آراد آهن اسپادانا

بازار آهن در دستان شماست

031-34055

نحوه محاسبه آنلاین وزن ورق سیاه

محاسبه وزن ورق سیاه
به این مقاله امتیاز دهید

ورق‌های فولادی به عنوان یکی از مواد اولیه مهم برای ساخت بسیاری از مقاطع دیگر در صنایع گوناگون از جمله صنایع ساختمان سازی و خودرو سازی محسوب می‌شوند. بنابراین کارخانه‌های تولیدکننده، ورق‌های فولادی را در انواع گوناگون و با آلیاژهای مختلف تولید و عرضه می‌کنند. تا از این طریق نیاز صنعتگران را تامین نمایند. امروزه یکی از دغدغه‌های مهندسین، مصرف کنندگان و فعالان صنعت فولاد، محاسبه وزن ورق فولادی میباشد. از این رو کارشناسان آراد آهن بر آن شدند تا در این مقاله در خصوص نحوه محاسبه وزن انواع ورق‌های فولادی، اطلاعات مفیدی را در اختیار خریداران و مصرف کنندگان محترم این محصولات قرار دهند.

ورق سیاه

انواع مختلفی از ورق‌های فولادی در بازار آهن آلات وجود دارد که پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین نوع آن‌ها، ورق سیاه است. قیمت ورق سیاه بر اساس ضخامت ونوع آن، از سمت کارخانه تولیدکننده، تعیین می‌شود. ورق سیاه به دو صورت شیت (فابریک) و رولی و در ضخامت‌های ۱.۵ تا ۱۰۰ میلی‌متر و بر اساس استانداردهای st52  و ST37   تولید می‌شود. ابعاد ورق سیاه فابریک، با توجه به نیاز مشتری قابل سفارش میباشد. و به صورت رولی در ابعاد ۲۰۰۰ * ۱۰۰۰ تا ۶۰۰۰ * ۲۰۰۰ در بازار موجود است. شما می‌توانید ورق سیاه سایزهای مختلف را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، از بازرگانی آراد آهن نمایندگی معتبر و رسمی محصولات فولادی در بازار آهن ایران تهیه و خریداری نمایید.

چرا محاسبه وزن ورق اهمیت دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی، ورق‌های فولادی در زندگی بشر جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. و به صورت گسترده و متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرند. به خصوص برای ساخت سازه‌های غول پیکر، دستگاه‌ها و ماشین آلات مکانیزه و در بسیاری از صنایع بزرگ، از ورق‌های فولادی به وفور استفاده می‌شود.

ورق‌های فولادی زمانی می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند که بر اساس ابعاد و استانداردهای خاصی تولید شوند. وزن ورق فولادی یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در ساخت صحیح آن‌ها است.، همچنین وزن این ورق‌ها در کاربرد و نحوه استفاده از آن‌ها، اهمیت فراوانی دارد. و بر روی عملکرد آن‌ها در هر صنعت، تاثیر می‌گذارد. برخی از صنایع به ورق‌های فولادی سبک وزن و برخی دیگر به ورق‌های فولادی سنگین وزن، نیاز دارند. برای هر نوع از ورق‌های فولادی سبک و سنگین، استانداری وجود دارد که نباید در زمان تولید، از این استانداردها تجاوز شود.

یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ورق‌های فولادی، وزن آن‌ها بر حسب کیلوگرم میباشد. برای مثال وزن ورق سیاه، یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت ورق سیاه است. بنابراین لازم است قبل از خرید انواع ورق‌های فولادی، با نحوه محاسبه وزن آن‌ها و پارامترها و عوامل تاثیر گذار در این امر آشنا شوید.

محاسبه وزن ورق سیاه

چگونه به صورت آنلاین وزن ورق را بدست آوریم؟

برخی از سایت‌های خرید و فروش ورق‌های فولادی همچون سایت آرادآهن، این ابزار را در اختیار شما قرار می‌دهند. تا بتوانید به راحتی و با وارد کردن اطلاعاتی مانند ضخامت، طول و عرض ورق مورد نظر خود و بدون نیاز به جدول وزن فلزات و آهن آلات، وزن ورق فولادی مورد نظر خود را بدست آورید. در سایت آراد آهن شما می‌توانید با مراجعه به صفحه جدول محاسبه وزن ورق و با وارد کردن مشخصات فنی خواسته شده، وزن ورق محاسبه شده توسط ابزار محاسباتی سایت را مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است که معمولا از ورق‌های آهنی به عنوان مواد اولیه برای ساخت محصولات ثانویه در ساختمان سازی، خودرو سازی و سایر صنایع استفاده می‌شود. چنانچه برای ساخت یک سازه به حجم بالایی از محصولات فولادی نیاز باشد. وزن مقاطع فولادی استفاده شده در ساخت آن سازه بر روی وزن سازه و هزینه نهایی ساخت آن، به شدت تاثیر می‌گذارد. بنابراین طراحان و مهندسین حوزه ساخت و ساز میبایست ابتدا حجم مقاطع فولادی مورد نیاز برای ساخت پروژه خود را تخمین بزنند. سپس بر اساس جدول وزن آهن آلات، مقدار مقاطع فولادی مورد نیاز برای ساخت آن سازه را به صورت حدودی محاسبه نمایند. معمولا اختلاف مقدار واقعی با مقدار محاسبه شده، بسیار ناچیز خواهد بود.

