آهن اصفهان و تامین کننده انواع قوطی آهنی در کشورمان است که به طور مستقیم و با نازلترین قیمت می‌توانید قوطی پروفیل کارخانه نورد پروفیل ساوه، نیکان اصفهان و صنایع فولاد هیبرید عرضه میکند.