محاسبه آنلاین وزن ورق (فرمول محاسبه وزن ورق )

محاسبه وزن ورق‌ فولادی یکی از راحت‌ترین محاسبات در میان محصولات فولادی است. و امروزه از فعالیت‌های روتین صنعتگران و فعالان حوزه خرید و فروش آهن آلات میباشد. شما می‌توانید با در دست داشتن طول، عرض، ضخامت و چگالی هر ورق، به راحتی، وزن ورق مورد نظر را با استفاده از فرمول زیر محاسبه کنید.

وزن ورق (کیلوگرم) = طول ورق (متر) * عرض ورق (متر) * ضخامت ورق (میلی متر) * چگالی ورق

برای مثال وزن ورق گالوانیزه با ابعاد ۳*۱*۲ مطابق با فرمول فوق  3*2*1*8 = 48 کیلوگرم میباشد.

چگالی ورق آهنی و انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه و آجدار = ۷.۸۶

چگالی ورق استیل = ۷.۸۴

بهتر است برای راحتی در محاسبات، چگالی‌های فوق را برابر با عدد  8 در نظر گرفت.

چگالی آلومینیوم = ۲.۷

هر چه وزن ورق فولادی بیشتر باشد، بدین معنی است که مواد بیشتری در تولید آن به کار رفته و قیمت ورق نیز متناسب با آن بالاتر می‌رود. لازم به ذکر است که وزن به دست آمده توسط فرمول فوق، حدودی بوده و خریداران گرامی می‌توانند وزن واقعی ورق خریداری شده را پس از تحویل بار و قرار دادن آن بر روی باسکول بدست آورند.

محاسبه وزن آنلاین ورق

قیمت روز ورق فولاد مبارکه اصفهان و تمامی کارخانه ها

در ایران کارخانه‌های متعددی از جمله کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه فولاد سبا، کارخانه‌های اکسین و کاویان اهواز و تعدادی دیگر، در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت می‌کنند. در بین این تولیدکنندگان، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، بزرگترین و برجسته‌ترین کارخانه تولید ورق فولادی در ایران  محسوب می‌شود که انواع ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق اسیدشویی و ورق رنگی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند. ورق‌های این کارخانه، به دلیل کیفیت بسیار بالا، از محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان برخوردار میباشند و همواره تقاضای زیادی برای خرید این ورق‌ها، در بازار آهن آلات وجود دارد.

بازرگانی آراد آهن مرکز پخش ورق فولاد مبارکه اصفهان و ورق سایر کارخانجات معتبر در اصفهان، می‌کوشد با توجه به ماموریت خود که همانا خدمت رسانی و ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان عزیز میباشد، بدون واسطه، تولیدات این کارخانه‌ها را با بهترین و مناسب‌ترین قیمت از جمله ارزانترین قیمت ورق سیاه امروز در بازار آهن و فولاد ایران، به خریداران ارائه می‌دهد. تنها کافیست با کارشناسان واحد فروش این مجموعه از طریق شماره درج شده در سایت آراد آهن، تماس حاصل فرمایید و لیست قیمت نهایی را از آن‌ها استعلام بگیرید.

وزن ورق فولادی چگونه محاسبه می شود

خرید ورق سیاه

ورق سیاه یکی از پرمصرف‌ترین و پرفروش‌ترین نوع از ورق‌های فولادی به شمار می‌رود. بنابراین به دلیل تقاضای بالا برای خرید آن، قیمت ورق سیاه به صورت مستقیم بر بازار آهن تاثیر می‌گذارد. از این رو فعالان حوزه آهن آلات و صنعت، به صورت روزانه نوسانات قیمت این محصول را پیگیری و رصد می‌کنند.

قیمت ورق سیاه در بازار آهن، بر اساس ضخامت، طول، عرض، وزن و کارخانه تولیدکننده آن تعیین می‌گردد. در سایت آراد آهن نمایندگی رسمی خرید و فروش انواع محصولات فولادی از جمله انواع ورق کارخانه‌های مختلف، شما می‌توانید بر اساس نام کارخانه تولید کننده، مشخصات فنی از جمله ابعاد، ضخامت، رول یا شیت بودن و وزن ورق سیاه مورد نظر خود را به همراه به روزترین لیست قیمت ورق سیاه امروز در بازار را  مشاهده نمایید.

چنانچه برای انتخاب ورق سیاه مناسب دچار شک و تردید شدید، می‌توانید از کمک و مشاوره کارشناسان خبره آراد آهن استفاده نمایید. لازم به ذکر است بعد از انتخاب محصول مورد نظر خود، امکان ثبت سفارش خرید و ارسال پیش فاکتور وجود دارد. با تکمیل سفارش و پرداخت هزینه پیش فاکتور، همکاران آراد آهن، سفارش شما را در کمترین زمان ممکن، به آدرس مورد نظر شما ارسال خواهند کرد.